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ADBA
Administer precise metal operating processes
Administer precision metalworking techniques
Apply precision farming
Apply precision metalworking techniques
Applying precision farming
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Carry out comprehensive eye examinations
Comprehensive health care
Comprehensive medical care
Comprehensive medical services
Contact lens
Home-owner's comprehensive policy
Homeowner's comprehensive policy
Implement precise metal operating processes
Instrumentation industry
Non precision frequency offset
Non precision offset
Non-precision frequency off-set
Non-precision frequency offset
Non-precision off-set
OCBOA
Optical industry
Optical product
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Perform comprehensive examination of the eye
Perform comprehensive eye examination
Perform comprehensive eye examinations
Precision engineering
Precision equipment
Precision farming applying
Precision instrument
Precision instruments industry
Precision optics
Spectacle lens
Spectacles
Using precision farming methods

Vertaling van "precise comprehensive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carry out comprehensive eye examinations | perform comprehensive eye examination | perform comprehensive examination of the eye | perform comprehensive eye examinations

aliser des examens complets des yeux


precision engineering [ precision instruments industry | Precision instruments industry(ECLAS) | instrumentation industry(UNBIS) ]

mécanique de précision [ industrie de précision ]


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


administer precision metalworking techniques | implement precise metal operating processes | administer precise metal operating processes | apply precision metalworking techniques

appliquer des techniques de précision pour le travail des métaux


precision farming applying | using precision farming methods | apply precision farming | applying precision farming

utiliser des techniques agricoles de pointe


non-precision frequency off-set [ non-precision frequency offset | non precision frequency offset | non precision offset | non-precision off-set ]

calage de fréquence de faible précision [ décalage de faible précision ]


precision instrument [ precision equipment ]

appareil de précision [ instrument de précision ]


comprehensive medical care | comprehensive medical services | comprehensive health care

soins complets | soins médicaux complets


homeowner's comprehensive policy | home-owner's comprehensive policy

police propriétaire combinée | assurance des maîtres de maison | police globale | police globale pour propriétaire


optical industry [ contact lens | precision optics | spectacle lens | spectacles | Optical product(STW) ]

industrie optique [ lentille de contact | lunette | optique de précision | verre optique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Calls on the Commission to address as a matter of the utmost urgency the lack of precise, comprehensive data regarding maritime resources, and the level of water pollution caused by plastic waste, untreated wastewater and invasive species contained in ballast water discharge, which makes the evaluations unclear and unreliable; calls on the Commission, given that fisheries data, fish stocks evaluation and all the other related analyses are incomplete, to address this before starting to fund other developments; calls on the Commission to promote fruitful scientific cooperation among the actors of the Adriatic-Ionian region, and to en ...[+++]

18. prie la Commission de remédier de toute urgence à l'absence de données précises et complètes sur les ressources maritimes, ainsi que sur le niveau de pollution des eaux due aux déchets plastiques, aux eaux usées non traitées et aux espèces invasives transportées dans les eaux de déballastage, car ce manque d'informations rend les évaluations peu claires et peu fiables; demande à la Commission, puisque les données sur la pêche, l'évaluation des réserves halieutiques et toutes les autres analyses y afférentes sont incomplètes, de régler ce problème avant de commencer à financer d'autres activités; invite la Commission à encourager la ...[+++]


Western governments — more precisely, Canada and U.S. — have grappled more comprehensively in the last 60 years than any other country with the question of what is often called " value for money,'' sometimes called " comprehensive audit,'' sometimes called " performance measurement,'' and sometimes called " interdepartmental comparison'.

Au cours des 60 dernières années, des gouvernements occidentaux, le Canada et les États-Unis, pour être plus précis, se sont attaqués plus à fond que les autres à ce qu'on appelle souvent « l'optimisation des ressources », et parfois « la vérification intégrée ».


' Now, it is true that the council favours a principles-based rather than a rules-based approach to improving governance practices, but this is because we believe that comprehensive guidelines built on a solid legal and regulatory foundation and backed up by mandatory disclosure are a more effective way to improve the norms of acceptable behaviour and to prevent future abuses of public trust than any approach that relies excessively on precise but narrow rules.

Il est vrai que le conseil favorise une démarche fondée sur des principes plutôt que sur des règles pour améliorer les pratiques de gouvernance. S'il en est ainsi, c'est parce que nous croyons que des lignes directrices complètes s'appuyant sur une base juridique et réglementaire solide et assorties de l'obligation d'informer le public, constituent en fait un moyen plus efficace d'améliorer les normes d'un comportement acceptable et de prévenir des abus de confiance du public, que toute autre approche trop axée sur des règles précises, mais étroites.


to express the great concern of the Member States over the devastating consequences of the Fukushima nuclear catastrophe; to urge the Japanese Government to inform the international community as precisely and comprehensively as possible of available data on the situation at the reactor site and on the levels of pollution;

exprimer la forte préoccupation des États membres de l'Union européenne face aux conséquences dévastatrices de la catastrophe nucléaire de Fukushima; exhorter le gouvernement japonais de communiquer à la communauté internationale, de façon aussi précise et complète que possible, les informations disponibles concernant la situation sur le site du réacteur et les niveaux de pollution;


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10. Notes that many consumers' vulnerability results precisely from their lack of assertiveness and comprehension of the information they receive or of the options available, or from their lack of awareness of the existing complaint and redress schemes, and that these barriers grow in the case of cross-border consumption and door-to-door sales, including online cross-border commerce;

10. signale que la vulnérabilité affichée par de nombreux consommateurs découle précisément de leur manque d'assurance et de leur compréhension insuffisante des informations qu'ils reçoivent ou des choix qui leur sont offerts, ou de leur mauvaise connaissance des systèmes de réclamation et d'indemnisation existants, et que ces obstacles se multiplient dans le commerce transfrontalier et la vente au porte-à-porte, y compris le commerce électronique en ligne;


10. Calls for the establishment of a regular, critical evaluation mechanism involving Parliament, the Committee of the Regions and the European Economic and Social Committee, based on precise indicators at national and European level, which will make it possible to evaluate the multiple dimensions of poverty and measure the Member States' progress – bearing in mind the gender and age distribution of poverty – towards achieving the poverty reduction target and breaking it down into sub-targets, insofar as the lack of a detailed definition of poverty leaves the Member States too much leeway, giving rise to a risk of aberrant interpretation ...[+++]

10. demande la mise en place d'un mécanisme d' évaluation critique et régulière, impliquant le Parlement européen, le Comité des régions et le Comité économique et social européen, basé sur des indicateurs précis aux niveaux national et européen, permettant d'évaluer les multiples dimensions de la pauvreté et de mesurer le progrès des États membres dans la réalisation, en tenant compte de la répartition en fonction du sexe et de l'âge, de l'objectif de réduction de la pauvreté et sa transposition en sous-objectifs par les États membres, dans la mesure où, en l'absence de définition précise de la pauvreté, ils disposent d'une trop grande ...[+++]


8. Calls on the Commission to retain GDP and continue referring to it as the main criterion for determining eligibility for regional policy assistance at European level for the forthcoming 2014-2020 programming period; points out that in this respect and with a view to establishing a more comprehensive picture of regional cohesion policies, room has to be left for national authorities to use other indicators at the appropriate level of decision-making when designing and implementing EU policies; considers that, with regard to the implementation of regional programmes, in agreement with the principle of subsidiarity, the debate on and consideration of re ...[+++]

8. invite la Commission à maintenir le PIB et à continuer à s'y référer comme étant le principal indicateur permettant de déterminer l'éligibilité à une assistance au titre de la politique régionale au niveau européen pour la future période de programmation 2014-2020; souligne qu'à cet égard et en vue de parvenir à une vision plus intégrée des politiques de cohésion régionale, les autorités nationales doivent disposer d'une marge pour appliquer, au niveau de prise de décision approprié, d'autres indicateurs lors de l'élaboration et de la mise en œuvre de politiques européennes; estime que, eu égard à la mise en œuvre de programmes régi ...[+++]


While the existing health protection system has served the interests of Canadians well, the time has come to update our laws and to integrate them into a public health system that is stronger, more comprehensive and more flexible, precisely as recommended by Dr. David Naylor and the Senate Standing Committee on Social Affairs, Science and Technology following the SARS crisis.

Bien que le système de protection de la santé actuel ait bien servi les intérêts des Canadiens et des Canadiennes, le temps est venu de mettre à jour nos lois et de les intégrer à un système de santé public à la fois plus fort, plus complet et plus souple, précisément comme l'ont recommandé le Dr David Naylor et le Comité sénatorial permanent des affaires sociales, des sciences et de la technologie, à la suite de la crise du SRAS.


While the current health protection system has served Canadians well, the time has come to update and integrate our existing laws into a stronger, comprehensive and flexible public health system, precisely what Dr. David Naylor, as well as the Senate committee which studied SARS, recommended we do.

Bien que le système actuel de protection de la santé ait bien servi les Canadiens, le temps est venu pour nous de mettre à jour la loi en vigueur et de l'intégrer à un système de santé publique plus solide, plus complet et plus souple, précisément ce que nous a recommandé de faire le Dr David Naylor ainsi que le comité sénatorial qui s'est penché sur le SRAS.


On 26 July, the Commission adopted the conclusions of the Peer Group review a comprehensive stocktaking exercise undertaken to identify precisely what the size of this gap between tasks and resources is, where overstretch exists, and exactly what additional resources are needed to close the gap.

Le 26 juillet, la Commission a adopté les conclusions de l'examen effectué par le groupe de pilotage une évaluation globale destinée à identifier avec précision l'importance de l'écart existant entre les tâches et les ressources, les cas de dispersion ainsi que les moyens nécessaires pour supprimer cet écart.


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