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Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational institution
Formal education
Initial education
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Regular school education and university education
School
School Boards Restructuring Initiatives Project Team
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondary School Apprenticeship Scholarship
Secondary School Apprenticeship Scholarship Initiative
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
‘Learning EU at school’ initiative'

Vertaling van "initiative schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Initiative Violence at school - acting to stem the problem of violence in schools

Initiative Violence à l'école - Mesures visant à lutter contre la violence en milieu scolaire


School Boards Restructuring Initiatives Project Team

Équipe du projet des initiatives de restructuration des conseils scolaires


After high school... Initial results of the Schools Leavers Follow-up Survey, 1995

Après le secondaire... Premiers résultats de l'Enquête de suivi auprès des sortants, 1995


Secondary School Apprenticeship Scholarship [ Secondary School Apprenticeship Scholarship Initiative ]

Bourses d'apprentissage pour étudiants du secondaire


‘Learning EU at schoolinitiative'

initiative «Apprendre l’UE à l’école»


formal education | initial education | regular school education and university education

enseignement formel | enseignement initial | enseignement scolaire et universitaire ordinaire


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With the help of Dr. Kutcher's initiative, schools now provide an important vehicle through which mental health promotion, disorder prevention, case identification, triage and intervention can be realized.

Grâce à l'initiative du Dr Kutcher, les écoles offrent maintenant un cadre important à partir duquel la promotion de la santé mentale, la prévention des troubles, l'identification des cas, le triage et l'intervention peuvent être faites.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada undertaken for ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


Consequently the EU has begun putting in place numerous measures and tools to better support Member States in developing efficient and effective national policies to tackle it. They include the Commission Communication on Tackling Early School Leaving, a new proposal for a Council Recommendation on policies to reduce early school leaving, and the Commission’s flagship initiative ‘Youth on the Move’.

C'est pourquoi l'Union européenne a commencé à mettre en place un grand nombre de mesures et d'instruments en vue de mieux aider les États membres dans l'élaboration de politiques nationales efficientes et efficaces propres à lutter contre ce phénomène, notamment la communication de la Commission sur la lutte contre l'abandon scolaire, une nouvelle proposition de recommandation du Conseil concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire et l'initiative phare de la Commission "Jeunesse en mouvement".


The programme shall be open to all stakeholders promoting active European citizenship, in particular to local communities, European public policy research organisations (think-tanks), voluntary and sponsorship initiatives, schools, citizen’s groups and other civil society organisations such as non-governmental organisations, platforms, networks, associations and federations, trade unions.

Le programme est accessible à toutes les parties prenantes promouvant la citoyenneté européenne active et, en particulier, aux communautés locales, aux organismes de recherche et de réflexion sur les politiques publiques européennes, aux initiatives en matière de bénévolat et de mécénat, aux établissements d'enseignement, aux groupes de citoyens et à d’autres organisations de la société civile, telles que les organisations non gouvernementales, les plateformes, les réseaux, les associations et fédérations, et les syndicats.


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17. Points out that school is the place where children spend most of their time and that the school environment, and especially school canteens, must therefore encourage young children to develop their tastes, providing basic cooking skills and food knowledge, and promote regular physical activity and a healthy lifestyle, particularly in order to counter the decreasing time allocated to physical education in schools in the EU; calls therefore on the Commission to develop mechanisms to promote best practices in schools which take account of the most effective initiatives for educa ...[+++]

17. rappelle que l'école est le lieu où les enfants passent le plus grand nombre d'heures et qu'il est donc essentiel que le milieu scolaire – et tout particulièrement les cantines scolaires - encourage les jeunes enfants à développer leur goût en leur inculquant des notions de cuisine et en approfondissant leurs connaissances des produits alimentaires, promeuve l'activité physique régulière et un mode de vie sain, en particulier afin de contrebalancer le fait que le temps consacré à l'éducation physique dans les établissements scolaires de l'UE va en diminuant; invite donc la Commission à mettre en place des mécanismes pour promouvoir les meilleures pratiques dans les établissements scolaires, qui tiennent compte des ...[+++]


17. Points out that school is the place where children spend most of their time and that the school environment, and especially school canteens, must therefore encourage young children to develop their tastes, providing basic cooking skills and food knowledge, and promote regular physical activity and a healthy lifestyle, particularly in order to counter the decreasing time allocated to physical education in schools in the EU; calls therefore on the Commission to develop mechanisms to promote best practices in schools which take account of the most effective initiatives for educa ...[+++]

17. rappelle que l'école est le lieu où les enfants passent le plus grand nombre d'heures et qu'il est donc essentiel que le milieu scolaire – et tout particulièrement les cantines scolaires - encourage les jeunes enfants à développer leur goût en leur inculquant des notions de cuisine et en approfondissant leurs connaissances des produits alimentaires, promeuve l'activité physique régulière et un mode de vie sain, en particulier afin de contrebalancer le fait que le temps consacré à l'éducation physique dans les établissements scolaires de l'UE va en diminuant; invite donc la Commission à mettre en place des mécanismes pour promouvoir les meilleures pratiques dans les établissements scolaires, qui tiennent compte des ...[+++]


16. Points out that school is the place where children spend most of their time and that the school environment, and especially school canteens, must therefore encourage young children to develop their tastes and promote regular physical activity and a healthy lifestyle, particularly in order to counter the decreasing time allocated to physical education in schools in the EU; calls therefore on the Commission to develop mechanisms to promote best practice in schools which take account of the most effective initiatives educating children ...[+++]

16. rappelle que l’école est le lieu où les enfants passent le plus grand nombre d'heures et qu'il est donc essentiel que le milieu scolaire – et tout particulièrement les cantines scolaires - encourage les jeunes enfants à développer leur goût, promeuve l'activité physique régulière et un mode de vie sain, en particulier afin de contrebalancer le fait que le temps consacré à l'éducation physique dans les établissements scolaires de l'UE va en diminuant; invite donc la Commission à mettre en place des mécanismes pour promouvoir les meilleures pratiques dans les établissements scolaires, qui tiennent compte des initiatives les plus efficaces ...[+++]


Dr. Robert Bish, “Comments Regarding the First Nations Fiscal and Statistical Institutions Initiative,School of Public Administration, University of Victoria.

Robert Bish. Comments Regarding the First Nations Fiscal and Statistical Institutions Initiative, Victoria, University of Victoria, School of Public Administration.


Dr. Robert Bish, “Comments Regarding the First Nations Fiscal and Statistical Institutions Initiative,School of Public Administration, University of Victoria.

Robert Bish. Comments Regarding the First Nations Fiscal and Statistical Institutions Initiative, Victoria, University of Victoria, School of Public Administration.


To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the acquisition of new knowledge (a number of support measures are proposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of multimedia educational software), - to bring schools and the business sector closer together (opening up education to the world of work; involving businesses in training; developing cooperation between schools and businesses), - to combat exclusion (suppo ...[+++]

En vue de concrétiser ces orientations, le Livre blanc identifie cinq objectifs généraux et un certain nombre d'actions de soutien : - encourager l'acquisition de connaissances nouvelles (quelques actions de soutien sont proposées : lancement d'un processus européen de reconnaissance des compétences clés, cartes personnelles de compétences, système européen d'accréditation des compétences ; encouragement à la mobilité des étudiants ; soutien à la conception de logiciels éducatifs multimédia) ; - rapprocher l'école et l'entreprise (par l'ouverture de l'éducation sur le monde du travail ; par la participation de l'entreprise à l'effort de formation ; par le développement de la coopération entre établissements d'éducation et entreprises) ...[+++]


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