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Analyse supplier's information on a vehicle part
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Barter vehicle parts
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Competitive binding
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Selling vehicle parts
Take part in sport competitions
Take part in the competition
Take part in the final competition
Technical part of the competition
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "parts competition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
participate in sport competitions | take part in sport competitions | participate in events of sports | participate in sport events

participer à des évènements sportifs | participer à des manifestations sportives


technical part of the competition

déroulement technique de la compétition


take part in the final competition

disputer la compétition finale


take part in the competition

participer à la compétition


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]




part-time employment [ part-time | part-time job | part-time work | Part-time(ECLAS) ]

travail à temps partiel [ emploi à temps partiel | temps partiel | travail à mi-temps ]




barter vehicle parts | market vehicle parts | sell vehicle parts | selling vehicle parts

vendre des pièces automobiles


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analyser les informations de fournisseurs sur les pièces détachées de véhicules
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whereas, pursuant to sections 81Footnote and 82Footnote and subsection 96(2)Footnote of the Competition ActFootnote , a copy of the proposed Regulations respecting notifiable transactions pursuant to Part VIII of the Competition Act substantially in the form annexed hereto, was published in the Canada Gazette Part 1 on March 14, 1987, and a reasonable opportunity was thereby afforded to interested persons to make representations to the Minister of Consumer and Corporate Affairs with respect thereto.

Vu que, conformément aux articles 81Note de bas de page et 82Note de bas de page et au paragraphe 96(2)Note de bas de page de la Loi sur la concurrenceNote de bas de page , le projet de Règlement concernant les transactions devant faire l’objet d’un avis, pris en vertu de la Partie VIII de la Loi sur la concurrence, conforme en substance au texte ci-après, a été publié dans la Gazette du Canada Partie I le 14 mars 1987 et que les personnes intéressées ont ainsi eu la possibilité de présenter leurs observations à ce sujet au ministre de la Consommation et des Corporations.


61. For the purposes of the Competition Act, as amended by this Act, an order of the Restrictive Trade Practices Commission under Part V, as it read immediately prior to the coming into force of section 29 of this Act, or pursuant to subsection 60(1) shall be deemed to be an order of the Competition Tribunal under the Competition Act.

61. Pour l’application de la Loi sur la concurrence, telle que modifiée par la présente loi, une ordonnance de la Commission sur les pratiques restrictives du commerce rendue aux termes de la partie V, comme cette partie se lisait immédiatement avant l’entrée en vigueur de l’article 29 de la présente loi, ou rendue en conformité avec le paragraphe 60(1), est réputée être une ordonnance du Tribunal sur la concurrence en vertu de la Loi sur la concurrence.


(Return tabled) Question No. 849 Hon. Stéphane Dion: With regard to the Joint Strike Fighter (JSF) program, since the beginning of Canada's participation: (a) what are the criteria (operational requirements, contractual conditions, etc) on which the government is selecting the F-35s as a replacement for the CF-18s; (b) when and by whom were those criteria determined; (c) what are the relevant studies which were conducted prior to determining those criteria, specifying the (i) dates, (ii) names of the studies, (iii) names of individuals requesting the studies, (iv) authors of the studies, (v) names of the individuals presented with the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 849 L'hon. Stéphane Dion: En ce qui concerne le programme des avions de combat interarmées (ACI), depuis le début de la participation du Canada: a) sur quels critères (besoins opérationnels, stipulations contractuelles, etc) le gouvernement s’est-il basé pour choisir le F-35 comme remplacement des CF-18; b) quand et par qui ces critères ont-ils été établis; c) quelles sont les études pertinentes qui ont été menées avant d’établir ces critères, en précisant les (i) dates, (ii) titres des études, (iii) noms des personnes qui les ont demandées, (iv) noms de leurs auteurs, (v) noms des personnes à qui les résultats ont été présentés; d) avant que ces critères ne soient établis, sur quelle information le go ...[+++]


(1) Whereas the sole purpose of design protection is to grant exclusive rights to the appearance of a product, but not a monopoly over the product as such; whereas protecting designs for which there is no practical alternative would lead in fact to a product monopoly; whereas such protection would come close to an abuse of the design regime; whereas if thirds parties are allowed to produce and distribute spare parts, competition is maintained; whereas if design protection is extended to spare parts, such third parties infringe those rights, competition is elimin ...[+++]

(1) considérant que le seul objectif de la protection des dessins ou modèles est de garantir des droits exclusifs sur l’apparence d’un produit et non un monopole sur le produit en tant que tel; que la protection d’un dessin ou d’un modèle pour lequel il n’existe, en pratique, aucune solution de remplacement conduit à une situation de monopole de fait; qu’une telle protection peut constituer une infraction aux dispositions relatives à la protection juridique des dessins et modèles; que le fait d’autoriser des tierces parties à produire et à dis ...[+++]


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If third parties are allowed to produce and distribute spare parts, competition is maintained.

Le fait d'autoriser des tierces parties à produire et à distribuer des pièces de rechange permet de préserver la concurrence.


If third parties are allowed to produce and distribute spare parts, competition is maintained.

Le fait d'autoriser des tierces parties à produire et à distribuer des pièces de rechange permet de préserver la concurrence.


I will focus on only one part: competition.

Je me concentrerai sur un seul point: la concurrence.


I will focus on only one part: competition.

Je me concentrerai sur un seul point: la concurrence.


We have a full afternoon and part of the evening, beginning with our first witnesses before us today, from the Competition Bureau, the commissioner of competition, Konrad von Finckenstein; Raymond Pierce, deputy commissioner of competition; and Richard Annan, who is the commerce officer.

Nous avons un emploi du temps très chargé pour cet après-midi et une partie de la soirée. Nous commencerons par nos premiers témoins d'aujourd'hui qui sont les représentants du Bureau de la concurrence, le commissaire de la concurrence, Konrad von Finckenstein, le sous-commissaire de la concurrence, Raymond Pierce, et Richard Annan, agent de commerce.


Richard Taylor, Deputy Commissioner of Competition, Civil Matters Branch, Competition Bureau Canada: Thank you for inviting the Competition Bureau Canada to take part in the committee's hearing on credit card and debit card issues.

Richard Taylor, sous-commissaire de la concurrence, Direction générale des affaires civiles, Bureau de la concurrence Canada : Merci d'avoir invité le Bureau de la concurrence Canada à participer aux audiences du comité portant sur les cartes de crédit et de débit.


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