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Cabinet desiccator
Cabinet drier
Cabinet maker
Cabinet reshuffle
Cabinet-making
Chef de cabinet
Commercial cabinet
Commercial refrigerator
Compulsory mandate
Craftsman cabinet maker
Drying cabinet
Drying chamber
Elective office
Head of Cabinet
Joinery
Local mandate
Maker of kitchen cabinets
Maker of settees
National mandate
Operate sand blasting cabinet
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Reach-in refrigerator
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Respect cultural differences in exhibition field
Run an abrasive cabinet
Service cabinet
Term of office
Use sand blasting cabinet
Utilise sand blasting cabinet

Vertaling van "our respective cabinets " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
run an abrasive cabinet | use sand blasting cabinet | operate sand blasting cabinet | utilise sand blasting cabinet

utiliser une cabine de sablage


cabinet desiccator | cabinet drier | drying cabinet | drying chamber

armoire à sécher | armoire de dessication


craftsman cabinet maker | maker of settees | cabinet maker | maker of kitchen cabinets

ébéniste


respect cultural differences in exhibition field | respect cultural differences with preparing exhibitions | respect cultural differences in the field of exhibition | respect cultural differences in the field of exhibition and collection

respecter les différences culturelles dans le domaine des expositions




commercial cabinet | commercial refrigerator | reach-in refrigerator | service cabinet

armoire frigorifique commerciale | réfrigérateur commercial


An Act respecting the office of the Secretary to the Cabinet for Federal-Provincial Relations and respecting the Clerk of the Privy Council

Loi concernant le poste du secrétaire du Cabinet pour les relations fédérales-provinciales et celui du greffier du Conseil privé




elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]


joinery [ cabinet-making ]

menuiserie [ ébénisterie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since 2009 Mr Pranckevičius has advised the Presidents of the European Parliament, Jerzy Buzek (2009-2012) and Martin Schulz (since 2012), on external policies in their respective Cabinets.

Depuis 2009, M. Pranckevičius a conseillé les présidents du Parlement européen, Jerzy Buzek (2009-2012) et Martin Schulz (depuis 2012) au sein de leurs cabinets respectifs, dans le domaine des politiques externes.


A. whereas Swaziland is an absolute monarchy under King Mswati III, who instituted a state of emergency in 1973 which is still in place 41 years later, who exercises absolute authority over the cabinet, the parliament and the judiciary, and under whose rule there has been a significant deterioration in the human rights situation and living standards and a rise in chronic poverty, while respect for the rule of law has diminished, as evidenced in particular by the outlawing of political parties; whereas violations of the fundamental ri ...[+++]

A. considérant que le Swaziland est une monarchie absolue gouvernée par le roi Mswati III, qui a proclamé l'état d'urgence en 1973 - toujours en vigueur 41 ans plus tard -, qui exerce une autorité absolue sur les systèmes exécutif, législatif et judiciaire, et sous le règne de qui la situation des droits de l'homme s'est considérablement détériorée, tout comme le niveau de vie, tandis que la pauvreté chronique ne cesse de s'aggraver et que l'état de droit est de moins en moins respecté, comme en témoigne notamment l'interdiction des partis politiques; considérant que les violations des droits fondamentaux des travailleurs sont devenues systématiques ...[+++]


A. whereas Swaziland is an absolute monarchy under King Mswati III, who instituted a state of emergency in 1973 which is still in place 41 years later, who exercises absolute authority over the cabinet, the parliament and the judiciary, and under whose rule there has been a significant deterioration in the human rights situation and living standards and a rise in chronic poverty, while respect for the rule of law has diminished, as evidenced in particular by the outlawing of political parties; whereas violations of the fundamental r ...[+++]

A. considérant que le Swaziland est une monarchie absolue gouvernée par le roi Mswati III, qui a proclamé l'état d'urgence en 1973 - toujours en vigueur 41 ans plus tard -, qui exerce une autorité absolue sur les systèmes exécutif, législatif et judiciaire, et sous le règne de qui la situation des droits de l'homme s'est considérablement détériorée, tout comme le niveau de vie, tandis que la pauvreté chronique ne cesse de s'aggraver et que l'état de droit est de moins en moins respecté, comme en témoigne notamment l'interdiction des partis politiques; considérant que les violations des droits fondamentaux des travailleurs sont devenues systématiques ...[+++]


I was proud when our Governor General paid respect to the Inuit people and their culture, partaking of seal meat while in Rankin Inlet this summer, and that our federal cabinet was served seal meat during their meetings in Iqaluit this year.

J'étais fier lorsque notre Gouverneure générale a rendu hommage aux Inuits et à leur culture en partageant de la viande de phoque avec eux cet été à Rankin Inlet, et lorsque les membres du Cabinet fédéral ont mangé de la viande de phoque à l'occasion de leur réunion à Iqaluit plus tôt cette année.


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As the Prime Minister said in Montreal, on June 20, 2006: “No proposal goes through our federal Cabinet unless we are assured it respects the division of powers between the federal and provincial governments”.

Comme l'a dit le premier ministre le 20 juin 2006 à Montréal: « Aucune proposition ne sera présentée au Cabinet fédéral si elle ne respecte pas la division des pouvoirs entre les gouvernements fédéral et provinciaux ».


77. Recalls its observation set out at paragraph 85 of the resolution accompanying the discharge decision in respect of the financial year 2005, by which it requested easy access to information on who is represented in the various forms of expert groups and what their tasks are, and its observation at paragraph 86, by which it called on the Commission to publish the names of those people who take part in these groups, and the names of the special advisers which the individual Commissioners, Directorates-General or cabinets have engaged; asks ...[+++]

77. rappelle que, au paragraphe 85 de la résolution accompagnant la décision de décharge pour l'exercice 2005, il demandait un accès aisé aux informations concernant les membres des divers groupes d’experts et leurs fonctions et que, au paragraphe 86, il demandait à la Commission de publier le nom des personnes faisant partie de ces groupes et le nom des conseillers spéciaux que les différents commissaires, directions générales ou cabinets ont engagés; demande que les noms de tous les experts et conseillers membres des groupes de tra ...[+++]


77. Also recalls the request made at paragraph 76 of its resolution accompanying the discharge decision in respect of the financial year 2005 "to ensure that the Commissioners' binding code of conduct incorporates the necessary ethical rules and the principal guidelines to be observed by Members of the Commission in the conduct of their office, in particular when appointing colleagues, especially to their 'cabinets'";

77. rappelle aussi que, au paragraphe 76 de sa résolution accompagnant la décision de décharge pour l'exercice 2005, il demandait que l'on introduise "dans un code de conduite contraignant pour les commissaires les normes éthiques fondamentales et les principes directeurs que ces derniers sont tenus de respecter dans l'exercice de leur mandat, en particulier au moment de nommer leurs collaborateurs, spécialement au sein de leur cabinet";


75. Recalls its observation at paragraph 85 of the resolution accompanying the discharge decision in respect of the financial year 2005 to request easy access to information on who is represented in the various forms of expert groups and what their tasks are, and its observation at paragraph 86 to call on the Commission to publish the names of the people who take part in these groups, and the names of the special advisers which the individual Members of the Commission, Directors-General or cabinets engage; asks that the names of all ...[+++]

75. rappelle que, au paragraphe 85 de la résolution accompagnant la décision de décharge pour l'exercice 2005, il demandait un accès aisé aux informations concernant les membres des divers groupes d'experts et leurs fonctions et que, au paragraphe 86, il demandait à la Commission de publier le nom des personnes faisant partie de ces groupes et le nom des conseillers spéciaux que les membres de la Commission, les directeurs généraux ou les cabinets ont engagés; demande que les noms de tous les experts et conseillers membres des groupe ...[+++]


Mr. Bruce Stockfish: As Ms. Peterson indicated in her opening remarks, if the committee weren't in play at this stage, we obviously would have had to take it to the next level, which would be consultations with stakeholders, more internal analysis, and taking it up with our respective hierarchies for a decision, with the view to taking it ultimately to cabinet with a recommended option for their decision.

M. Bruce Stockfish: Comme Mme Peterson l'a indiqué dans sa déclaration préliminaire, si le comité n'était pas partie au processus dans lequel nous sommes engagés, nous serions bien sûr allés à l'étape suivante, celle de consulter les parties intéressées, de poursuivre notre analyse Internet et de discuter avec nos dirigeants respectifs afin d'en arriver à une décision, tout cela en vue d'en arriver à une option que nous pourrions recommander au Cabinet, qui pren ...[+++]


Indeed, we will first report to our respective Cabinets on our discussion and then, at the provincial ministers' meeting to be held on February 14, we could suggest together some ideas on how to save money and develop a new approach to deal with unemployment and poverty.

En effet, nous présenterons le rapport de nos discussions à chacune des réunions du Cabinet et ensuite nous pourrions présenter ensemble, à la réunion de tous les ministres provinciaux qui se tiendra le 14 février, des idées sur la façon d'économiser de l'argent et développer une nouvelle approche quant au problème du chômage et des démunis.




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'our respective cabinets' ->

Date index: 2020-12-31
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