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Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Cabinet Directive on Law-making
Deputy Ministers' Challenge Team on Regulatory Reform
Enact a law
Good regulatory practice
Law-making
Law-making procedure
Law-making treaty
Legislating
Legislative
Legislative procedure
Legislative process
Make an act
Outcome-based regulation
Pass a law
Pass an act
Pass legislation
Performance-based regulation
Proclaim a bill
Proclaim an act
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation

Vertaling van "extension law-making " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
In accordance with point 34 of the Interinstitutional Agreement on better law-making, Member States are encouraged to draw up, for themselves and in the interest of the Union, their own tables, which will, as far as possible, illustrate the correlation between this Directive and their transposition measures, and to make those tables public.

Conformément au point 34 de l'accord interinstitutionnel 'Mieux légiférer', les États membres sont encouragés à établir, pour eux-mêmes et dans l'intérêt de l'Union, leurs propres tableaux, qui illustrent, dans la mesure du possible, la concordance entre la présente directive et les mesures de transposition et à les rendre publics.


enact a law [ pass a law | make an act | pass an act | pass legislation | proclaim an act | proclaim a bill ]

édicter une loi [ promulguer une loi | adopter une loi | établir une loi | voter une loi ]


law-making | legislating

législation | élaboration de la législation | activité législative | activité normative


legislative | law-making

fixant des règles de droit | normatif | législatif


legislative procedure | legislative process | law-making procedure

procédure législative | processus législatif | procédure normative


Deputy Ministers' Challenge Team on Law-Making and Governance [ Deputy Ministers' Challenge Team on Regulatory Reform ]

Comité des sous-ministres sur les enjeux législatifs et de gouvernance [ Équipe d'examen critique des sous-ministres sur la réforme réglementaire ]


Cabinet Directive on Law-making

Directive du Cabinet sur l'activité législative




better law-making | better regulation

amélioration de la réglementation | Améliorer la réglementation | meilleure réglementation | mieux légiférer


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Bill S-12, if enacted as presented, would result in a serious shift of power in Canada, putting unprecedented control of law-making in the hands of the executive and by extension in the hands of government at the expense of Parliament.

S'il est adopté tel qu'il est présenté, le projet de loi S-12 entraînera un sérieux déplacement du pouvoir au Canada, donnant à l'exécutif et, par voie de conséquence, au gouvernement, au détriment du Parlement, un contrôle sans précédent du processus législatif.


In dramatic contrast, sections 20 to 24 of the FNLM legislation describe more extensive and modern law-making powers.

La situation est bien différente aux termes des articles 20 à 24 de la LGTPN, qui contiennent une description des pouvoirs législatifs plus importants et modernes.


Following the 2004 Council Conclusions on nuclear safety and safe management of spent fuel and radioactive waste, which call for an “ extensive consultation ” with stakeholders, a wide ranging consultation process was initiated, aiming to identify new instrument(s) that can contribute more effectively to further improving nuclear safety and the safety of the management of spent fuel and radioactive waste, in the framework of the Euratom Treaty and in line with the principles of better law making.

Suite aux conclusions adoptées par le Conseil en 2004 au sujet de la sûreté nucléaire et de la sûreté de la gestion du combustible irradié et des déchets radioactifs, dans lesquelles le Conseil demandait une « vaste consultation » avec les parties prenantes, un processus de consultation étendue a été lancé dans le but d’identifier un ou plusieurs nouveaux instruments susceptibles de contribuer plus efficacement à l’amélioration de la sûreté nucléaire et de la gestion sûre du combustible irradié et des déchets radioactifs, dans le cadre du traité Euratom et conformément aux principes «Mieux légiférer».


However what makes a good family good for a child is not just the make up of that family, the married couple, the common-law, the single parent, the extended family, the only child, but that the family loves, cares and supports these children and, by extension, the community has to love, care and support these children.

Toutefois, ce qui fait qu'une famille est bonne pour un enfant, ce n'est pas simplement la composition de cette famille, le couple marié, l'union de fait, l'adulte monoparental, la famille élargie, l'enfant unique, mais le fait que la famille aime, prend soin et soutient ces enfants et que, par extension, la collectivité doit faire de même.


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The priorities are: continued application of open and transparent policy making with extensive use of consultation mechanisms at all levels; simplifying and consolidating all relevant (European and national) financial services rules[17]; converging standards and practices at supervisory level, while respecting political accountability and current institutional boundaries; working with Member States to improve transposition and to ensure consistent implementation; evaluation whether the existing directives and regulations are delivering the expected economic benefits and repealing measures that do not pass this test; and ensuring pro ...[+++]

Les priorités sont les suivantes : continuer à définir la politique d’une manière ouverte et transparente, en recourant au maximum aux mécanismes de consultation à tous les niveaux ; simplifier et consolider toutes les réglementations (européennes et nationales) des services financiers[17]; faire converger les normes et les pratiques au niveau du contrôle, tout en respectant la responsabilité politique et les limites institutionnelles actuelles ; travailler avec les États membres pour améliorer la transposition et assurer une mise en œuvre cohérente ; évaluer si les directives et règlements actuels donnent les résultats économiques e ...[+++]


Turning from external economic sanctions to internal measures the EU is about to tighten up its laws against money laundering. The current directive only applies to the proceeds of drug-related crime; a proposed extension would make it mandatory for Member States to combat laundering of the proceeds of any type of crime.

Sur le plan intérieur, l'Union européenne est sur le point de renforcer sa législation contre le blanchiment de l'argent sale, pour obliger les États membres à combattre le blanchiment du produit de toute forme de criminalité, alors que les obligations prévues par la directive actuelle ne s'appliquent qu'au produit des infractions liées à la drogue.


(29) This Directive is without prejudice to extension by Member States, in accordance with Community law, of the protection provided by this Directive to non-profit organisations and persons making use of financial services in order to become entrepreneurs.

(29) La présente directive est sans préjudice de l'extension par les États membres, conformément au droit communautaire, de la protection accordée par la présente directive aux organisations à but non lucratif et aux personnes qui recourent à des services financiers dans le but de devenir entrepreneurs.


The Commission has proposed to make extensive use of European standards under the Community law on general product safety which reflects the contribution standards can make to the proper functioning of the internal market and the protection of consumer health and safety.

La Commission a proposé de faire un usage plus large des normes européennes dans le cadre de la législation communautaire relative à la sécurité générale des produits, reflétant ainsi le rôle que les normes peuvent jouer dans le bon fonctionnement du marché interne et la protection de la sécurité et de la santé des consommateurs.


Part VII of the Official Languages Act makes provision for a certain extension of bilingualism, giving it an obligatory value in addition to its declaratory value in law.

La partie VII de la Loi sur les langues officielles permet une certaine extension du bilinguisme et a plus qu'une valeur déclaratoire en droit, elle a une valeur obligatoire.


Whereas the General Programmes provide for the abolition, before the end of the second stage, of all discriminatory treatment based on nationality with regard to establishment and provision of services in the food manufacturing and beverage industries ; whereas in this respect the Programmes make no distinction between industrial undertakings and small craft undertakings as regards the date of liberalisation ; whereas it is in fact impossible to prescribe a later date for the liberalisation of small craft undertakings, as the legal definitions of small craft industries vary widely from one country to another and distortions could occur if liberalisation of undertakings with like economic structures were to take place at different times ; ...[+++]

considérant que les programmes généraux prévoient la suppression, avant l'expiration de la deuxième étape, de tout traitement discriminatoire fondé sur la nationalité en matière d'établissement et de prestation des services dans les industries alimentaires et la fabrication des boissons ; qu'à cet égard, ainsi qu'il ressort des programmes, aucune distinction n'est faite entre les entreprises industrielles et les entreprises artisanales en ce qui concerne la date de la libération ; qu'il n'est en effet pas possible de prévoir la libération à une date ultérieure pour les entreprises artisanales, étant donné que les définitions juridiques ...[+++]




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'extension law-making' ->

Date index: 2023-01-29
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