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Accreditation of learning outcomes
Adverse pregnancy outcome
Alignment of learner outcomes with market demand
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Give information on chiropractic treatment outcomes
Inequality of outcomes
Methods for Determining Program Outcomes
Methods for Determining Program Outcomes an overview
Outcome inequality
Present outocomes of chiropractic treatment
Process outcome
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Retrieval outcome
Retrieval results
Search outcome
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning
Transferability of learning outcomes
Unfavorable birth outcome
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «outcomes education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

enjeux sociaux de l’apprentissage | impact social de l'éducation | retombées sociales | retombées sociales de l'éducation


Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education: A Review and Analysis of Lessons Learned [ Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education ]

Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education: A Review and Analysis of Lessons Learned [ Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education ]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


give information on chiropractic treatment outcomes | present outocomes of chiropractic treatment | provide information on chiropractic treatment outcomes | provide information on chiropractic treatment's outcomes

fournir des informations sur les résultats d’un traitement chiropratique


inequality of outcomes | outcome inequality

inégalité des résultats


retrieval outcome | retrieval results | search outcome

résultat de la recherche documentaire


adverse pregnancy outcome [ unfavorable birth outcome ]

issue défavorable de la grossesse


Methods for Determining Program Outcomes: an overview [ Methods for Determining Program Outcomes ]

Méthodes pour déterminer les résultats des programmes : vue d'ensemble [ Méthodes pour déterminer les résultats des programmes ]




alignment of learner outcomes with market demand

qualification des personnes en formation répondant aux besoins du marché du travail
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate a ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qualification des enseignants, la transition du système éducatif vers le monde du travail, les possibilités ...[+++]


6. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union, and that education and training policy should enable all members of society to benefit from high-quality education; points out that inequality still persists in European education systems and that inherited social standing is the major contributing factor; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is the key to breaking the cycle of social exclusion; recalls, in this connection, that investment is needed to enable all people to take part in stimulating learning experiences at any stage of their ...[+++]

6. souligne que l'éducation est un droit fondamental consacré par le traité sur l'Union européenne et que la politique en matière d'éducation et de formation devrait permettre à tous les membres de la société de bénéficier d'une éducation de qualité; fait observer que les inégalités persistent au sein des systèmes éducatifs européens et que l'héritage du statut social est le problème majeur qui y contribue; souligne que garantir l'égalité d'accès à une formation de qualité à tous les membres de la société est la clé permettant de briser le cycle de l'exclusion sociale; rappelle à cet égard que des investissements sont nécessaires pour ...[+++]


47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job ...[+++]

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée «Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques» ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux préparer les étudiants ...[+++]


47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job ...[+++]

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée "Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques" ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux préparer les étudiants ...[+++]


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26. Highlights the need to track graduates' employment outcomes to measure how well higher education responds to labour market demands; welcomes, therefore, the Commission's commitment to improving the availability of such data, with the principal aim of providing students with the necessary information to guide their study choices, while at the same time giving higher education and research institutions the necessary information to identify and, subsequently, develop programmes of study covering both general knowledge and specific professional skills through lifelong learni ...[+++]

26. souligne le besoin de suivre les résultats en matière d'emploi des anciens étudiants afin de définir dans quelle mesure l'enseignement supérieur répond aux demandes du marché du travail; se félicite dès lors de l'engagement de la Commission de renforcer la disponibilité de ces données, dans l'objectif principal d'offrir aux étudiants les informations nécessaires et utiles pour orienter leur choix d'études et, parallèlement, de proposer aux établissements universitaires et de recherche les informations nécessaires afin qu'ils repèrent et mettent sur pied, par la suite, des parcours de formation axés sur les connaissances générales et ...[+++]


The importance attached to skills, education, training and lifelong learning in enhancing employability and, in particular, tackling and preventing youth unemployment by addressing its root causes, many of which are examined in the recent communication of 20 November 2012 from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’.

de l'importance accordée aux compétences, à l'éducation, à la formation et à la formation tout au long de la vie dans l'amélioration de l'employabilité et, notamment, dans la lutte contre le chômage des jeunes et la prévention de ce phénomène, en s'attaquant aux causes premières de celui-ci, dont plusieurs sont examinées par la Commission dans sa récente communication du 20 novembre 2012 au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée: «Repenser l'éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques».


Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 Annual Growth Survey’

«Investir dans l'éducation et la formation: une réponse à la communication de la Commission intitulée “Repenser l'éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques” et à l'examen annuel de la croissance 2013» : conclusions du Conseil


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013XG0305(01) - EN - Council Conclusions on investing in education and training — a response to ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ and the ‘2013 Annual Growth Survey’

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013XG0305(01) - EN - «Investir dans l'éducation et la formation: une réponse à la communication de la Commission intitulée “Repenser l'éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques” et à l'examen annuel de la croissance 2013» : conclusions du Conseil // «Investir dans l'éducation et la formation: une réponse à la communication de la Commission intitulée “Repenser l'éducation — Investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques” et à l'examen annuel de la croissance 2013»: conclusions du Conseil


In particular, work is needed to ensure the development of national qualifications frameworks based on relevant learning outcomes and their link to the European Qualifications Framework, the establishment of more flexible learning pathways — including better transitions between the various education and training sectors, greater openness towards non-formal and informal learning, and increased transparency and recognition of learning outcomes.

Il est notamment nécessaire de s'employer à établir des cadres de qualifications nationaux sur la base des acquis pertinents en matière d'éducation et de formation et à les relier au Cadre européen des certifications, à mettre en place des parcours de formation plus flexibles — y compris des transitions facilitées entre les différents secteurs de l'éducation et de la formation —, à élargir l'ouverture à l'éducation et à la formation non formelles et informelles et à renforcer la transparence et la reconnaissance des acquis de l'éducation et de la formation.


Although I know that education and training fall very largely within the competence of the Member States, we can nevertheless encourage them at European level to work towards a real assurance of the quality of vocational education and training, the standard of education and learning outcomes.

Même si je sais que l’enseignement et la formation relèvent très largement de la compétence des États membres, nous pouvons néanmoins les encourager au niveau européen à œuvrer en faveur d’une réelle assurance de la qualité de l’enseignement et de la formation professionnels, du niveau de l’enseignement et des acquis d’apprentissage.


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