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Official Journal of the European Union
Official Journal of the Office
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Press
The Journal of Industrial Relations
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Vertaling van "journal industrial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Official Journal of the European Union Intellectual Property Office | Official Journal of the Office | Official Journal of the Office for Harmonisation

Journal Officiel de l'Office | Journal officiel de l'Office de l'harmonisation


EU Official Journal [ EC Official Journal | Official Journal of the European Union ]

Journal officiel UE [ Journal officiel CE | Journal officiel de l'Union européenne ]


crankshaft journal | main bearing journal | main journal

tourillon de vilebrequin


end journal | journal for radial load | neck journal

portée à charge radiale | portée d'arbre à charge radiale | portée radiale | tourillon


The Journal of Industrial Relations [ Journal of the Industrial Relations Society ]

The Journal of Industrial Relations [ Journal of the Industrial Relations Society ]


press [ journalism | Journalism(STW) ]

presse [ journalisme ]


instructor in journalism | media studies teacher | journalism lecturer | media studies professor

enseignant-chercheur en journalisme | enseignant-chercheur en journalisme/enseignante-chercheuse en journalisme | enseignante-chercheuse en journalisme


electronic journalism [ online reporting | online journalism | wired journalism | e-journalism ]

journalisme électronique [ journalisme en ligne | cyberjournalisme | journalisme virtuel ]


data journalism [ data-backed journalism | data-driven journalism ]

journalisme de données [ datajournalisme | data journalisme ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Properly funded, we believe that CBC/Radio-Canada will continue to raise the bar on journalism in Canada, and help maintain a vibrant Canadian journalism industry.

Un financement adéquat permettrait à CBC/Radio- Canada de demeurer la référence en matière de journalisme et de contribuer au maintien d'une industrie journalistique forte et dynamique.


He mentions a book that was published regarding exposing the corrupt journalism industry.

Il mentionne un livre qui a été publié et qui met en lumière la corruption de l'industrie journalistique.


In November 2012, the United Kingdom updated its previous formal objection made in December 2010 in respect of standard EN 12635:2002+A1:2008 ‘Industrial, commercial and garage doors and gates — Installation and use’ by adding EN 13241-1:2003+A1:2011 ‘Industrial, commercial and garage doors and gates — Product standard — Part 1: Products without fire resistance or smoke control characteristics’ proposed by the European Committee for Standardization (CEN) to be harmonized under Directive 2006/42/EC and which was first published in the Official Journal of the Eu ...[+++]

En novembre 2012, le Royaume-Uni a actualisé l'objection formelle que cet État membre avait soulevée en décembre 2010 à l'encontre de la norme EN 12635:2002+A1:2008, «Portes équipant les locaux industriels et commerciaux et les garages — Installation et utilisation», en joignant à l'objet de cette première objection la norme EN 13241-1:2003+A1:2011, «Portes et portails industriels, commerciaux et de garage — Norme de produit — Partie 1: produits sans caractéristiques coupe-feu, ni pare-fumée», dont le Comité européen de normalisation (CEN) a proposé l'harmonisation en application de la directive 2006/42/CE et dont la référence a fait l'o ...[+++]


Particularly in an era when the journalism industry is in economic transition, we have to look to new strategies that leverage technology to create democratic accountability and make citizens the co-creators and partners in governance with the public sector.

En cette époque où le journalisme traverse une période de grande transition économique, il faut envisager de nouvelles stratégies qui prennent appui sur la technologie pour favoriser la responsabilisation démocratique et faire en sorte que les citoyens deviennent des partenaires du secteur public dans l’établissement et l’exercice de la gouvernance.


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Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on industrial emissions (integrated pollution prevention and control) (recast) [COM(2007) 844 final - Not published in the Official Journal]. The aim of this Proposal is to recast into a single legal act seven separate Directives relating to industrial emissions: Directives 78/176/EEC, 82/883/EEC and 92/112/EEC on waste and discards from the titanium dioxide industry, Directive 96/61/EC (replaced by Directive 2008/1/EC concerning integrated pollution prevention and ...[+++]

Cette proposition vise à refondre en un seul texte juridique sept directives distinctes relatives aux émissions industrielles, à savoir les directives 78/176/CEE, 82/883/CEE et 92/112/CEE sur les déchets et les rejets provenant de l'industrie du dioxyde de titane, la directive 96/61/CE (remplacée par la directive 2008/1/CE sur la prévention et la réduction intégrée de la pollution - directive IPPC), la directive 1999/13/CE sur les composés organiques volatils, la directive 2000/76/CE sur l'incinération des déchets et la directive 2001/80/CE sur les polluants émis par les grandes installations de combustion.


Mr. Pedneault was a great humanitarian and worked in the journalism industry for more than 30 years, in particular, for the weekly Edmunston newspaper Le Madawaska and, more recently, as a columnist for the daily newspaper L'Acadie Nouvelle.

Grand humaniste, M. Pedneault a fait carrière pendant plus de 30 années dans le domaine du journalisme, notamment à l'hebdomadaire Le Madawaska à Edmundston, et tout dernièrement comme chroniqueur au quotidien L'Acadie Nouvelle.


Mr. Speaker, according to the Journal de Montréal, on July 17, 2006, the Minister of Industry stated that, “If the Quebec industry accounts for over 50% of Canada's aerospace industry, it should get its fair share of contracts”.

Monsieur le Président, selon le Journal de Montréal, le 17 juillet 2006, le ministre de l’Industrie déclarait ceci: « Si l'industrie québécoise représente plus de 50 p. 100 de l'industrie aéronautique canadienne, c'est dans l'ordre des choses qu'elle obtienne sa juste part des contrats».


Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on industrial emissions (integrated pollution prevention and control) (recast) [COM(2007) 844 final - Not published in the Official Journal]. The aim of this Proposal is to recast into a single legal act seven separate Directives relating to industrial emissions: Directives 78/176/EEC, 82/883/EEC and 92/112/EEC on waste and discards from the titanium dioxide industry, Directive 96/61/EC (replaced by Directive 2008/1/EC concerning integrated pollution prevention and ...[+++]

Cette proposition vise à refondre en un seul texte juridique sept directives distinctes relatives aux émissions industrielles, à savoir les directives 78/176/CEE, 82/883/CEE et 92/112/CEE sur les déchets et les rejets provenant de l'industrie du dioxyde de titane, la directive 96/61/CE (remplacée par la directive 2008/1/CE sur la prévention et la réduction intégrée de la pollution - directive IPPC), la directive 1999/13/CE sur les composés organiques volatils, la directive 2000/76/CE sur l'incinération des déchets et la directive 2001/80/CE sur les polluants émis par les grandes installations de combustion.


Having regard to Decision No 31-53 of 2 May 1953 on the publication of price lists and conditions of sale applied by undertakings in the steel industry (Official Journal of the ECSC, 4 May 1953, p. 111 et seq.) and the decisions amending the same ; see, on this subject, the notice concerning the amended text of that Decision as now in force (Official Journal of the ECSC, 27 September 1957, p. 495 et seq.);

vu la décision nº 31-53 du 2 mai 1953 relative aux conditions de publicité des barèmes de prix et conditions de vente pratiqués par les entreprises de l'industrie de l'acier (Journal officiel de la C.E.C.A. du 4 mai 1953, p. 111 et suiv.) et les décisions de modification prises en la matière ; voir, à ce sujet, la communication relative au texte modifié de cette décision, tel qu'il est actuellement en vigueur (Journal officiel de la C.E.C.A. du 27 septembre 1957, p. 495 et suiv.),


Having regard to Decision No 37-54 of 29 July 1954 on the publication of price lists and conditions of sale applied by undertakings in the steel industry to the sale of special steels within the meaning of Annex III to the Treaty (Official Journal of the ECSC, 1 August 1954, pp. 470 et seq.) as supplemented by Decision No 33-58 of 1 December 1958 (Official Journal of the European Communities of 18 December 1958, pp. 665 et seq.);

vu la décision nº 37-54 du 29 juillet 1954 relative aux conditions de publicité des barèmes de prix et conditions de vente pratiqués par les entreprises de l'industrie de l'acier pour la vente des aciers spéciaux définis à l'annexe III du traité (Journal officiel de la C.E.C.A. du 1er août 1954, p. 470 et suiv.), complétée par la décision nº 33-58 du 1er décembre 1958 (Journal officiel des Communautés européennes du 18 décembre 1958, p. 665 et suiv.),




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Date index: 2023-10-14
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