Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Alignment of learner outcomes with market demand
Assess clinical outcomes of dental hygiene treatments
Assess success of blast
Assessment of learning outcomes
Blast outcome reporting
Carry out assessments of dental hygiene treatments
Certification of learning outcomes
Give information on chiropractic treatment outcomes
M N
M-to-N
Many-many relationship
Many-to-many
Many-to-many match
Many-to-many relationship
Present outocomes of chiropractic treatment
Process outcome
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Report outcome of blast
Reporting of outcome of blast
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
WORM
Write Once Read Many
Write Once Read Many times
Write-Once and Read-Many

Traduction de «outcomes many » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


M:N | many-many relationship | many-to-many | M-to-N

association de type N:M


assess success of blast | blast outcome reporting | report outcome of blast | reporting of outcome of blast

rédiger un rapport sur le résultat d’un dynamitage


analyse clinical outcomes of dental hygiene interventions | carry out assessments of dental hygiene treatments | assess clinical outcomes of dental hygiene treatments | evaluate clinical outcomes of dental hygiene interventions

évaluer les résultats cliniques des interventions d’hygiène dentaire


give information on chiropractic treatment outcomes | present outocomes of chiropractic treatment | provide information on chiropractic treatment outcomes | provide information on chiropractic treatment's outcomes

fournir des informations sur les résultats d’un traitement chiropratique


social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

enjeux sociaux de l’apprentissage | impact social de l'éducation | retombées sociales | retombées sociales de l'éducation


many-to-many relationship [ many-to-many match ]

correspondance multivoque


Write Once Read Many | Write Once Read Many times | Write-Once and Read-Many | WORM [Abbr.]

support non réinscriptible | WORM [Abbr.]




alignment of learner outcomes with market demand

qualification des personnes en formation répondant aux besoins du marché du travail
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, many Member States do not monitor and collect (sufficient) management information on their tax dispute resolution process and do not feed the outcome of the appeals into preventive measures.

Toutefois, de nombreux États membres n’assurent pas le suivi de leur processus de règlement des litiges fiscaux et ne collectent pas (suffisamment) d’informations de gestion à cet égard, pas plus qu’ils n’intègrent le résultat des recours dans des mesures préventives.


Many institutions find it difficult to involve employers systematically in curriculum design and delivery, for example in ensuring that placements lead to clear learning outcomes.

Pour bon nombre d’établissements, il est difficile d’associer systématiquement les employeurs à l’élaboration et à l’exécution des programmes, par exemple lorsqu’il s’agit de veiller à ce que les stages fassent l’objet d’acquis d’apprentissage clairs.


As regards the result of the monitoring process, the implementation of the country-specific recommendations and economic outcomes, many ministers underscored the need to have a holistic approach that does not focus purely on economic governance, but also fully integrates the social dimension.

Pour ce qui est du résultat du processus de surveillance, de la mise en œuvre des recommandations par pays et des retombées économiques, de nombreux ministres ont souligné la nécessité d'adopter une approche globale qui ne soit pas uniquement centrée sur la gouvernance économique mais tienne pleinement compte de la dimension sociale.


(Return tabled) Question No. 127 Hon. Scott Brison: With regard to the United States (U.S). Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) when was the government first made aware of this legislation and how; (b) what steps has Canada taken since the legislation's introduction in the U.S., broken down by year; (c) during the consideration of this legislation in the U.S., did Canada make any representations to the U.S. government and if so, (i) when, (ii) by whom, (iii) to whom, (iv) on what dates, (v) by what authority (vi) with what desired effect (vii) and with what outcome; (d) how many individuals in Canada w ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) des États Unis (É.-U.): a) quand et comment le gouvernement a-t-il été mis au courant de cette loi; b) pour chaque année, quelles mesures le gouvernement a-t-il prises depuis l’adoption de la loi aux É.-U.; c) au cours de l’étude de cette loi aux É.-U., le Canada a-t-il fait valoir son point de vue au gouvernement américain et, si tel est le cas, (i) quand, (ii) par qui, (iii) à qui, (iv) à quelles dates, (v) en vertu de quelle autorité (vi) quel était l’effet recherché (vii) quels ont été les résultats; d) combien de personnes seront touchées au Canada; e) comment a-t-on calculé le chiffre indiqué en d); f) com ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 170 Hon. Irwin Cotler: With regard to the victims' surcharge: (a) for each of the last ten years, broken down by province and year; how much was collected; (b) broken down by program and service, how was the money in (a) spent; (c) broken down by province and year, in what percent of cases was a surcharge imposed; (d) since the enactment of the Increasing Offenders’ Accountability for Victims Act (IOAVA), how much, broken down by province and territory, has been collected; (e) for the ten years prior to the enactment of the IOAVA, how much money has the government given to victims' programs and services, broken down by program or service; (f) for the ten years prior to the enactment of the IOAVA, how much ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 170 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la suramende compensatoire: a) pour chacune des dix dernières années, par province; quelles sommes ont-elles été recueillies; b) par programme et service, comment les sommes en a) ont-elles été dépensées; c) par province et année, dans quel pourcentage des affaires une suramende a-t-elle été imposée; d) depuis l’entrée en vigueur de la Loi sur la responsabilisation des contrevenants à l’égard des victimes (LRCV), quelles sommes, par province et territoire, ont-elles été reçues; e) pendant les dix années précédant l’entrée en vigueur de la LRCV, quelles s ...[+++]


The importance attached to skills, education, training and lifelong learning in enhancing employability and, in particular, tackling and preventing youth unemployment by addressing its root causes, many of which are examined in the recent communication of 20 November 2012 from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’.

de l'importance accordée aux compétences, à l'éducation, à la formation et à la formation tout au long de la vie dans l'amélioration de l'employabilité et, notamment, dans la lutte contre le chômage des jeunes et la prévention de ce phénomène, en s'attaquant aux causes premières de celui-ci, dont plusieurs sont examinées par la Commission dans sa récente communication du 20 novembre 2012 au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée: «Repenser l'éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques».


(Return tabled) Question No. 108 Ms. Olivia Chow: With respect to crime prevention programs: (a) what studies and evaluations have been undertaken, requested or commissioned by the government with respect to budget cuts to social programs and the rise in violent crime since 1995; (b) which studies are related specifically to the rise in violent youth crime; (c) what individuals, department, or organization undertook these studies; (d) what is the cost of these studies; (e) what are the findings and recommendations of these studies; (f) how many projects have been funded through the Crime Prevention Action Fund since 2000; (g) how m ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 108 Mme Olivia Chow: En ce qui concerne les programmes de prévention de la criminalité: a) quelles études le gouvernement a-t-il entreprises ou commandées concernant les coupures budgétaires aux programmes sociaux et la hausse du taux de crimes violents depuis 1995; b) quelles études portent spécifiquement sur la hausse du taux de crimes violents parmi les jeunes; c) quelles personnes, quel ministère ou quel organisme ont mené ces études; d) quel est le coût de ces études; e) quelles sont les constatations et les recommandations de ces études; f) combien de projets a-t-on financés au moyen du Fonds d'action en prévention du crime depuis l’année 2000; g) parmi ces projets, combien étaient des projets ...[+++]


In EQUAL, many of the bodies that can use its outcomes and products are inside the Initiative, as was largely the case in ADAPT and EMPLOYMENT [2].

Bon nombre d'organismes susceptibles d'utiliser les résultats et les produits d'EQUAL participent à l'initiative, comme ce fut largement le cas pour ADAPT et EMPLOI [2].


Many benefits and outcomes of the programme were sustainable.

De nombreux avantages et résultats du programme s’inscrivaient dans la durée.


Depending on the outcome, many of the issues discussed in the previous paragraphs could look very different indeed by the end of 1991.

Un bon nombre des questions traitées dans les paragraphes qui précèdent pourraient se présenter d'une manière toute différente à la fin de 1991, suivant les résultats de la conférence.


w