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Breach of duty to provide necessaries of life
Copenhagen Accord
Copenhagen Declaration
Copenhagen agreement
Cost of external failure
Cost of external failures
Cost of internal failure
Cost of internal failures
Covert failure
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
Dormant failure
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Earth wire failure
Earth wire failure of overhead line
External anomalies cost
External failure cost
External failures cost
Fail to safe failure
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
False trip failure
Ground wire failure
Ground wire failure of overhead line
Hidden failure
Infringement procedure
Internal anomalies cost
Internal failure cost
Internal failures cost
Latent failure
MODS
MOF
MOFS
Multi-organ failure
Multiple organ dysfunction syndrome
Multiple organ failure
Multiple organ failure syndrome
Multiple systems organ failure
Multisystem organ failure
Nuisance failure
Safe hardware failure
Spurious failure
Undetected hardware failure
Unrevealed failure

Traduction de «failure copenhagen » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Copenhagen Accord | Copenhagen agreement

accord de Copenhague


Copenhagen Declaration | Declaration of the European Ministers of Vocational Education and Training, and the European Commission, convened in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training

Déclaration de Copenhague | Déclaration des ministres européens de l'éducation et de la formation professionnelle, et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur la coopération européenne renforcée en matière d'enseignement et de formation professionnels.


undetected hardware failure [ covert failure | unrevealed failure | latent failure | hidden failure | dormant failure ]

défaillance non détectée du matériel


earth wire failure | earth wire failure of overhead line | ground wire failure | ground wire failure of overhead line

rupture du fil de garde | rupture du protecteur


multiple organ dysfunction syndrome | MODS | multiple organ failure | MOF | multiple organ failure syndrome | MOFS | multiple systems organ failure | multisystem organ failure | multi-organ failure

syndrome de défaillance multiviscérale | SDMV | défaillance multiviscérale | défaillance polyviscérale


safe hardware failure [ nuisance failure | spurious failure | false trip failure | fail to safe failure ]

défaillance du matériel en sûreté [ défaillance par perturbation | défaillance parasite | défaillance par erreur de déclenchement | défaillance à sûreté intégrée ]


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


internal failure cost | internal failures cost | internal anomalies cost | cost of internal failure | cost of internal failures

coût des défaillances internes | coût des anomalies internes | coût de non-qualité à l'usine | coût des défauts avant livraison


external failure cost | external anomalies cost | external failures cost | cost of external failure | cost of external failures

coût des défaillances externes | coût des anomalies externes | coût de non-qualité chez le client | coût des défauts après livraison


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I asked the Prime Minister if, given the information that we were headed toward a 100% failure rate on current commitments, the government was still committed to reaching the Copenhagen target of 17% below 2005 levels by 2020.

J'ai demandé au premier ministre si, compte tenu des renseignements selon lesquels il était impossible que nous atteignions notre cible actuelle, le gouvernement s'engageait encore à respecter l'objectif correspondant à une réduction des émissions de 17 % sous les niveaux de 2005 d'ici 2020.


My question for the Prime Minister is that given that Environment Canada now projects a 100% failure rate in meeting our 2020 target, is the government and this country still committed to the Copenhagen target?

Voici ma question au premier ministre. Étant donné qu'Environnement Canada est absolument convaincu que nous n'atteindrons pas notre cible pour 2020, le gouvernement et le Canada s'engagent-ils encore à atteindre la cible fixée à Copenhague?


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil sands industry makes appropriate reductions in its greenhouse gas (GHG) emissions to contribute to Canada’s GHG emission reduction goal of 17% below the 2005 level; (c) what, if any, studies has the governmen ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’objectif que le Canada s’est fixé de réduire les siennes de 17 % par rapport à 2005; c) quelles études le ...[+++]


Mr. Speaker, United Nations Secretary General Ban Ki-Moon has denounced the laissez-faire attitude of certain countries when it comes to fighting climate change, saying that we must not repeat the failure of Copenhagen.

Monsieur le Président, le secrétaire général des Nations Unies, Ban Ki-moon, a dénoncé l'attitude de laisser-faire de certains pays en matière de lutte contre les changements climatiques, affirmant que l'on ne devrait pas répéter l'échec de Copenhague.


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The failure in Copenhagen must not be repeated. We need specific and rapid measures, because the assessment is a harsh one: as things stand, our commitments are unlikely to minimise the damage caused by climate change.

Des mesures concrètes et rapides sont nécessaires car le constat est implacable: en l’état actuel, nos engagements ne sont pas susceptibles de minimiser les dégâts du changement climatique.


Mr. Speaker, in just five days Bolivia is convening an international climate change conference to try to repair and mitigate the failures of Copenhagen to deliver fair and legally binding international climate change agreements.

Monsieur le Président, dans cinq jours seulement, la Bolivie accueillera une conférence internationale sur les changements climatiques pour tenter de remédier aux échecs de la Conférence de Copenhague, qui n'a pas permis de conclure des accords internationaux juridiquement contraignants sur les changements climatiques.


1. Regrets the weakness of the Accord achieved at the COP 15 as it brings us no closer to a global comprehensive post-2012 agreement, does not set global mid- or long-term reduction targets, and does not state when global emissions would need to peak; takes note, furthermore, of the disappointment in the public mind as regards the failure to reach a meaningful agreement in Copenhagen;

1. déplore la faiblesse de l'accord obtenu à l'issue de la COP 15, celui-ci ne permettant pas d'évoluer vers à un accord global pour l'après-2012 et ne prévoyant pas d'objectifs à moyen ou à long terme en matière de réduction des émissions, pas plus que de date à laquelle les émissions mondiales devront atteindre le plafond à ne pas dépasser; prend, par ailleurs, acte de la déception au sein de l'opinion publique en ce qui concerne l'incapacité à parvenir à un accord significatif à Copenhague;


14. Believes that in view of the failure of Copenhagen efforts must be redoubled to maintain awareness of the climate challenge, including measures to restore confidence in the opportunities created by a low-carbon economy, such as energy security, reduced energy dependency, energy efficiency, increased competitiveness of European industry, investment in new technologies, and job creation;

14. est d’avis que, eu égard à l’échec de Copenhague, il faut redoubler d’efforts pour entretenir la prise de conscience du défi climatique, ce qui englobe des mesures visant à rétablir la confiance dans les possibilités offertes par une économie faiblement productrice de carbone, par exemple la sécurité énergétique, la réduction de la dépendance énergétique, l’efficacité énergétique, l’amélioration de la compétitivité de l’industrie européenne, l’investissement dans les nouvelles technologies et la création d’emplois;


5. Regrets the failure of the Copenhagen Conference in that the developed countries did not recognise their climate debt towards developing countries and future generations;

5. regrette que la conférence de Copenhague ait échoué du fait que les pays développés n'ont pas reconnu leur dette climatique à l'égard des pays en développement et des générations à venir;


– (FR) Mr President, Minister, Commissioner, ladies and gentlemen, the circumstances which led to 192 Heads of State or Government going to Copenhagen have not changed, and the failure of Copenhagen clearly must not be a reason to lower our ambitions.

– Monsieur le Président, Madame la Ministre, chers collègues, Monsieur le Commissaire, les raisons qui ont conduit 192 chefs d’État et de gouvernement à aller à Copenhague sont toujours là et l’échec de Copenhague ne doit évidemment pas être une raison pour réduire nos ambitions.


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