Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Dynamically positioned drill ship
Dynamically positioned drillship
Dynamically positioned ship
Engine room
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Evaporator room
Ferry-boat Liner
Fire room
Galley
Hovercraft
Instrument for the determination of a ship's position
Laundry
Lax off the position on the chart
Loading
Machinery
Maritime positioning ship
Mark off ship's position on a chart
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Position of the load line of the ship
Position of the ship
Prick the ship off
Record the position on the chart
Surf-board Windsurfer
Yacht

Vertaling van "position shipping " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dynamically positioned ship [ dynamically positioned drill ship | dynamically positioned drillship ]

navire de forage à positionnement dynamique [ navire à positionnement dynamique ]




watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

accident de machine sur le bateau chaleur excessive dans la:chaufferie | salle des:chaudières | évaporateurs | machines | chute dans des escaliers ou des échelles sur le bateau chute d'un niveau à un autre sur le bateau écrasement par un objet tombé sur le bateau explosion d'une chaudière sur un bateau à vapeur incendie localisé à bord d'un bateau intoxication accidentelle par des gaz et des fumées sur un bateau lésions traumatiques provoquées sur le bateau par les machines de:blanchisserie | chargement | cuisine | pont | salle des machines | mauvais fonctionnement d'un réacteur atomique à bord d'un bateau


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

brûlure au cours d'un incendie de bateau chute due à une collision ou un autre accident du bateau écrasement:entre bateaux entrant en collision | par une embarcation de sauvetage après abandon du bateau | heurt par:bateau ou une partie de bateau après chute ou saut d'un bateau endommagé | chute d'objet par suite d'un accident du bateau | lésion traumatique au cours d'un accident de bateau impliquant une collision toute lésion traumatique, sauf noyade et submersion, résultant de l'accident du bateau


prick the ship off [ mark off ship's position on a chart | lax off the position on the chart | record the position on the chart ]

porter le point sur la carte




instrument for the determination of a ship's position

instrument de détermination du point


position of the load line of the ship

position de la ligne de charge sur le navire


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Annexes are composed of technical "Regulations" which contain the training, qualification and certification requirements for the different positions on ships (such as "captain", "first mate", etc.), as well as the "Code" which contains in its Part "A" detailed tables with a precise description of the material skills (e.g., positioning, ship-manoeuvring, cargo-handling) and in its Part "B" a guidance on the implementation of the whole of the STCW rules.

Les annexes sont constituées par des "règlements" techniques définissant les exigences (en matière de formation, de qualification, etc.), de différentes fonctions (capitaine, premier maître, etc.), ainsi que par le code qui, dans sa partie "A", présente des tableaux détaillés décrivant avec précision les aptitudes matérielles (navigation, manutention, etc.) et, dans sa partie "B", des orientations relatives à la mise en œuvre de l'ensemble des règles de la STCW.


5. If radio equipment is capable of automatically providing the ship’s position when transmitting a distress alert, the ship’s position and the time the ship was at that position shall be made available for transmission by the radio equipment

5. Lorsque l’équipement de radiocommunication permet de préciser automatiquement la position du navire lors d’une alerte en cas de détresse, la position du navire et l’heure à laquelle il était à cette position doivent être disponibles pour être transmises par l’équipement :


40. In every ship there shall be provided for the guidance of the master of the ship plans showing for each deck the sections of the ship enclosed by “A” Class divisions and the sections of the ship enclosed by “B” Class divisions, together with particulars of the fire alarm and fire detecting systems, sprinkler installations and fire extinguishing appliances provided in the ship, the means of entry into and exit from the various compartments and decks, and of the ship’s ventilating system, including in particular the positions of the dampers ther ...[+++]

40. Sur tout navire, il y aura, pour la gouverne du capitaine, des plans faisant voir, pour chaque pont, les sections qui sont entourées par des cloisons type A et celles qui le sont par des cloisons type B, et montrant dans le détail les systèmes d’alerte et de détection d’incendie, les dispositifs d’extinction par pulvérisation d’eau et les extincteurs d’incendie, les moyens d’entrée et de sortie des divers compartiments et entreponts ainsi que le système de ventilation, y compris en particulier l’emplacement des registres et les numéros d’identité des ventilateurs desservant chaque section. Ces plans seront protégés par du verre ou au ...[+++]


(2) If the person in charge of the ship fails to remove the ship or alter its position within the reasonable time, the port official may have the ship removed or its position altered at the expense of the person.

(2) Si la personne responsable du navire omet de déplacer le navire ou de modifier sa position dans le délai fixé, le responsable de port peut faire déplacer le navire ou modifier sa position aux dépens de la personne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Considers that the guidelines on State aid to shipping, which expire in 2011, must be retained and extended, since they have contributed substantially towards maintaining the international competitiveness of European shipping, towards its ability successfully to overcome the often unfair competition from third countries, and towards maintaining its leading position worldwide, and have therefore helped to support the economies of Member States;

8. considère que les orientations communautaires sur les aides d'État au transport maritime (qui expirent en 2011) doivent être maintenues et prorogées vu qu'elles ont contribué de manière appréciable au maintien de la compétitivité internationale du transport maritime européen, à sa capacité de faire face avec succès à la concurrence souvent déloyale de la part de pays tiers et au maintien de sa position de leader international et qu'elles ont, par conséquent, ainsi contribué à soutenir l'économie des États membres;


transport prices for liner shipping services will decline service reliability on deep sea and short sea trades is expected to improve service quality will either be unaffected or will improve there will be either a positive impact or no impact on the competitiveness of EU liner shipping firms small liner shipping carriers will not experience particular problems and no negative impact or even a positive impact on EU ports, employment, trade and /or developing countries.

les prix du transport pour les services de ligne diminueront; la fiabilité des services sur les trafics au long cours et à courte distance devrait s’améliorer; la qualité des services ne sera pas affectée ou s’améliorera; la mesure aura un effet positif ou neutre sur la compétitivité des compagnies maritimes de ligne de l’UE; les petits exploitants de navires de ligne ne rencontreront pas de problèmes particuliers et la mesure n’aura pas d’effets négatifs mais pourrait avoir des effets positifs sur les ports de l’UE, l’emploi, le commerce et/ou les pays en développement.


transport prices for liner shipping services will decline service reliability on deep sea and short sea trades is expected to improve service quality will either be unaffected or will improve there is either a positive impact or no impact on the competitiveness of EU liner shipping firms and small liner shipping carriers will not experience particular problems. no negative impact or even a positive impact on EU ports, employment, trade and /or developing countries.

les prix du transport pour les services de ligne baisseront; la fiabilité des services sur les trafics au long cours et à courte distance devrait s’améliorer; la qualité des services ne sera pas affectée ou s’améliorera; la mesure aura un effet positif ou sera sans effet sur la compétitivité des compagnies maritimes de ligne de l’UE; les petits exploitants de lignes régulières ne rencontreront pas de problèmes particuliers; la mesure n’aura pas d’effets négatifs mais pourrait avoir des effets positifs sur les ports de l’UE, l’emploi, le commerce et/ou les pays en développement.


Such bulkheads shall be at least 2,2 m in height. However, in case of a ship with hanging car decks, the minimum height of the bulkhead shall be not less than the height to the underside of the hanging deck when in its lowered position.

Ces cloisons doivent avoir une hauteur minimale de 2,2 m. Cependant, dans le cas d'un navire doté de ponts garages suspendus, la hauteur minimale de la cloison ne doit pas être inférieure à la hauteur libre sous le pont garage suspendu lorsque celui-ci est en position abaissée;


At the sitting of 13 February 2001 Parliament adopted its position at first reading on the proposals for 1. a European Parliament and Council regulation establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) and amending the regulations on maritime safety and the prevention of pollution from ships (COM(2000) 489 - 2000/0236 (COD)) and 2. a European Parliament and Council directive amending the directives on maritime safety and the prevention of pollution from ships (COM(2000) 489 – 2000/0237(COD)).

Au cours de sa séance du 13 février 2001, le Parlement a arrêté sa position en première lecture sur la proposition de 1. règlement du Parlement européen et du Conseil instituant un comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) et modifiant les règlements en matière de sécurité maritime et de prévention de la pollution par les navires (COM(2000) 489 - 2000/0236 (COD)) et 2. directive du Parlement européen et du Conseil portant modification des directives relatives à la sécurité maritime et à la prévention de la pollution par les navires (COM(2000) 489 - 2000/0237(COD)).


1. European Parliament legislative resolution on the Council common position for adopting a European Parliament and Council regulation establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) and amending the regulations on maritime safety and the prevention of pollution from ships (7100/1/2002 – C5‑0229/2002 – 2000/0236(COD))

1. Résolution législative du Parlement européen sur la position commune du Conseil en vue de l'adoption du règlement du Parlement européen et du Conseil instituant un comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) et modifiant les règlements en matière de sécurité maritime et de prévention de la pollution par les navires (7100/1/2002 – C5‑0229/2002 – 2000/0236(COD))




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'position shipping' ->

Date index: 2020-12-22
w