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AIESEP
Arab Higher Postal Institute
Arab Higher Postal Institute for Professional Training
Grande école
HEI
Head of higher education institutions
Higher business education
Higher business school
Higher commercial education
Higher commercial school
Higher education
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Higher octane molecule creation process
Higher technical institute
Hydrocarbon isomerisation processes
Institute of technology
Process of higher octane molecule creation
Process of hydrocarbon isomerisation
Professor
RIHED
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Regional Institute of Higher Education and Development
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Traduction de «institutions higher » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


Arab Postal Faculty, Damascus [ Arab Higher Postal Institute for Professional Training | Arab Higher Postal Institute ]

Arab Postal Faculty, Damascus [ Institut supérieur arabe pour la formation professionnelle dans les postes ]


SEAMEO Regional Centre for Higher Education and Development [ RIHED | Regional Institute of Higher Education and Development ]

Centre régional pour l'enseignement supérieur et le développement de la SEAMEO [ IRESD | Institut régional pour l'enseignement supérieur et de développement ]


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school

enseignement économique et administratif supérieur


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]


higher technical institute

institut technique supérieur


higher octane molecule creation process | process of higher octane molecule creation | hydrocarbon isomerisation processes | process of hydrocarbon isomerisation

procédés d’isomérisation des hydrocarbures


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At national level, partnerships between VET institutions, higher education establishments, and design, art, research and innovation centres should be encouraged.

Au niveau national, les partenariats entre les organismes d’EFP, les établissements d’enseignement supérieur, les centres de design, d’art, de recherche et d’innovation devraient être encouragés.


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and non-European Economic Area (EEA) countries of origin of higher education institutions, the need to provide higher education services also in the country of origin, and additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Les modifications ont pour effet d'introduire de nouvelles exigences en ce qui concerne le nom des établissements étrangers d'enseignement supérieur, la nécessité que des accords bilatéraux aient été conclus entre la Hongrie et le pays d'origine de l'établissement s'il s'agit d'un État non membre de l'Espace économique européen (EEE), la nécessité de fournir des services d'enseignement supérieur également dans le pays d'origine, ainsi que des exigences supplémentaires pour l'enregistrement et l'autorisation des services d'enseignement supérieur en Hongrie.


EUROVOC descriptor: innovation EU research policy research body technology research and development operation of the Institutions higher education

Descripteur EUROVOC: innovation politique de la recherche de l'UE organisme de recherche technologie recherche et développement fonctionnement institutionnel enseignement supérieur


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and a non-the European Economic Area (EEA) country of origin of the foreign higher education institution, the need to provide higher education services also in the country of origin as well as additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Les modifications ont pour effet d'introduire de nouvelles exigences en ce qui concerne le nom des établissements étrangers d'enseignement supérieur, la nécessité que des accords bilatéraux aient été conclus entre la Hongrie et le pays d'origine de l'établissement s'il s'agit d'un État non membre de l'Espace économique européen (EEE), la nécessité de fournir des services d'enseignement supérieur également dans le pays d'origine, ainsi que des exigences supplémentaires pour l'enregistrement et l'autorisation des services d'enseignement supérieur en Hongrie.


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One prince cannot judge another prince, but the princes can all join together, make a treaty, create an institution higher than themselves, invested with all the safeguards that they need in order to be comfortable that there will be no political prosecutions, and then invest that court with the ability to pierce even absolute immunities.

Un prince ne peut en juger un autre, mais les princes peuvent s'allier, conclure un traité, créer une institution supérieure investie de toutes les garanties nécessaires pour être s'assurer qu'il n'y aura pas de poursuites mues par des motifs politiques et ensuite, doter ce tribunal du pouvoir d'ignorer même les immunités absolues.


125 000 schools, vocational education and training institutions, higher and adult education institutions, youth organisations and enterprises will receive funding to set up 25 000 'strategic partnerships' to promote the exchange of experience and links with the world of work;

125 000 écoles, établissements d'enseignement et de formation professionnels, établissements d'enseignement supérieur, établissements de formation des adultes, organisations de jeunesse et entreprises recevront des fonds pour établir 25 000 «partenariats stratégiques» destinés à promouvoir les échanges d'expérience et la création de liens avec le monde du travail;


(Return tabled) Question No. 838 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of Scarborough—Rouge River for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Career Development Services Research (Employment Programs), (viii) Canada-European Union Program for Coope ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 838 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les dépenses engagées par Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) dans la circonscription de Scarborough—Rouge River au cours des cinq derniers exercices: a) à combien s’élèvent-elles par (i) exercice, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des ...[+++]


I can't think of any other institution higher than one's loyalty to one's country, because when you're loyal to your country, you're loyal to all the people of that country and you are loyal to the principles that all of you share.

Je ne vois pas d'engagement plus haut que celui d'être loyal envers son pays, car lorsque vous êtes loyal envers votre pays, vous êtes loyal envers tous les citoyens de ce pays et tous les principes que nous partageons tous.


b) actively engage in the dialogue proposed by the Commission in its communication by exchanging views on policies pursued at the national level so as to be able to analyse the situation and make a joint assessment of ongoing policies, taking into account benchmarking and best practice in Member States. Research institutes, higher education organisations and private enterprises should be involved in this process;

b) participer activement au dialogue proposé par la Commission dans sa communication, en échangeant des points de vue sur les politiques mises en œuvre sur le plan national de manière à être en mesure d'analyser la situation et d'évaluer conjointement les politiques en cours en prenant en considération l'étalonnage des performances et les meilleures pratiques dans les Etats membres ; les instituts de recherche, les organismes d'enseignement supérieur et les entreprises du secteur privé doivent participer à ce processus ;


Research institutes, higher education institutions and private businesses are urged to participate.

Les instituts de recherche, les organismes d'enseignement supérieur et les entreprises du secteur privé sont invités à participer à ce processus.


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