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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Concentration authorisation
Control of restrictive practices
DBFM contract
Design-build-finance-maintain contract
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Evolution in practices in practiced dance tradition
GAP
Good agricultural practice
Good agricultural practices
Illegal trade practice
Maintain street sweeper
Maintain street sweeping machine
Maintain street sweeping machines
Maintain the cadence
Maintain the practice
Maintain the rate of striding
Maintain the stride rate
Maintain work environment in a veterinary practice
Maintain work environments in a veterinary practice
Maintaining street sweeping machine
Prepare work environment in a veterinary practice
Restriction on competition
Restrictive-practice authorisation
Restrictive-practice authorization
Unfair competition
Unfair trade practice
Usual good farming practice

Traduction de «practicality maintaining » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maintain work environment in a veterinary practice | prepare work environment in a veterinary practice | ensure appropriate work environment in a veterinary practice | maintain work environments in a veterinary practice

entretenir les espaces de travail dans un cabinet vétérinaire


evolution in practices in practiced dance tradition | progress in delivery practices in practiced dance tradition | advancement in delivery practices in practiced dance tradition | evolution in delivery practices in practiced dance tradition

évolution des pratiques de prestation de la danse traditionnelle appliquée


maintain street sweeping machines | maintaining street sweeping machine | maintain street sweeper | maintain street sweeping machine

entretenir une balayeuse de rue


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]




restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


maintain the stride rate [ maintain the cadence | maintain the rate of striding ]

maintenir la cadence [ maintenir le rythme ]


restrictive-practice authorisation [ concentration authorisation | restrictive-practice authorization ]

autorisation d'entente [ attestation négative | autorisation de concentration ]


good agricultural practice | good agricultural practices | usual good farming practice | GAP [Abbr.]

bonne pratique agricole | bonnes pratiques agricoles | BPA [Abbr.]


DBFM contract [ design, build, finance and maintain contract | design-build-finance-maintain contract ]

contrat de conception, de construction, de financement et d'entretien [ contrat de conception-construction-financement-entretien ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Basically what I'm suggesting is that the goal of this particular recommendation would be to ensure that our family law policies and practices maintain and support an infrastructure that would ensure parents the maximum opportunity to work together from as early on in the process as is possible so that it's feasible for them to reach child-focused parenting agreements.

Ce que je suggère, en gros, par cette recommandation, c'est que nous faisions en sorte que nos politiques et nos pratiques en matière de droit de la famille soient conçues pour soutenir une infrastructure qui donnerait aux parents la possibilité de travailler ensemble le plus possible, et le plus tôt possible dans le processus, pour pouvoir en arriver à une entente axée sur les besoins des enfants.


On June 29, 1998, the Auditor General of Canada presented to the board of trustees of the centre his special examination report of the financial and management control and information systems, as well as the management practices maintained by the National Arts Centre Corporation.

Le 29 juin 1998, le vérificateur général du Canada a présenté au conseil d'administration du Centre, le rapport de son examen spécial sur la gestion des ressources financières et humaines et le système d'information, ainsi que les pratiques de gestion utilisées par la Corporation du Centre national des arts.


Invites the Commission to submit a proposal, or proposals, for an EU-level framework laying down general principles and taking proper account of national circumstances and best practices to tackle UTPs in the entire food supply chain in order to ensure a level playing-field across Member States that will enable markets to operate as they should and fair and transparent relations to be maintained between food producers, suppliers and distributors.

invite la Commission à présenter une ou plusieurs propositions de cadre au niveau de l'Union, établissant des principes généraux et tenant dûment compte des situations nationales et des meilleurs pratiques de lutte contre les pratiques commerciales déloyales dans toute la chaîne d'approvisionnement alimentaire, afin d'assurer des conditions égales dans tous les États membres, qui permettront de garantir le bon fonctionnement des marchés, ainsi que des relations loyales et transparentes entre les producteurs, les fournisseurs et les distributeurs de denrées alimentaires.


‘obstacles to trade’ means any trade practice adopted or maintained by a third country in respect of which international trade rules establish a right of action; such a right of action exists when international trade rules either prohibit a practice outright, or give another party affected by the practice a right to seek elimination of the effect of the practice in question.

«obstacle au commerce», toute pratique commerciale adoptée ou maintenue par un pays tiers au regard de laquelle le droit d’intenter une action est consacré par les règles commerciales internationales; un tel droit existe lorsque les règles commerciales internationales interdisent expressément une pratique ou reconnaissent à la partie lésée par la pratique le droit de chercher à éliminer l’effet de la pratique en question.


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The intent, from what we understand, is to promote and maintain fair and vigorous airline competition, and I underline “fair”; to ensure that service to regional communities is maintained; and in general to prevent abusive practices by the recently emerged dominant carrier in Canada.

À notre connaissance, il s'agit de promouvoir et préserver une concurrence équitable et vigoureuse entre les compagnies aériennes, et j'insiste sur le mot «équitable», d'assurer la maintien du service aux communautés régionales et, de façon générale, d'empêcher tout abus de la part du transporteur dominant qui vient de se créer au Canada.


to develop and maintain up to date, taking into account, inter alia, changing business practices and business models of financial institutions, a European supervisory handbook on the supervision of financial institutions in the Union as a whole, which sets out supervisory best practices for methodologies and processes; ".

élaborer et tenir à jour, en tenant compte, notamment, de l'évolution des pratiques du secteur et des modèles d'entreprise des établissements financiers, un manuel de surveillance européen relatif à la surveillance des établissements financiers dans l'ensemble de l'Union, qui établit les meilleures pratiques de surveillance en ce qui concerne les méthodologies et les procédures; ".


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) over ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) ...[+++]


Significant practical or economic disadvantage to the user is defined as a major quantifiable impairment of working practices or business activity leading to inability to maintain sufficient control of the target organism.

L’inconvénient pratique ou économique significatif pour l’utilisateur se définit comme une atteinte quantifiable importante aux pratiques de travail ou aux activités commerciales entraînant l’incapacité de conserver un contrôle suffisant de l’organisme cible.


It appears that a few Member States have instead maintained the notions of ‘good practice’ or ‘good market practice’.[52] In this connection, the Commission is currently in contact with the Member States concerned to make sure that these concepts do not lead to a more restrictive interpretation than required by the UCPD.

Il apparaît cependant que quelques-uns ont, au contraire, conservé les notions de «bonne pratique» et de «bonne pratique de marché»[52]. À cet égard, la Commission est actuellement en liaison avec les États membres concernés pour s’assurer que ces notions n’aboutissent pas à une interprétation plus restrictive que celle exigée par la DPCD.


Group No. 1 Mr. Bernier (Bonaventure Gaspé Îles-de-la-Madeleine Pabok), seconded by Mr. Godin (Châteauguay), moved Motion No. 1, That Bill C-27 be amended by adding after line 10 on page 3 the following new clause: ``1.1 The Act is amended by adding the following after section 2: 2.1 The objectives of this Act include the implementation of the Agreement, in accordance with which, in order to conserve and manage straddling fish stocks and highly migratory fish stocks, coastal States and States fishing on the high seas shall, in giving effect to their duty to cooperate in accordance with the United Nations Convention on the Law of the Sea of 10 December 1982: (a) adopt measures to ensure long-term sustainability of straddling fish stocks and ...[+++]

Groupe n 1 M. Bernier (Bonaventure Gaspé Îles-de-la-Madeleine Pabok), appuyé par M. Godin (Châteauguay), propose la motion n 1, Que le projet de loi C-27 soit modifié par adjonction, après la ligne 17, page 3, du nouvel article suivant : « 1.1 La même loi est modifiée par adjonction, après l'article 2, de ce qui suit : 2.1 La présente loi a pour objet notamment de mettre en oeuvre l'accord. En vertu de cet accord, afin d'assurer la conservation et la gestion des stocks de poissons chevauchants et des stocks de poissons grands migrateurs, les États côtiers et les États qui se livrent à la pêche en haute mer, en exécution de l'obligation de coopérer que leur impose la Convention des Nations Unies sur le droit de la mer du 10 décembre 1982 : a ...[+++]


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