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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Annual fee
Annuity
Annuity fee
Apply socially just working principles
Broker lawyer's fee
Charges for use of infrastructure
Customer informing about energy consumption fees
Dock due
Embarkation tax
Energy consumption fee information giving
Give information on energy consumption fees
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Inform customers on energy consumption fees
JPCD
Just in time delivery
Just perceptible color difference
Just perceptible colour difference
Just-in-time supply
Maintenance fee
NSF charge
NSF fee
Negotiate lawyer fee
Negotiate lawyer's fee
Non-sufficient funds charge
Non-sufficient funds fee
Not-sufficient funds charge
Not-sufficient funds fee
Not-sufficient-funds fee
Port charge
Port due
Port tax
Renewal fee
Thrash out lawyer's fee
Use socially just working principles
Work in accordance with social principles

Traduction de «fee not just » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-sufficient funds fee [ not-sufficient funds fee | NSF fee | non-sufficient funds charge | not-sufficient funds charge | NSF charge ]

frais d'insuffisance de fonds [ frais d'insuffisance de provision ]


broker lawyer's fee | negotiate lawyer fee | negotiate lawyer's fee | thrash out lawyer's fee

négocier des honoraires d’avocat


energy consumption fee information giving | give information on energy consumption fees | customer informing about energy consumption fees | inform customers on energy consumption fees

informer des clients sur les tarifs de l’énergie


annual fee | annuity | annuity fee | maintenance fee | renewal fee

annuité | taxe annuelle | taxe de maintien en vigueur


just perceptible color difference | just perceptible colour difference | JPCD [Abbr.]

différence de couleur juste perceptible


apply working principles within healthcare and social services | use socially just working principles | apply socially just working principles | work in accordance with social principles

appliquer des principes de travail socialement équitables


just in time delivery | just-in-time supply

approvisionnement dit en flux tendu | livraison juste à temps


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


not-sufficient-funds fee [ NSF fee ]

droit d'insuffisance de provision [ droit d'IP ]


Not just numbers: a Canadian framework for future immigration

Au-délà des chiffres : l'immigration de demain au Canada
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission also takes into account that the advantage of the measure was partially diminished by the fact that ARCO, as constituted by the three legal entities ARCOPAR, ARCOFIN and ARCOPLUS, had to pay a one-off entry fee and a guarantee fee for one year, even though those payments only took place in the autumn of 2011, just before ARCO filed for liquidation.

La Commission tient également compte du fait que l'avantage procuré par la mesure s'est trouvé partiellement diminué parce qu'ARCO, composée des trois entités juridiques Arcopar, Arcofin et Arcoplus, a dû acquitter une prime d'entrée unique et une prime de garantie pour un an, même si ces paiements ne sont survenus qu'à l'automne 2011, juste avant qu'ARCO ne se mette en liquidation volontaire.


Calls on the Commission to ensure that, notably in computerised reservation systems governed by Regulation (EC) No 80/2009, non-optional operational costs are included in fares, and that genuinely optional items are published and bookable with all necessary information and fees for ancillary services (such as charges for payment by credit card or handling luggage), so that no extra costs are added just before a purchase is made and passengers can clearly differentiate between non-optional operational costs included in fares and bookab ...[+++]

invite la Commission à veiller à ce que, notamment dans les systèmes informatisés de réservation régis par le règlement (CE) n 80/2009, tous les frais d'exploitation non facultatifs soient inclus dans les tarifs, et que les éléments véritablement optionnels soient publiés et puissent être réservés avec toutes les informations nécessaires et les frais pour des services auxiliaires (tels que les frais pour paiement par carte bancaire ou manutention des bagages), afin qu'aucun frais supplémentaire ne soit ajouté avant la réalisation de l'achat et que les passagers puissent reconnaître clairement la différence entre les frais d'exploitation ...[+++]


31. Calls on the Commission to ensure that, notably in computerised reservation systems governed by Regulation (EC) No 80/2009, non-optional operational costs are included in fares, and that genuinely optional items are published and bookable with all necessary information and fees for ancillary services (such as charges for payment by credit card or handling luggage), so that no extra costs are added just before a purchase is made and passengers can clearly differentiate between non-optional operational costs included in fares and bo ...[+++]

31. invite la Commission à veiller à ce que, notamment dans les systèmes informatisés de réservation régis par le règlement (CE) n 80/2009, tous les frais d'exploitation non facultatifs soient inclus dans les tarifs, et que les éléments véritablement optionnels soient publiés et puissent être réservés avec toutes les informations nécessaires et les frais pour des services auxiliaires (tels que les frais pour paiement par carte bancaire ou manutention des bagages), afin qu'aucun frais supplémentaire ne soit ajouté avant la réalisation de l'achat et que les passagers puissent reconnaître clairement la différence entre les frais d'exploitat ...[+++]


31. Calls on the Commission to ensure that, notably in computerised reservation systems governed by Regulation 1008/2008/EC, non-optional operational costs are included in fares, and that genuinely optional items are published and bookable with all necessary information and fees for ancillary services (such as charges for payment by credit card or handling luggage), so that no extra costs are added just before a purchase is made and passengers can clearly differentiate between non-optional operational costs included in fares and booka ...[+++]

31. invite la Commission à veiller à ce que, notamment dans les systèmes informatisés de réservation régis par le règlement 1008/2008/CE, tous les frais d'exploitation non facultatifs soient inclus dans les tarifs, et que les éléments véritablement optionnels soient publiés et puissent être réservés avec toutes les informations nécessaires et les frais pour des services auxiliaires (tels que les frais pour paiement par carte bancaire ou assistance bagages), afin qu'aucun frais supplémentaire ne soit ajouté avant la réalisation de l'achat et que les passagers puissent reconnaître clairement la différence entre les frais d'exploitation non ...[+++]


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However, treating visas as just a procedural question, treating the problem of visas and these other strange unjustified fees as an opportunity for a little flexing of the muscles in Parliament in protest against the United States, is not, I think, the right approach either.

Toutefois, je pense que le fait de ne traiter les visas que comme une question de procédure, de considérer le problème des visas et ces autres surtaxes étranges et injustifiées comme prétexte à faire étalage de notre force au Parlement, en signe de protestation contre les États-Unis, n’est pas la bonne approche non plus.


In the medium to long term, the planned result before tax in 2006 of EUR [...]** (according to the revised medium‐term plan and on the basis of the above three measures) would fall by about EUR [...]** to just under EUR [...]**, [...]** of this amount on account of the loss of Berliner Bank’s income to the group and the remainder on account of the delays in staff cutbacks, the loss of the planned increase in fee income and remaining (fixed) costs (especially in the context of back‐office diseconomies of scale).

À moyen et à long terme, le résultat prévu avant impôts pour 2006 de [...]* euros (selon le plan à moyen terme remanié et sur la base de ces trois mesures) diminuerait d'environ [...]* euros pour tomber à un peu moins de [...]* euros, dont [...]* en raison de la disparition de la contribution de Berliner Bank aux résultats du groupe, le reste étant dû au report de la réduction de personnel, à la perte de l'augmentation prévue du produit des commissions et des coûts (fixes) rémanents (en particulier en rapport avec les déséconomies d'échelle du back‐office).


It starts in the first business year with 40 % of the transmission fees payable for the operation of the network and decreases by five percentage points each business year so that the share of financing amounts to just 20 % in the fifth business year’.

Elle commence à 40 % des rétributions pour l’exploitation du réseau d’émetteurs au cours de la première année d’exploitation et se réduit de cinq points de pourcentage par année pour atteindre un pourcentage d’aide qui ne dépasse pas 20 % au cours de la cinquième année d’exploitation».


Now that the e Europe initiative – with all its worthy objectives – has just been approved, it is being obstructed by the imposition of a new ‘digital divide’, a greedy fee-charging principle.

Maintenant que nous venons d’adopter le programme e Europe avec tous ses objectifs louables, on vient lui mettre un frein, un nouveau "digital divide" , par un principe cupide consistant à faire payer le maximum.


Now that the eEurope initiative – with all its worthy objectives – has just been approved, it is being obstructed by the imposition of a new ‘digital divide’, a greedy fee-charging principle.

Maintenant que nous venons d’adopter le programme eEurope avec tous ses objectifs louables, on vient lui mettre un frein, un nouveau "digital divide", par un principe cupide consistant à faire payer le maximum.


Cost: As to the cost of these transfers, sender fees averaged just above 20 ECU EC wide. This was based on average sender fees ranging from 14 to 33 in the different Member States.

Coût En ce qui concerne le coût de ces transferts, les frais à charge du donneur d'ordre représentent en moyenne un peu plus de 20 écus pour l'ensemble de la Communauté, ce qui correspond à des frais moyens pour le donneur d'ordre variant entre 14 et 33 écus selon les Etats membres.


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