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Breakdown potential
Cognitive evoked potentials
Cognitive potentials
Compromise potential
Corrosion potential
Critical breakdown potential
Critical pitting potential
EP elections
ERPs
Election
Election campaign
Election monitoring
Election observation
Elections to the European Parliament
Endogenous evoked potentials
Endogenous potentials
European Parliamentary elections
European elections
Event-related brain potentials
Event-related potentials
Events Related Potentials
Free corrosion potential
Freely corroding potential
Oxidation reduction potential
Oxidation-reduction potential
Oxydoreduction potential
Pitting potential
Potential election call
Redox potential
Rest potential
Rupture potential
VECP
Verification of the regularity of an election
Visual evoked cortical potential
Visual evoked potential
Visual evoked response
Visually evoked cortical potential
Visually evoked potential
Visually evoked response

Vertaling van "election potentially " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


potential election call

déclenchement possible d'une élection


event-related potentials | ERPs | event-related brain potentials | endogenous evoked potentials | endogenous potentials | cognitive evoked potentials | cognitive potentials | Events Related Potentials

potentiels évoqués cognitifs | potentiels cognitifs | potentiels endogènes | potentiels liés à l'événement | potentiels liés aux événements | potentiels à longue latence


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


breakdown potential | critical breakdown potential | critical pitting potential | pitting potential | rupture potential

potentiel de rupture | potentiel de piqûration | potentiel critique de piqûres | potentiel de piqûres | potentiel critique de rupture


corrosion potential | rest potential | freely corroding potential | compromise potential | free corrosion potential

potentiel de corrosion | potentiel de corrosion libre | potentiel libre de corrosion


visually evoked cortical potential [ VECP | visual evoked cortical potential | visual evoked response | visually evoked potential | visual evoked potential | visually evoked response ]

potentiel évoqué visuel


oxidation-reduction potential [ oxidation reduction potential | redox potential | oxydoreduction potential ]

potentiel d'oxydo-réduction [ Eh | potentiel d'oxydoréduction | potentiel Redox | potentiel Red-Ox | potentiel redox ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, an assessment of the desirability of supporting an election process whether national or local - should be made on a case by case basis, taking into account the EU's overall strategy, the political importance and potential for democracy of the election itself; the relevance of the country for the EU as well as its budgetary constraints.

Toutefois, il convient d'effectuer au cas par cas une évaluation de l'opportunité du soutien à un processus électoral, qu'il soit national ou local, compte tenu de la stratégie globale de l'UE, de l'importance politique et du potentiel démocratique de l'élection proprement dite, de l'importance du pays pour l'UE ainsi que de ses contraintes budgétaires.


G. whereas the opposition had almost no possibility to nominate their representatives for membership in the election committees, and constituted only 1 % of their members on election day, which automatically reduced the potential for independent monitoring of the vote;

G. considérant que l'opposition n'a eu pratiquement aucune chance de proposer des candidats pour participer aux commissions électorales, lesquels représentaient seulement 1 % des membres le jour de l'élection, ce qui a réduit automatiquement les possibilités d'effectuer un contrôle indépendant du scrutin;


54. Stresses, especially in view of the limited funds available, the importance of choosing priority countries for election observation missions on the basis of a mission's potential for real impact on the promotion of genuine long-term democratisation; calls on the EEAS to adopt a highly selective approach to choosing such countries; points out that the Election Observation Coordination Group, which is consulted regarding the Union's annual programme of election observation missions, has laid down detailed criteria in this area; c ...[+++]

54. souligne, particulièrement au vu des fonds limités disponibles, l'importance de choisir les pays prioritaires pour les missions d'observation électorale sur base de l'impact réel qu'une mission peut avoir dans les relations entre l'Union et le pays en question en faveur d'un processus de démocratisation réelle à long terme; invite le SEAE à suivre une approche très sélective pour ce choix et rappelle que le groupe de coordination des élections, qui est consulté sur le programme annuel des missions d'observation électorale de l'Union, a établi des critères précis à cet égard; appelle à une vigilance accrue quant au respect de la mét ...[+++]


61. Stresses, especially in view of the limited funds available, the importance of choosing priority countries for election observation missions on the basis of a mission’s potential for real impact on the promotion of genuine long-term democratisation; calls on the EEAS to adopt a highly selective approach to choosing such countries; points out that the Election Observation Coordination Group, which is consulted regarding the Union’s annual programme of election observation missions, has laid down detailed criteria in this area; c ...[+++]

61. souligne, particulièrement au vu des fonds limités disponibles, l'importance de choisir les pays prioritaires pour les missions d'observation électorale sur base de l'impact réel qu'une mission peut avoir dans les relations entre l'Union et le pays en question en faveur d'un processus de démocratisation réelle à long terme; invite le SEAE à suivre une approche très sélective pour ce choix et rappelle que le groupe de coordination des élections, qui est consulté sur le programme annuel des missions d'observation électorale de l'Union, a établi des critères précis à cet égard; appelle à une vigilance accrue quant au respect de la mét ...[+++]


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The study identifies aspects of electoral arrangements as further potential common principles. These include introducing out-of-country voting facilities for expatriate voters so that they can vote in the elections for the lists of their Member State of origin; eliminating the current possibility of applying a threshold to improve the chances of smaller parties achieving representation; abolishing financial deposits required in a number of Member States before a political party or an independent candidate can stand in the elections; ...[+++]

Cette étude met en évidence plusieurs modalités électorales qui pourraient devenir de nouveaux principes communs, notamment la possibilité pour les électeurs vivant à l'étranger de voter pour la liste de leur État membre d’origine, la suppression de la possibilité actuelle d'appliquer un seuil pour améliorer les chances des petits partis d’être représentés, la suppression du dépôt financier exigé dans plusieurs États membres pour qu’un parti politique ou un candidat indépendant puisse se présenter aux élections, et l’avancement de la date limite d’inscription sur les listes électorales afin de faciliter les contrôles croisés effectués pa ...[+++]


However, it seems that the number of citizens who register to vote in European elections in the Member State where they live is lower than the potential electorate, i.e. the number of EU citizens of voting age who live in a Member State other than their own.

Toutefois, il apparaît que le nombre de citoyens qui s’inscrivent pour voter aux élections européennes dans leur État membre de résidence est inférieur à l’électorat potentiel, c’est-à-dire au nombre de citoyens de l’Union en âge de voter qui résident dans un État membre autre que leur État membre d’origine.


In view of, among other things, the low number of Union citizens resident in a Member State other than their own who exercise their right to vote or stand in either European or local elections in their place of residence, as well as the practical obstacles that potential voters are too often confronted with in the exercise of their rights, takes the view that the 2009 European elections should be seen as an opportunity for the preparation and application of a pan-European action plan designed to develop the EU identity of Union citize ...[+++]

au regard, entre autres, du nombre peu élevé de citoyens de l'Union résidant dans un État membre autres que le leur qui usent de leur droit de vote ou se présentent aux élections européennes ou municipales sur leur lieu de résidence, et des principaux obstacles auxquels sont trop souvent confrontés les électeurs potentiels dans l'exercice de leurs droits, est d'avis que les élections européennes de 2009 devraient être l'occasion de préparer et de mettre en œuvre un plan d'action paneuropéen pour développer l'identité de l'Union des ci ...[+++]


Regrets the low number of Union citizens resident in Member States other than their own who take advantage of the right to vote or stand in either European or local elections in their place of residence; notes the practical obstacles that too often confront potential voters in the exercise of their rights; urges the Commission, Member States and local authorities, in view of the imminent 2009 European elections, to launch pan-European, effective information campaigns about the electoral rights of Union citizens and give practical ad ...[+++]

regrette le nombre peu élevé de citoyens de l'Union résidant dans un État membre autre que le leur qui usent de leur droit de vote ou se présentent aux élections européennes ou locales sur leur lieu de résidence; prend acte des obstacles pratiques auxquels sont trop souvent confrontés les électeurs potentiels dans l'exercice de leurs droits; prie la Commission, les États membres et les autorités locales, en vue des élections européennes de 2009, imminentes, de lancer des campagnes d'information paneuropéennes efficaces sur les droit ...[+++]


2. Stresses that participation in the elections to the European Parliament is the highest expression of participatory democracy at European level; points out that the turnout in the European elections of 2004 was the lowest in the history of the European Parliament; therefore calls on the Commission to encourage European citizens, especially those from the new EU Member States, who live in any Member State other than their own, to take part in the European elections, both as voters and as candidates; welcomes the Commission's initiatives aimed at reducing the electoral burdens on potential ...[+++]

2. met l'accent sur le fait que la participation aux élections du Parlement européen constitue l'expression ultime de la démocratie participative au niveau européen; souligne que le taux de participation aux élections européennes de 2004 a été le plus bas dans l'histoire du Parlement européen; demande par conséquent à la Commission d'encourager les citoyens européens, en particulier ceux des nouveaux États membres, qui vivent dans un État membre autre que leur pays d'origine, à prendre part aux élections européennes, en tant qu'électeurs mais aussi en tant que candidats; salue les initiatives de la Commission en faveur de la réduction ...[+++]


4. Is impressed by the mass demonstrations against the non-democratic and sham nature of the elections, showing the desire of a large part of society to restore true democratic rights and political freedom to their country, thus revealing a huge democratic potential in Belarus;

4. salue les manifestations de masse impressionnantes qui se sont opposées au caractère non démocratique de ce simulacre d'élections, manifestations qui témoignent du désir d'une grande partie de la société de restaurer des droits démocratiques véritables et la liberté politique dans le pays, révélant ainsi un potentiel démocratique important au Belarus;


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