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Communicate with anti-mining lobbyists
Communicate with those opposing mining
Communicating with those opposing mining
Interface with anti-mining lobbyists
Opponent
Opposed decision
Opposed judgment
Opposer
Opposing mark
Opposing party
Opposing trade mark
Report on management of a business
Report on overall management of a business
Report on overall management of a company
Reporting on overall management of a business

Vertaling van "overall we're opposed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
report on overall management of a company | reporting on overall management of a business | report on management of a business | report on overall management of a business

rédiger un rapport sur la gestion générale d’une entreprise








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interagir avec des opposants à une exploitation minière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A considerably bigger contribution from renewable energy sources to reach the 12% target, which is expressed as a percentage of overall energy consumption (as opposed to a share of overall energy production) is thus required.

Une augmentation considérable de la part des sources d'énergie renouvelables s'impose, dès lors, pour atteindre l'objectif de 12 %, exprimé en pourcentage de la consommation globale d'énergie (par opposition à une part de la production globale d'énergie).


The relative low overall ratio of permits issued for family reasons as opposed to the other permits is due to the fact that this statistic only covers the Family reunification scenario, and does not include those third-country national family members who join EU nationals.

La part globale relativement faible des titres délivrés pour des motifs familiaux par rapport aux autres titres s’explique par le fait que ces statistiques couvrent uniquement le scénario du regroupement familial et n’intègrent pas les membres de la famille ressortissants de pays tiers qui rejoignent des citoyens de l’Union européenne.


In overall terms, population increased by much the same in Objective 5b areas, insofar as they can be distinguished given the data available, as in other parts of the EU over the programming period (by 0.3% a year between 1995 and 2000), while GDP growth was slightly less (2.4% a year as opposed to 2.7%) and unemployment fell by less (by 1.9% of the labour force as against 2.3%).

En termes globaux, la population a augmenté dans les zones d'Objectif 5b, pour autant qu'on puisse l'indiquer avec les données disponibles, à peu près comme dans les autres parties de l'Union européenne pendant la période de programmation (de 0,3% par an entre 1995 et 2000), tandis que la croissance du PIB a été légèrement inférieure (2,4% par an contre 2,7%) et que le chômage diminuait moins (de 1,9% de la population active contre 2,3%).


|| Measures adopted according to RPS || EP opposed adoption of draft measures under RPS || Council opposed adoption of draft measures under RPS

|| Mesures adoptées selon la procédure de réglementation avec contrôle || Opposition du PE à l'adoption de projets de mesures selon la procédure de réglementation avec contrôle || Opposition du Conseil à l'adoption de projets de mesures selon la procédure de réglementation avec contrôle


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MSW incinerators and landfilling contribute to only 2.6 % of the overall cadmium air emissions and to 2.3% of the overall Cadmium water emissions as opposed to oil and coal combustion into the air (43.5 %) or iron and steel production's contribution to water emissions (40 %) as well as fertilizers and sewage sludge.

Les incinérateurs et la mise en décharge de déchets municipaux solides contribuent seulement pour 2,6 % des émissions totales de cadmium dans l'air et pour 2,3 % des émissions totales de cadmium dans l'eau, par rapport à la contribution de la combustion de charbon et de fuel dans l'air (43,5 %) ou de la sidérurgie aux émissions dans l'eau (40 %) ainsi que des engrais et des boues d'épuration.


13. Expresses its satisfaction that the statistics concerning the Court of Justice’s activity in 2010 show, overall, sustained productivity and a very significant improvement in efficiency as regards the duration of proceedings: 16.1 months for references for a preliminary ruling; 16.7 months for direct actions (as opposed to 17.1 months in 2009) and 14.3 months for appeals (as opposed to 15.4 months in 2009);

13. est satisfait que les statistiques judiciaires de la Cour de justice pour l'année 2010 révèlent, de manière globale, une productivité soutenue et une amélioration de l'efficacité en ce qui concerne la durée des procédures: 16,1 mois pour les renvois préjudiciels, 16,7 mois pour les recours directs (contre 17,1 mois en 2009), 14,3 mois pour les pourvois (contre 15,4 mois en 2009);


13. Expresses its satisfaction that the statistics concerning the Court of Justice's activity in 2010 show, overall, sustained productivity and a very significant improvement in efficiency as regards the duration of proceedings: 16.1 months for references for a preliminary ruling; 16.7 months for direct actions (as opposed to 17.1 months in 2009) and 14.3 months for appeals (as opposed to 15.4 months in 2009);

13. est satisfait que les statistiques judiciaires de la Cour de justice pour l'année 2010 révèlent, de manière globale, une productivité soutenue et une amélioration de l'efficacité en ce qui concerne la durée des procédures: 16,1 mois pour les renvois préjudiciels, 16,7 mois pour les recours directs (contre 17,1 mois en 2009), 14,3 mois pour les pourvois (contre 15,4 mois en 2009);


152. Notes as a specific characteristic of this policy group that most of the operational expenditure (72 %, Annual Report, table 6.1) is implemented by way of pre-financing – which only requires compliance with a limited number of conditions as opposed to interim and final payments – and that this specificity has a positive influence on the overall error rate;

152. fait observer qu'une particularité de ce groupe de politiques réside dans le fait que la plupart des dépenses opérationnelles (72 %, rapport annuel, tableau 6.1) sont exécutées sous forme de préfinancement, qui n'oblige à respecter qu'un nombre limité de conditions au contraire des paiements intermédiaires et finals, et que cette particularité a une incidence positive sur le taux d'erreur global;


For these reasons, under the present regulatory framework regulators can deny access to, or oppose the use of, foreign systems if they are not confident that the smooth operation of the markets for which they are responsible can be maintained and the overall financial stability guaranteed.

C'est pourquoi, dans le cadre réglementaire actuel, les autorités de réglementation peuvent refuser l'accès ou s'opposer au recours à des systèmes étrangers lorsqu'elles ne pensent pas que le bon fonctionnement des marchés dont elles sont responsables et la stabilité financière globale pourront alors être préservées.


– (DE) Madam President, rapporteur, ladies and gentlemen, the Commission very much welcomes the report by the rapporteur and it especially welcomes the proposal for an amendment, which has been submitted by Parliament, to reallocate EUR 25 million in the financial framework as opposed to the overall transfer proposal.

- (DE) Madame la Présidente, Madame le rapporteur, Mesdames et Messieurs, la Commission salue tout particulièrement le rapport du rapporteur. La Commission salue surtout la proposition d'amendement du Parlement qui vise à répartir les 25 millions autrement que dans la proposition de transfert global.




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overall we're opposed ->

Date index: 2024-10-05
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