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Advise politicians on electoral procedures
Asbat al-Ansar
BBWR
Community electoral law
Disabled elector
Dyed in the wool partisan
Elector
Elector with a disability
Electoral Commission of South Africa
Electoral body
Electoral system
Electorate
European electoral system
IEC
Incapacitated elector
Incapacitated voter
Independent Electoral Commission
Instruct politicians on balloting procedures
League of the Partisans
Non-Party Bloc for Reform
Non-Party Bloc of Support for Reforms
Non-partisan Bloc for the Support of Reforms
Outright political partisan
Prepare politicians on balloting procedures
Prepare politicians on electoral procedures
South Africa’s Independent Electoral Commission
Uniform electoral procedure
Voter with a disability

Vertaling van "electoral partisan " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European electoral system [ Community electoral law | uniform electoral procedure ]

système électoral européen [ droit électoral communautaire | procédure électorale uniforme ]


electorate [ elector | electoral body ]

électorat [ collège électoral | électeur ]




outright political partisan [ dyed in the wool partisan ]

partisan à tous crins [ partisan à tout crin | partisan acharné | partisan endurci ]


Asbat al-Ansar | League of the Partisans

Ligue des Partisans


Non-partisan Bloc for the Support of Reforms | Non-Party Bloc for Reform | Non-Party Bloc of Support for Reforms | BBWR [Abbr.]

Bloc de soutien présidentiel | Bloc des sans-parti d'appui aux réformes | Bloc des sans-parti pour les réformes | Bloc sans-parti de soutien aux réformes | Mouvement de soutien aux réformes | BBWR [Abbr.]


be partisan/to

être imbu de partialité | être imbu d'esprit de parti


instruct politicians on balloting procedures | prepare politicians on balloting procedures | advise politicians on electoral procedures | prepare politicians on electoral procedures

conseiller des femmes et hommes politiques sur des procédures électorales


Independent Electoral Commission [ IEC | Electoral Commission of South Africa | South Africa’s Independent Electoral Commission ]

Commission électorale indépendante [ Commission électorale de l'Afrique du Sud | Commission électorale indépendante d'Afrique du Sud ]


elector with a disability [ voter with a disability | disabled elector | incapacitated elector | incapacitated voter ]

électeur handicapé [ électeur incapable de voter sans aide | électeur invalide | électeur ayant une déficience | votant frappé d'incapacité | électeur incapable | électeur frappé d'incapacité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
G. whereas opposition parties and civil society have boycotted the elections, citing the partisan use of state institutions, violence and intimidation by the CNDD-FDD youth militia (the Imbonerakure), a lack of confidence in the CENI (Burundi’s independent national electoral commission), and government strategies intended to reduce the inclusivity of the electoral process, including voter registration difficulties and the redrawing of electoral boundaries, which favour the ruling party; whereas the situation has also led Burundi’s C ...[+++]

G. considérant que les partis de l'opposition et la société civile ont boycotté les élections, dénonçant un usage partisan des institutions de l'État, des violences et des actes d'intimidation de la part des milices de jeunes (l'Imbonerakure) du CNDD-FDD, un manque de confiance dans la CENI (commission électorale nationale indépendante du Burundi) et des stratégies gouvernementales visant à restreindre la participation au processus électoral, notamment des difficultés pour les électeurs souhaitant s'inscrire sur les listes électorale ...[+++]


G. whereas opposition parties and civil society have boycotted the elections, citing the partisan use of state institutions, violence and intimidation by the CNDD-FDD youth militia (the Imbonerakure), a lack of confidence in the CENI (Burundi’s independent national electoral commission), and government strategies intended to reduce the inclusivity of the electoral process, including voter registration difficulties and the redrawing of electoral boundaries, which favour the ruling party; whereas the situation has also led Burundi’s C ...[+++]

G. considérant que les partis de l'opposition et la société civile ont boycotté les élections, dénonçant un usage partisan des institutions de l'État, des violences et des actes d'intimidation de la part des milices de jeunes (l'Imbonerakure) du CNDD-FDD, un manque de confiance dans la CENI (commission électorale nationale indépendante du Burundi) et des stratégies gouvernementales visant à restreindre la participation au processus électoral, notamment des difficultés pour les électeurs souhaitant s'inscrire sur les listes électorale ...[+++]


G. whereas opposition parties and civil society have boycotted the elections, citing the partisan use of state institutions, violence and intimidation by the CNDD-FDD youth militia (the Imbonerakure), a lack of confidence in the CENI (Burundi’s independent national electoral commission), and government strategies intended to reduce the inclusivity of the electoral process, including voter registration difficulties and the redrawing of electoral boundaries, which favour the ruling party; whereas the situation has also led Burundi’s Ca ...[+++]

G. considérant que les partis de l'opposition et la société civile ont boycotté les élections, dénonçant un usage partisan des institutions de l'État, des violences et des actes d'intimidation de la part des milices de jeunes (l'Imbonerakure) du CNDD-FDD, un manque de confiance dans la CENI (commission électorale nationale indépendante du Burundi) et des stratégies gouvernementales visant à restreindre la participation au processus électoral, notamment des difficultés pour les électeurs souhaitant s'inscrire sur les listes électorales ...[+++]


E. whereas opposition parties and civil society have boycotted the elections, citing the partisan use of state institutions, violence and intimidation by the CNDD-FDD (National Council for the Defence of Democracy – Forces for the Defence of Democracy) youth militia (the Imbonerakure), a lack of confidence in the CENI, and government strategies intended to reduce the inclusivity of the electoral process, including voter registration difficulties and the redrawing of electoral boundaries, which favour the ruling party;

E. considérant que les partis de l'opposition et la société civile ont boycotté les élections, dénonçant un usage partisan des institutions de l'État, des violences et des actes d'intimidation de part des milices des jeunes (l'Imbonerakure) du CNDD-FDD (Conseil national pour la défense de la démocratie - Forces de défense de la démocratie), un manque de confiance dans la CENI et des stratégies gouvernementales visant à restreindre la participation au processus électoral, notamment des difficultés pour les électeurs souhaitant s'inscri ...[+++]


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The electoral “deform” minister is saying that if the Commissioner is not part of Elections Canada, he will be less partisan, as though Elections Canada were partisan.

Évidemment, le ministre de la « déforme » dit que si le commissaire n'est pas avec Élections Canada, il y a moins de partisanerie, comme si Élections Canada était un organisme partisan.


11. Expresses dismay about the state of democratic freedoms, as well as the practice of the instrumentalisation of state institutions for partisan purposes and political revenge; reminds the Ukrainian authorities of their responsibility to assure free and fair electoral process in Ukraine; considers October 28, 2012 Parliamentary elections in Ukraine to be decisive in terms of future perspectives for closer EU-Ukraine association;

11. se déclare consterné par l'état des libertés démocratiques ainsi que par l'instrumentalisation des institutions de l'État à des fins partisanes et de vengeance politique; rappelle aux autorités ukrainiennes qu'il leur incombe d'assurer un processus électoral libre et régulier en Ukraine; estime que le scrutin législatif qui aura lieu en Ukraine le 28 octobre 2012 sera déterminant pour les perspectives d'une association plus étroite entre l'Union européenne et ce pays;


In other words, it gets rid of the terms “electoral”, “partisan political purposes”, “satire”, “ridicule”, but it leaves in “advertising, marketing or commercial gain”.

Autrement dit, je propose de supprimer les mots « à des fins politiques électorales ou partisanes, à des fins de satire ou de dérision », mais de laisser les mots « à des fins de publicité, de commercialisation ou de gain financier ».


This support includes technical assistance to electoral authorities and to domestic non-partisan observers, as well as the deployment of EU Election Observation Missions.

Ce soutien inclut l’assistance technique aux autorités électorales et aux observateurs nationaux neutres, ainsi que le déploiement de missions d’observation électorale de l’UE.


The private bill put forward by Senator Di Nino is a pre-electoral partisan tactic that has become redundant since the statement made by the Minister of Finance, the Honourable Paul Martin.

Le projet de loi privé du sénateur Di Nino est une tactique partisane préélectorale devenue superfétatoire depuis la déclaration du ministre des Finances, l'honorable Paul Martin.


- - - COUNCIL DECISION on a joint action adopted by the Council on the basis of Article J.3 of the Treaty on European Union concerning support for the transition towards a democratic and multiracial South Africa THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION, Having regard to the Treaty on European Union, and in particular Article J.3 thereof, Having regard to the general guidelines issued by the European Council on 29 October 1993 which take up as an area for joint action support for the transition towards multiracial democracy in South Africa through a co- ordinated programme of assistance in preparing for the elections and monitoring them, and through the creation of an appropriate co-operation framework to consolidate the economic and social foundat ...[+++]

DECISION DU CONSEIL relative à l'action commune, adoptée par le Conseil sur la base de l'article J.3 du traité sur l'Union européenne, concernant le soutien au processus de transition démocratique et multiracial en Afrique du Sud LE CONSEIL DE L'UNION EUROPEENNE, vu le traité sur l'Union européenne, et notamment son article J.3, vu les orientations générales du Conseil européen du 29 octobre 1993 qui retiennent comme domaine d'action commune le soutien au processus de transition démocratique et multiracial en Afrique du Sud par un programme coordonné d'assistance à la préparation des élections et à leur observation et par la mise en place d'un cadre de coopération propre à consolider les bases économiques et sociales de la transition, DECID ...[+++]


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