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Alternate Transportation Fuels Subcommittee
Alternative Transportation Fuels Subcommittee
COMSAR
COMSAR Subcommittee
General number
Last dialed number recall
Last number recall
Last number redial
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Listed directory number
MLN
Main listed number
Number stamp
Numberer
Numberer block
Numberer stamp
Numbering machine
Numbering stamp
Prime directory number
Relative sunspot number
SPT
STABEX Subcommittee
Subcommittee on Continuing Care
Subcommittee on Home Care
Subcommittee on Long Term Institutional Care
Subcommittee on Prevention
Subcommittee on STABEX
Subcommittee on the Stabilisation of Export Earnings
Sunspot number
Sunspot relative number
Wolf number
Wolf-Wolfer number
Zürich number

Traduction de «number subcommittees » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Federal-Provincial-Territorial Subcommittee on Continuing care [ Subcommittee on Continuing Care | Federal/Provincial/Territorial Subcommittee on Long term Care | Subcommittee on Home Care | Subcommittee on Long Term Institutional Care | Interprovincial/Federal Group on Continuing Care ]

Sous-comité fédéral-provincial-territorial des soins continus [ Sous-comité sur les soins continus | Sous-comité fédéral/provincial/territorial sur les soins prolongés | Sous-comité sur les soins à domicile | Sous-comité sur les soins prolongés en établissement | Groupe fédéral/provincial sur les soins contenus ]


STABEX Subcommittee | Subcommittee on STABEX | Subcommittee on the Stabilisation of Export Earnings

Sous-comité de la stabilisation des recettes d'exportation | Sous-comité du STABEX


COMSAR Subcommittee | Subcommittee on Radiocommunications and Search and Rescue | COMSAR [Abbr.]

Sous-comité de radiocommunications, recherche et sauvetage | COMSAR [Abbr.]


Subcommittee on Prevention | Subcommittee on Prevention of Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment | SPT [Abbr.]

Sous-comité de la prévention | Sous-comité pour la prévention de la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants


numberer | numbering machine | number stamp | numbering stamp | numberer stamp | numberer block

numéroteur | timbre numéroteur | tampon numéroteur


relative sunspot number [ sunspot relative number | sunspot number | Wolf number | Wolf-Wolfer number | Zürich number ]

nombre relatif de taches solaires [ nombre de taches solaires | nombre de Wolf | nombre de Zürich ]


allot numbers to clients' belongings | allot numbers to clients' possessions | allocate number to clients' belongings | allocate numbers to clients' belongings

attribuer des numéros aux effets personnels de clients


Alternative Transportation Fuels Subcommittee [ Alternate Transportation Fuels Subcommittee ]

Sous-comité sur les carburants de remplacement pour véhicules


last number redial | last number recall | last dialed number recall | last number repeat

recomposition automatique du dernier numéro | recomposition du dernier numéro | rappel automatique du dernier numéro | rappel du dernier numéro composé | rappel du dernier numéro | répétition du dernier numéro composé | fonction bis


main listed number | MLN | general number | prime directory number | listed directory number

numéro d'appel principal
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
26. Expresses concern about Vietnam being one of the major source countries for victims of human trafficking, and about reports of large numbers of children, especially boys who are not protected by the law against sexual abuse, falling victim to child prostitution, trafficking or maltreatment; urges Vietnam to develop strong and effective child protection laws that protect all children regardless of their gender; calls on the Commission to support Vietnam in strengthening its capacities in the field of migration policies and the fight against human trafficking and organised crime, including in the context of its labour and migration p ...[+++]

26. relève, avec inquiétude, que le Viêt Nam est l'un des pays d'où proviennent la plupart des victimes de la traite des êtres humains et qu'il a été rapporté que de très nombreux enfants, tout particulièrement des garçons, qui ne sont pas protégés par la loi contre les abus sexuels, sont exposés à la prostitution et à la traite des enfants ou subissent de mauvais traitements; prie instamment le Viêt Nam d'élaborer des lois solides et efficaces en matière de protection des enfants qui visent tous les enfants, quel que soit leur sexe; demande à la Commission d'aider le pays à renforcer ses capacités dans le domaine des politiques migrat ...[+++]


(5) A subcommittee, other than a subcommittee on agenda and procedure, may be composed of Senators who are members of the select committee to which the subcommittee reports and Senators who are not members of that select committee, but the number of Senators who are members of the select committee shall equal or exceed half of the members of the subcommittee.

(5) Un sous-comité, autre qu'un sous-comité du programme et de la procédure, peut être composé à la fois de sénateurs membres du comité particulier dont il relève et de sénateurs qui n'en sont pas membres; les sénateurs qui sont membres du comité particulier doivent représenter au moins la moitié des membres du sous- comité.


Some of the workload and scheduling pressures that are currently being experienced are almost certainly a result of the increase in the number of subcommittees, given that subcommittee demands on Senators are not greatly different from those of full committees.

En ce moment, une partie de la charge de travail et des conflits d'horaire résulte presque certainement de l'augmentation du nombre des sous-comités, puisque le travail et le temps que ceux-ci exigent des sénateurs ne sont pas tellement différents de ceux que nécessitent les comités.


Under existing rules, Senate committees are entitled to create subcommittees as they perceive them to be needed, and a growing number of subcommittees has been one response to the general workload pressures discussed elsewhere in this report.

En vertu du règlement actuel, les comités sénatoriaux ont le droit de créer des sous-comités s'ils jugent en avoir besoin et, pour atténuer la pression de la charge de travail générale, dont nous faisons état ailleurs dans le rapport, un nombre croissant de sous-comités ont été constitués.


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The size of any subcommittee is limited to not more than half the number of members of the main committee, three of whom shall constitute a quorum.[13] There are no ex officio[14] members on a subcommittee, although ex officio members are counted as members of the main committee for the purpose of determining the maximum number of members of the subcommittee.

La taille d’un sous-comité ne peut excéder la moitié du nombre de membres du comité principal; le quorum en est fixé à trois membres[13]. Les sous-comités n’ont pas de membres d’office[14], même si les membres d’office sont considérés comme des membres de leurs comités principaux dans le calcul du nombre maximal de membres des sous-comités.


and to amend the number of members of parliamentary subcommittees as follows:

et de modifier comme suit la composition numérique des sous-commissions:


and to amend the number of members of parliamentary subcommittees as follows:

et de modifier comme suit la composition numérique des sous-commissions parlementaires:


104. Considers that the effectiveness of the Parliament's work on human rights could be strengthened in a number of ways, for example through more intense scrutiny of Council and Commission activities vis-à-vis countries with human rights concerns and consistent follow-up and timely impact assessment of all human rights statements made in resolutions and their implementation; suggests that the Subcommittee should consider setting up small informal working groups to follow each set of Guidelines, to be better able to follow the Counci ...[+++]

104. considère que l'efficacité du travail du Parlement en ce qui concerne les droits de l'homme pourrait être renforcée de plusieurs façons, par exemple par un contrôle plus intensif des actions du Conseil et de la Commission concernant des pays qui soulèvent des préoccupations du point de vue des droits de l'homme, et par un suivi cohérent ainsi que par une évaluation d'impact opportune de toutes les déclarations relatives aux droits de l'homme faites dans des résolutions ainsi que de leur mise en œuvre; suggère que la sous-commission envisage de créer de petits groupes de travail informels pour suivre chaque série de lignes directric ...[+++]


105. Considers that Parliament's work on human rights could be rendered more effective in a number of ways, for example through more intense scrutiny of Council and Commission activities vis-à-vis countries with human rights concerns and consistent follow-up and timely impact assessment of all human rights statements made in resolutions and their implementation; suggests that the Subcommittee should consider setting up small informal working groups to follow each set of Guidelines, so as to be better able to follow the Council's work ...[+++]

105. considère que l'efficacité du travail du Parlement en ce qui concerne les droits de l'homme pourrait être renforcée de plusieurs façons, par exemple par un contrôle plus intensif des actions du Conseil et de la Commission concernant des pays préoccupants du point de vue des droits de l'homme, et par un suivi cohérent ainsi que par une évaluation d'impact opportune de toutes les déclarations relatives aux droits de l'homme faites dans des résolutions ainsi que de leur mise en œuvre; suggère que la sous-commission envisage de créer de petits groupes de travail informels pour suivre chaque série de lignes directrices, afin d'être mieu ...[+++]


As regards the political aspect, if we had a subcommittee, perhaps a subcommittee of this committee, there would be an equal number of representatives from the various parties—namely, two per party—and if this subcommittee made recommendations to the committee, which, in turn would make recommendations to the House, given that there would be the same number of members from each party on the subcommittee, we might perhaps avoid political problems in this area.

Quant à l'aspect politique, si on avait un sous-comité, peut-être un sous-comité de ce comité-ci, où il y aurait un nombre égal de représentants des divers partis, c'est-à-dire deux députés de chaque parti, et que ce sous-comité faisait des recommandations au comité qui, à son tour, ferait des recommandations à la Chambre, compte tenu de l'égalité des députés au sein du sous-comité, cela pourrait peut-être éviter les problèmes d'ordre politique dans ce domaine.


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