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Above-chance score
Below-chance scoring
Chance
Chance expectancy
Chance expectation
Chance-expectation
Communicate expectations of fight actions
Communicate fight action expectations
Communicating expectations of fight actions
Deal with expectations
Describe expectations of fight actions
Doctrine of legitimate expectations
Early repurchase expectation
Estimated population exception rate
Expectancy of life
Expectation of life
Expected damage
Expected deviation
Expected deviation rate
Expected error occurrence
Expected error rate
Expected loss
Fulfil expectations of target audience
HALE
Handle expectancy of participants
Health expectancy
Health-Adjusted Life Expectancy
Legitimate expectation
Life expectancy
Life expectancy in good health
Life expectation
Loss expectation
Manage expectations of participants
Manage participants' expectations
Meet expectation of target audience
Meet expectations of target audience
Meeting expectations of target audience
Principle of legitimate expectations
Principle of protection of legitimate expectations
Principle of the protection of legitimate expectations
Prompt repurchase expectation
Rate of expected deviation

Traduction de «element expected » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
doctrine of legitimate expectations | legitimate expectation | principle of legitimate expectations | principle of protection of legitimate expectations | principle of the protection of legitimate expectations

confiance légitime | principe de la confiance légitime | principe de la protection de la confiance légitime | principe de protection de la confiance légitime | protection de la confiance légitime


fulfil expectations of target audience | meet expectation of target audience | meet expectations of target audience | meeting expectations of target audience

répondre aux attentes d'un public cible


deal with expectations | handle expectancy of participants | manage expectations of participants | manage participants' expectations

gérer les attentes des participants


expectancy of life | expectation of life | life expectancy | life expectation

espérance de vie | EDV [Abbr.]


communicate fight action expectations | describe expectations of fight actions | communicate expectations of fight actions | communicating expectations of fight actions

communiquer les attentes dans les actions de combat


expected deviation | estimated population exception rate | expected deviation rate | expected error occurrence | expected error rate | rate of expected deviation

niveau prévu d'écarts | taux prévu d'erreurs | taux d'écarts prévu | niveau prévu de dérogation


health expectancy | Health-Adjusted Life Expectancy | life expectancy in good health | HALE [Abbr.]

années de vie en bonne santé | espérance de vie en bonne santé | AVBS [Abbr.]


chance | chance expectation | chance-expectation | chance expectancy | above-chance score | below-chance scoring

chance


expected damage | expected loss | loss expectation

dommage prévisible | dommage attendu


early repurchase expectation | prompt repurchase expectation

principe du rachat par anticipation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Expected cash flows shall be discounted at the rate or rates reflecting, as appropriate, the timing associated with expected cash flows, prevailing circumstances as of the resolution decision date, risk-free interest rates, risk premia for similar financial instruments issued by similar entities, market conditions or discount rates applied by potential acquirers and other relevant characteristics of the element or elements being valued (‘relevant discount rate’).

2. Les flux de trésorerie attendus sont actualisés au taux ou aux taux reflétant, le cas échéant, l'échéancier des flux de trésorerie attendus, les circonstances prévalant à la date de la décision de résolution, les taux d'intérêt sans risque, les primes de risque pour des instruments financiers similaires émis par des entités similaires, les conditions du marché ou les taux d'actualisation appliqués par les acquéreurs potentiels et les autres caractéristiques pertinentes du ou des éléments à valoriser («taux d'actualisation pertinent»).


5. Where one or more of the Fund-specific Regulations does not enter into force or is not expected to enter into force by 22 February 2014, the Partnership Agreement submitted by a Member State as referred to in paragraph 4 shall not be required to contain the elements referred to in points (a)(ii), (iii), (iv) and (vi) of Article 15(1) for the ESI Fund affected by such a delay or expected delay in the entry into force of the Fund-specific Regulation.

5. Lorsqu'un ou plusieurs des règlements spécifiques aux Fonds ESI n'entrent pas en vigueur, ou n'ont pas vocation à entrer en vigueur au plus tard le 22 février 2014, l'accord de partenariat présenté par l'État membre visé au paragraphe 4 n'est pas tenu de contenir les éléments visés à l'article 15, paragraphe 1, point a) ii), iii), iv) et vi), pour le Fonds ESI affecté par un tel retard ou par un retard prévu dans l'entrée en vigueur du règlement spécifique du Fonds.


5. Where one or more of the Fund-specific Regulations does not enter into force or is not expected to enter into force by 22 February 2014, the Partnership Agreement submitted by a Member State as referred to in paragraph 4 shall not be required to contain the elements referred to in points (a)(ii), (iii), (iv) and (vi) of Article 15(1) for the ESI Fund affected by such a delay or expected delay in the entry into force of the Fund-specific Regulation.

5. Lorsqu'un ou plusieurs des règlements spécifiques aux Fonds ESI n'entrent pas en vigueur, ou n'ont pas vocation à entrer en vigueur au plus tard le 22 février 2014, l'accord de partenariat présenté par l'État membre visé au paragraphe 4 n'est pas tenu de contenir les éléments visés à l'article 15, paragraphe 1, point a) ii), iii), iv) et vi), pour le Fonds ESI affecté par un tel retard ou par un retard prévu dans l'entrée en vigueur du règlement spécifique du Fonds.


25. Welcomes the G20's plan to reform the international financial institutions and calls for those reforms to start as soon as possible; expects a far-reaching reform of global economic and financial governance; supports the improvement of the IMF and World Bank as a core element of the effort to improve the credibility, legitimacy and effectiveness of these institutions; expects the representation of developing countries in international financial institutions to be improved; welcomes the commitment to a shift in quota share to d ...[+++]

25. se félicite du projet du G20 de réformer les institutions financières internationales et demande que ces réformes débutent au plus tôt; appelle à une réforme profonde de la gouvernance économique et financière mondiale; est favorable à la rénovation du Fonds monétaire international et de la Banque mondiale, dans laquelle il voit un élément central des efforts visant à améliorer la crédibilité, la légitimité et l'efficacité de ces institutions; souhaite que la représentation des pays en développement dans les institutions financières internationales soit améliorée; se félicite de l'engagement pris en faveur d'un transfert de quote ...[+++]


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10. Welcomes the G20's plan to reform the international financial institutions and calls for those reforms to start as soon as possible; expects a far-reaching reform of global economic and financial governance; supports the modernisation of the IMF and World Bank as a core element of the effort to improve the credibility, legitimacy and effectiveness of these institutions; expects the representation of developing countries in international financial institutions to be improved; welcomes the commitment to a shift in quota share to ...[+++]

10. se félicite du projet du G20 de réformer les institutions financières internationales et demande que ces réformes débutent au plus tôt; appelle à une réforme profonde de la gouvernance économique et financière mondiale; soutient la modernisation du Fonds monétaire international et de la Banque mondiale, dans laquelle il voit un élément central des efforts visant à améliorer la crédibilité, la légitimité et l'efficacité de ces institutions; souhaite que la représentation des pays en développement dans les institutions financières internationales soit améliorée; se félicite de l'engagement pris en faveur d'un transfert de quotes-pa ...[+++]


Instructions are necessary for the validation of metadata in accordance with Directive 2007/2/EC with regard to the conditions and expected multiplicity of each metadata element, that is to say, whether values for each element are always to be expected in the metadata record, can occur only once, or can occur more than once.

Des instructions sont nécessaires pour la validation des métadonnées conformément à la directive 2007/2/CE en ce qui concerne les conditions et la cardinalité prévue pour chaque élément de métadonnées; en d'autres termes, il s'agit de déterminer, pour chaque élément, si des valeurs doivent toujours figurer dans l'enregistrement de métadonnées, et si elles doivent apparaître une seule fois seulement ou si elles peuvent apparaître plusieurs fois.


5. Welcomes the national employment objectives in most National Action Plans but considers that there is still room for improvement in the implementation of the European Employment Strategy in certain Member States and calls for the appropriate commitment declarations, including those related to targets and best practice based recommendations; calls also on the Commission to focus on key elements; expects all the Member States to implement the guidelines properly and calls for greater scrutiny by parliaments within the Member States;

5. salue les objectifs nationaux en matière d'emploi formulés dans la plupart des plans d'action nationaux, tout en considérant qu'il est encore possible d'améliorer la mise en œuvre de la stratégie européenne pour l'emploi dans certains États membres et demande que des engagements appropriés soient pris par rapport aux objectifs et aux recommandations basés sur les meilleures pratiques; demande également à la Commission de se concentrer sur des points clés; souhaite que tous les États membres transposent les orientations de manière adéquate et qu'un plus grand contrôle soit exercé par le Parlement des États membres;


16. Recognises that any streamlined policy coordination cycle must be adopted by the Council in accordance with the principles of the Amsterdam Treaty (by QMV), but insists on the need for a change of the Treaty so as to give the European Parliament co-decision rights with respect to the full coordination policy cycle and its elements; expects this improvement to be proposed for the new Treaty by the European Convention;

16. reconnaît que toute rationalisation de cycle de coordination des politiques doit être adoptée par le Conseil dans le respect des principes du traité d'Amsterdam par un vote à la majorité qualifiée, mais insiste sur la nécessité d'une modification du traité de façon à doter le Parlement européen d'un pouvoir de codécision pour la totalité du cycle de coordination des politiques et ses éléments; attend de la Convention européenne sur l'avenir de l'Union qu'elle propose cette amélioration dans le nouveau traité;


17. Recognises that any streamlined policy coordination cycle must be adopted by the Council in accordance with the principles of the Amsterdam Treaty (by QMV), but insists on the need for a change of the Treaty so as to give the European Parliament co-decision rights with respect to the full coordination policy cycle and its elements ; expects this improvement to be proposed by the Convent for the new Treaty;

17. reconnaît que toute rationalisation de cycle de coordination des politiques doit être adoptée par le Conseil dans le respect des principes du traité d'Amsterdam par un vote à la majorité qualifiée, mais insiste sur la nécessité d'une modification du traité de façon à doter le Parlement européen d'un pouvoir de codécision pour la totalité du cycle de coordination des politiques et ses éléments; attend de la Convention sur l'avenir de l'Union qu'elle propose cette amélioration dans le nouveau traité;


An essential element of this responsible strategy for NN is to integrate health, safety and environmental aspects to the technological development of NN and to establish an effective dialogue with all stakeholders, informing about progress and expected benefits, and taking into account expectations and concerns (both real and perceived) so to steer developments on a path that avoids negative societal impact.

Un élément essentiel de cette stratégie responsable pour les NN est l’intégration de la santé, de la sécurité et des aspects environnementaux dans le développement technologique des NN et l’établissement d’un dialogue efficace entre toutes les parties prenantes qui informe sur les progrès et les bénéfices escomptés et tienne compte des attentes et des préoccupations (réelles ou perçues comme telles), de manière à diriger les développements dans une voie qui préserve la société de leur incidence négative.




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'element expected' ->

Date index: 2025-05-16
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