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Advertising goal
Analyse goal progress
Attainment of positive social and economic goals
Backchaining
Backward chaining
Backward reasoning
Didactic goal
Expectation-driven thinking
Fix sales goals
Goal crease
Goal directed reasoning
Goal driven thinking
Goal front
Goal no goal
Goal opening
Goal-directed searching
Goal-driven control structure
Goal-no goal situation
Identify with the company's goals
Identify with the company's mission
Identify with the company's vision and goals
Instructional goal
Pedagogic goal
Pedagogical goal
Promotion goal
Publicity purpose
Reasoning backward
Scrutinise goal progress
Scrutinise organisational objective progress
Set sales goals
Setting sales gols
Settle sales goals
Teaching goal
Test goal progress
Top-down approach
Top-down control structure
Top-down thinking
Understand and pursue the company's goals

Traduction de «goal economic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
setting sales gols | settle sales goals | fix sales goals | set sales goals

définir des objectifs de vente


identify with the company's mission | understand and pursue the company's goals | identify with the company's goals | identify with the company's vision and goals

s’identifier aux objectifs de l’entreprise


scrutinise organisational objective progress | test goal progress | analyse goal progress | scrutinise goal progress

analyser les progrès en matière de réalisation d'objectifs


attainment of positive social and economic goals

réalisation d'objectifs sociaux et économiques déterminés


pedagogic goal [ pedagogical goal | teaching goal | instructional goal | didactic goal ]

but pédagogique [ objectif didactique ]


goal no goal [ goal-no goal situation ]

but marqué ou non marqué


advertising goal | promotion goal | publicity purpose

objet de la publicité


expectation-driven thinking | goal driven thinking | goal-driven control structure | top-down approach | top-down control structure | top-down thinking

haut-bas | pensée but-dirigée | raisonnement dirigé par le but | raisonnement guidé par le but


backchaining | backward chaining | backward reasoning | goal directed reasoning | goal-directed searching | reasoning backward

chaînage arrière | mode en arrière | mode régressif | raisonnement inductif | raisonnement orienté par les buts


goal crease | goal front | goal opening

enclave | entrée du but
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The modernisation of the agreement will allow to further deepen our relationship on global challenges, such as climate change agenda, and the 2030 sustainable development goals, economic and social cooperation in areas such as efficient use of energy, small and medium enterprises, youth, education and employment policies, and further our cooperation on gender and women empowerment.

La modernisation de l'accord permettra d'approfondir encore nos relations sur des enjeux planétaires, comme la lutte contre le changement climatique, sur les objectifs de développement durable à l'horizon 2030, sur la coopération économique et sociale dans des domaines tels que l'utilisation rationnelle de l'énergie, les petites et moyennes entreprises ou les politiques en matière de jeunesse, d'éducation et d'emploi, mais aussi de renforcer notre coopération sur des questions comme l'égalité des sexes et l'émancipation des femmes.


Range of process issues relating to consumer assurance schemes identified by the European Economic and Social Committee:a) Scheme Governance Where does ultimate control of the scheme lie?b) Scheme Goals Are the goals clearly defined?c) Scheme scope Does the scheme address the "problem" as normally defined?d) Scheme standards or terms Do the standards set and monitored by the scheme express the goals? e) Impact assessment Is there credible assessment of the impact of the scheme on the goals?f) Independent review Is there any independen ...[+++]

Aspects opérationnels des dispositifs visant à apporter une garantie aux consommateurs, identifiés par le Comité économique et social européen: a) Gouvernance du système Qui exerce le contrôle en dernier ressort sur le système? b) Objectifs du système Les objectifs sont-ils clairement définis? c) Portée du système Le système vise-t-il à remédier au «problème», tel qu’il est normalement défini? d) Normes ou conditions du système Les normes fixées et surveillées par le système expriment-elles les objectifs poursuivis? e) Analyse d’impact Existe-t-il une analyse crédible de l’impact exercé par le système sur la réalisation des objectifs? f) ...[+++]


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee - Speeding up progress towards the Millennium Development Goals - The European Union’s contribution {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456} /* COM/2005/0132 final */

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social - Accélérer les progrès vers la réalisation des Objectifs du Millénaire pour le Développement - La contribution de l’Union européenne {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456} /* COM/2005/0132 final */


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee - Speeding up progress towards the Millennium Development Goals - The European Union’s contribution {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456}

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social - Accélérer les progrès vers la réalisation des Objectifs du Millénaire pour le Développement - La contribution de l’Union européenne {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456}


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0132 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee - Speeding up progress towards the Millennium Development Goals - The European Union’s contribution {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456}

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0132 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social - Accélérer les progrès vers la réalisation des Objectifs du Millénaire pour le Développement - La contribution de l’Union européenne {SEC(2005) 452} {SEC(2005) 456}


For the current programming period, cohesion policy is closely linked with the strategic goals of the Europe 2020 Strategy and economic governance mechanisms such as the European Semester. This means that in principle, the partnership agreements and programmes in place for this period should already be in line with the Union’s broader macro-economic goals making reprogramming under Article 23 CPR unnecessary in anything but the most exceptional of circumstances.

Dans le cas de la période de programmation actuelle, la politique de cohésion est étroitement liée aux objectifs stratégiques de la stratégie Europe 2020 et à des mécanismes de gouvernance économique, comme le Semestre européen, ce qui signifie qu'en principe, les accords de partenariat et les programmes en vigueur pour cette période devraient déjà être conformes aux objectifs macroéconomiques plus vastes de l'Union: toute reprogrammation au titre de l'article 23 devrait donc être inutile et accordée uniquement dans des cas très exceptionnels.


36. Calls once again on the EU to take concrete measures to make its economy the least fossil fuel-dependent and most energy-efficient by 2020; urges, therefore, the EU and its Member States to invest urgently and massively in energy-saving and energy-efficiency measures and the development of joint EU renewable energy projects, which can not only ensure the EU's security of supply, but can also create a link between this goal and the Lisbon goal (economic and social development) and the Göteborg goal (environment);

36. demande une fois encore à l'UE de prendre des mesures concrètes pour faire de l'UE l'économie la moins dépendante à l'égard des combustibles fossiles et la plus efficace du point de vue énergétique d'ici à 2020; lui demande donc, ainsi qu'à ses États membres, d'investir immédiatement et massivement dans des mesures d'économies d'énergie et d'efficacité énergétique et dans le développement de projets communs en matière d'énergies renouvelables, de nature non seulement à assurer la sécurité de l'approvisionnement de l'UE, mais aussi à faire le lien entre les objectifs de Lisbonne (développement économique et social) et ceux de Götebor ...[+++]


This is unfair to innovative projects, which by their very nature run a much greater risk of making mistakes or indeed of failing than other projects do. Bearing in mind the Lisbon goal of making the EU the most innovative economic area in the world, the European Parliament recommends that a higher failure rate be permitted for innovative projects. Otherwise there is a risk that innovative approaches will be stifled, which would hinder the EU in achieving the Lisbon goal and detract from the impact of cohesion policy.

Le Parlement européen recommande par conséquent qu'une marge d'erreur plus large soit admise pour ces projets, eu égard notamment à l'objectif de Lisbonne: faire de l'UE l'espace économique le plus compétitif du monde. Faute de quoi, les projets novateurs risquent d'être étouffés dans l'œuf, ce qui n'irait pas dans le sens des objectifs de Lisbonne et irait même à l'encontre de la politique de cohésion dans l'UE.


The Johannesburg Summit has culminated in a plan of action which mainly focuses on the economic goals and not so much on the environmental goals.

Le résultat de Johannesbourg est un plan d’action dans lequel l’accent est principalement mis sur les objectifs économiques et pas autant sur les objectifs environnementaux.


Without going into a detailed analysis of the choices made regarding interest rates or monetary policy, I feel that this is one occasion when it must be stressed that the attempt by the governments and also by many political groupings present in this Parliament to force the European Central Bank and President Duisenberg to work towards goals, which are not the most suitable for supporting economic growth, must be opposed.

Sans entrer dans l'analyse spécifique des choix relatifs aux taxes ou à la politique monétaire, je crois que notre Assemblée est un des lieux appropriés pour rappeler qu'il faut repousser la tentative des gouvernements nationaux et de nombreuses forces politiques représentées en ce Parlement de détourner l'œuvre de la Banque centrale européenne et du président Duisenberg à des fins plutôt vagues d'aide à la croissance économique.


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