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Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Analyse climate processes
COP 15
Climate action
Climate action mainstreaming
Climate change
Climate change adaptation
Climate change finance
Climate change financing
Climate change mainstreaming
Climate change policy
Climate finance
Climate financing
Climate mainstreaming
Climate policy
Climatic change
Climatic optimum
Climatic periodicity
Conduct research on climate processes
Conduct research on climatic processes
Copenhagen Conference on climate change
Little Climatic Optimum
MWP
Mainstreaming of climate change
Medieval Climate Optimum
Medieval Optimum
Medieval Warm Epoch
Medieval Warm Period
Medieval warm period
Megathermal period
Policy for responding to climate change
Study climate processes
The COP15 Climate Conference
United Nations Climate Conference

Vertaling van "period climate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Medieval Warm Period [ MWP | medieval warm period | Medieval Warm Epoch | Medieval Climate Optimum | Medieval Optimum | Little Climatic Optimum ]

période chaude médiévale [ période de réchauffement médiéval | Petit Optimum climatique | petit optimum climatique | petit optimum ]


adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]




climate change policy [ climate action | climate policy | policy for responding to climate change ]

politique en matière de changement climatique [ action face au changement climatique ]


climate change [ climatic change ]

changement climatique


climate action mainstreaming | climate change mainstreaming | climate mainstreaming | mainstreaming of climate change

intégration de la question du changement climatique


15th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Copenhagen Conference on climate change | The COP15 Climate Conference | United Nations Climate Conference | COP 15 [Abbr.]

15e Conférence des Parties à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques | Conférence de Copenhague sur le changement climatique | CdP15 [Abbr.]


climate change finance | climate change financing | climate finance | climate financing

finance climat | financement de la lutte contre le changement climatique | financement de l'action climatique


analyse climate processes | conduct research on climatic processes | conduct research on climate processes | study climate processes

mener des recherches sur les processus climatiques


climatic optimum [ megathermal period ]

optimum climatique [ période mégathermique | période mégathermale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Actions showcased through the Global Climate Action Agenda (GCAA) – also referred to as the Marrakesh Partnership on Global Climate Action [4] – are helping to build on the growing momentum. The GCAA has the potential to deliver transformative impact on the ground, enhance ambition in the pre-2020 period and contribute to the implementation of national climate action plans as well as the long-term objectives of the Paris Agreement.

Les actions menées dans le cadre du plan mondial d'action pour le climat - que l'on appelle également le partenariat de Marrakech en faveur du plan mondial d'action pour le climat [4] - contribuent à renforcer la dynamique grandissante. Le plan mondial d'action pour le climat permet de générer des changements sur le terrain, de relever les ambitions pour la période antérieure à 2020 et de contribuer à la mise en œuvre des plans d'action nationaux sur le climat ainsi que des objectifs à long terme de l'accord de Paris.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200101_1 - EN // UN climate negotiations: Kyoto Protocol — first commitment period

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200101_1 - EN // Négociations climatiques des Nations unies: première période d’engagement du protocole de Kyoto


UN climate negotiations: Kyoto Protocol — first commitment period Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Négociations climatiques des Nations unies: première période d’engagement du protocole de Kyoto Synthèses de la législation de l'UE: accès direct à la page principale des synthèses


H. whereas at the Doha Climate Change Conference in December 2012 the Parties adopted an amendment to the Protocol establishing a second commitment period under the Kyoto Protocol starting on 1 January 2013 and ending on 31 December 2020, with legally binding emission-reduction commitments, the inclusion of a new gas (nitrogen trifluoride), an ‘ambition mechanism’ providing for a simplified procedure for allowing a Party to adjust its commitment by increasing its ambition during a commitment period, and, finally, a provision which au ...[+++]

H. considérant qu'à la conférence de Doha sur le changement climatique de décembre 2012, les parties ont adopté un amendement au protocole établissant une deuxième période d'engagement au titre du protocole de Kyoto commençant le 1 janvier 2013 et se terminant le 31 décembre 2020, assorti d'engagements de réduction des émissions juridiquement contraignants, de l'inclusion d'un nouveau gaz (le trifluorure d'azote), d'un "mécanisme ambitieux" prévoyant une procédure simplifiée qui permet à une partie d'adapter son engagement en augment ...[+++]


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24. Taking note of the significant surplus of Kyoto Protocol compliance units (AAUs, CERs and ERUs) to be transferred to EU and Member State accounts for the second Kyoto Protocol commitment period, calls for the EU and the Member States, pursuant to Decision 1/CMP.8 requiring Parties to revisit by 2014 their reduction commitments for the second commitment period, to cancel a number of units to align with projected real emissions and with a cost-effective domestic emission trajectory towards the EU’s 2050 climate target;

24. invite l'Union et les États membres, étant donné que les unités de conformité excédentaires considérables du protocole de Kyoto (UQA, URCE et URE) qui doivent leur être transférées comptent pour la deuxième période d'engagement du protocole de Kyoto et conformément à la décision 1/CMP.8 qui requiert des parties qu'elles revoient pour 2014 les engagements en matière de réduction relatifs à la deuxième période d'engagement, à annuler un certain nombre d'unités pour s'aligner sur les émissions réelles prévues et à suivre une trajectoire nationale rentable en matière d'émissions en vue des objectifs ...[+++]


23. Stresses the urgent need to avoid a financing gap after 2012 (when the fast-start finance period ends) and to work towards the identification of a path for securing climate funding from 2013 to 2020 from a variety of sources; believes that concrete commitments on financing during the 2013-2020 period are vital for speeding up transformation processes, avoiding fossil lock-ins in many developing countries and supporting developing countries’ efforts to mitigate and adapt to climate change; recalls that the majority of Member Stat ...[+++]

23. souligne l'urgente nécessité d'éviter un déficit de financement après 2012 (lorsque s'achèvera la période de financement à mise en œuvre rapide) et de tendre à définir une trajectoire garantissant le financement, par différentes sources, de la lutte contre le changement climatique entre 2013 et 2020; estime que des engagements concrets en termes de financement pour la période 2013-2020 sont d'une importance cruciale pour accélérer les processus de transformation, éviter à de nombreux pays en développement d'être bloqués dans une ...[+++]


31. Recalls that developed countries have committed themselves to providing new and additional resources from public and private sources amounting to at least USD 30 billion in the period 2010-2012 and USD 100 billion per year by 2020, with special emphasis on the vulnerable and least-developed countries; calls on the Commission and the Member States to honour their commitments and guarantee that resources for adaptation and mitigation come on top of the 0,7% ODA target and specify how much of the commitment will come from public funding; further stresses the need to mobilise both domestic and international resources from all possible ...[+++]

31. rappelle que les pays développés se sont engagés à débloquer des ressources nouvelles et supplémentaires provenant de sources publiques et privées d'un montant d'au moins 30 milliards de dollars pour la période 2010-2012, et de 100 milliards de dollars par an à l'échéance de 2020, en donnant la priorité aux pays les plus vulnérables et les moins développés; invite la Commission et les États membres à honorer leurs engagements, à garantir que les ressources destinées à l'adaptation et à l'atténuation viendront s'ajouter à l'objectif visant à porter l'aide au développement à 0,7 % du PNB et à préciser quelle part des engagements provi ...[+++]


The French presidency announced its priorities for the next period: climate change, immigration, the common agricultural policy, the Union’s defence and security.

La Présidence française a annoncé ses priorités pour le semestre à venir: climat, immigration, politique agricole commune, défense et sécurité.


Given that the Community supports the equitable distribution of CDM projects, including through the Commission’s Global Climate Change Alliance as set out in the Commission Communication of 18 September 2007 entitled ‘Building a Global Climate Change Alliance between the European Union and poor developing countries most vulnerable to climate change’, it is appropriate to provide certainty on the acceptance of credits from projects started after the period from 2008 to 2012 in LDCs, for project types that were eligible for use in the C ...[+++]

Étant donné que la Communauté œuvre pour une répartition équitable des projets relevant du MDP, notamment grâce à l’Alliance mondiale contre le changement climatique proposée par la Commission dans sa communication du 18 septembre 2007 intitulée «Construire une alliance mondiale contre le changement climatique entre l’Union européenne et les pays en développement pauvres et les plus vulnérables au changement climatique», il y a lieu d’offrir des garanties quant à l’acceptation des crédits résultant de projets lancés après la période 2008-2012 dans les ...[+++]


Given that the Community supports the equitable distribution of CDM projects, including through the Commission’s Global Climate Change Alliance as set out in the Commission Communication of 18 September 2007 entitled ‘Building a Global Climate Change Alliance between the European Union and poor developing countries most vulnerable to climate change’, it is appropriate to provide certainty on the acceptance of credits from projects started after the period from 2008 to 2012 in LDCs, for project types that were eligible for use in the C ...[+++]

Étant donné que la Communauté œuvre pour une répartition équitable des projets relevant du MDP, notamment grâce à l’Alliance mondiale contre le changement climatique proposée par la Commission dans sa communication du 18 septembre 2007 intitulée «Construire une alliance mondiale contre le changement climatique entre l’Union européenne et les pays en développement pauvres et les plus vulnérables au changement climatique», il y a lieu d’offrir des garanties quant à l’acceptation des crédits résultant de projets lancés après la période 2008-2012 dans les ...[+++]


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