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Acronym
Apply problem solving in social service
Apply problem solving in social services
Apply problem-solving in social services
Choose ICT resources to manage work tasks
EEA
EEA Council
EEA countries
EEA joint institution
European Economic Area
ICT tools and hardware problem solving
Path cost
Problem solving
Problem solving cost
Problem solving process
Problem-solve with ICT tools and hardware
Problem-solving
Problem-solving cost
Problem-solving process
Problem-solving with ICT hardware and tools
Problem-solving with digital tools
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks

Vertaling van "eeas to solve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
apply problem solving in social services | step-by-step problem solving process in social service | apply problem solving in social service | apply problem-solving in social services

résoudre des problèmes dans les services sociaux


ICT tools and hardware problem solving | problem-solve with ICT tools and hardware | problem-solving with digital tools | problem-solving with ICT hardware and tools

résolution des problèmes à l'aide d'outils et de matériel TIC




choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


problem solving | problem-solving | problem solving process | problem-solving process

résolution de problèmes | résolution de problème | résolution des problèmes


problem solving [ problem-solving | problem-solving process ]

résolution de problème [ résolution de problèmes | résolution d'un problème | processus de résolution de problèmes ]




European Economic Area [ EEA [acronym] | EEA countries(STW) ]

Espace économique européen [ EEE ]


problem solving cost | problem-solving cost | path cost

coût de résolution


European Economic Area | EEA

Espace économique européen | EEE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Is satisfied with the Court of Auditors' assessment of the external audit function with regard to EuropeAid's headquarters as effective; is concerned that the same conclusion cannot be drawn in respect of the delegations in that there are deficiencies in risk-based audits and delays in the audit clearance process, which could lead to ineligible expenditure becoming irrecoverable; calls on the Commission and the EEAS to solve that problem without delay;

23. se félicite que la Cour des comptes estime que les fonctions d'audit externe sont efficaces s'agissant des services centraux d'EuropeAid; constate avec préoccupation que la même conclusion ne peut être tirée concernant les délégations étant donné qu'il existe des lacunes dans les audits fondés sur l'analyse des risques et que des retards ont affecté le processus de validation des constatations d'audit, avec le risque que des dépenses inéligibles ne puissent plus faire l'objet d'un recouvrement; invite la Commission et le SEAE à résoudre ce problème sans tarder;


23. Is satisfied with the Court of Auditors' assessment of the external audit function with regard to EuropeAid's headquarters as effective; is concerned that the same conclusion cannot be drawn in respect of the delegations in that there are deficiencies in risk-based audits and delays in the audit clearance process, which could lead to ineligible expenditure becoming irrecoverable; calls on the Commission and the EEAS to solve that problem without delay;

23. se félicite que la Cour des comptes estime que les fonctions d'audit externe sont efficaces s'agissant des services centraux d'EuropeAid; constate avec préoccupation que la même conclusion ne peut être tirée concernant les délégations étant donné qu'il existe des lacunes dans les audits fondés sur l'analyse des risques et que des retards ont affecté le processus de validation des constatations d'audit, avec le risque que des dépenses inéligibles ne puissent plus faire l'objet d'un recouvrement; invite la Commission et le SEAE à résoudre ce problème sans tarder;


3. Believes that the key to solving the conflict lies in political mechanisms to facilitate the Syrian-led political process that will promote a credible and effective political solution among those genuinely committed to the transition; reaffirms the priority need to keep the humanitarian and political tracks separate in order to facilitate access to those in need; calls on the EU and the EEAS to develop a roadmap for political governance in the liberated areas, including the possibility of lifting the sanctions;

3. estime que la clé pour résoudre le conflit réside dans les mécanismes politiques visant à faciliter le processus politique mené par les Syriens qui favorisera une solution politique, crédible et effective, avec ceux qui sont véritablement attaché à la transition; réaffirme la nécessité impérieuse de maintenir la distinction entre les voies humanitaire et politique de manière à faciliter l'accès aux personnes dans le besoin; invite l'Union européenne et le service européen pour l'action extérieure à élaborer une feuille de route pour la gouvernance politique dans les zones libérées, comprenant la possibilité de lever les sanctions;


49. Calls on the VP/HR and the EEAS to develop more confidence-building measures and programmes, including the launching of new missions and public communication strategies and the consideration of pragmatic initiatives and innovative approaches such as informal contacts and consultations with the societies of the breakaway territories, while conserving the EU's non-recognition policy, in order to support civic culture and community dialogue; underlines the importance of strengthening the principle of good neighbourly relations, as well as developing regional cooperation through the ENP, the EaP and the negotiations on Association Agreements; considers that the EU Special Representatives (EUSRs) still have a significant ...[+++]

49. demande à la vice-présidente et haute représentante ainsi qu'au SEAE de mettre au point davantage de mesures et de programmes destinés à renforcer la confiance, notamment par la mise en place de nouvelles missions et stratégies de communication publique, ainsi que par l'examen d'initiatives pragmatiques et d'approches novatrices telles que des consultations et des contacts informels avec les sociétés des territoires sécessionnistes, tout en conservant la politique européenne de non-reconnaissance, afin de soutenir la culture civique et le dialogue communautaire; souligne qu'il imp ...[+++]


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48. Calls on the VP/HR and the EEAS to develop more confidence-building measures and programmes, including the launching of new missions and public communication strategies and the consideration of pragmatic initiatives and innovative approaches such as informal contacts and consultations with the societies and de facto authorities of the breakaway territories, while conserving the EU’s non-recognition policy, in order to support civic culture and community dialogue; underlines the importance of strengthening the principle of good neighbourly relations, as well as developing regional cooperation through the ENP, the EaP and the negotiations on Association Agreements; considers that the EU Special Representatives (EUSRs) still have a si ...[+++]

48. demande à la vice-présidente et haute représentante ainsi qu'au SEAE de mettre au point davantage de mesures et de programmes destinés à renforcer la confiance, notamment par la mise en place de nouvelles missions et stratégies de communication publique, ainsi que par l'examen d'initiatives pragmatiques et d'approches novatrices telles que des consultations et des contacts informels avec les sociétés et les autorités de facto des territoires sécessionnistes, tout en conservant la politique européenne de non-reconnaissance, afin de soutenir la culture civique et le dialogue communautaire; souligne ...[+++]


The only remaining competition concern, in the sector of battery toothbrushes, could be solved by the parties’ commitment to sell off Procter Gamble's battery toothbrush business. In the light of this commitment, the Commission has concluded that the operation will not significantly impede effective competition in the European Economic Area (EEA) or any substantial part of it.

Le seul problème de concurrence restant dans le secteur des brosses à dents à piles pouvait être résolu par l’engagement des parties de vendre la filière brosse à dents à piles A la lumière de cet engagement, la Commission a conclu que l’opération ne devrait pas entraver de manière significative la concurrence effective dans l’Espace Economique Européen (EEE) ou dans une partie substantielle de cet espace.


As regards the Community's "acquis", much of this will already be applied by virtue of the EEA Agreement. 5. There are some areas where problems might arise, but the Commission considers that it should be possible to solve these satisfactorily during accession negotiations.

En ce qui concerne l'acquis communautaire, l'essentiel sera déjà appliqué par la Suède en vertu de l'accord EEE. 5. Il y a certains domaines dans lesquels des problèmes sont à envisager, mais la Commission estime qu'il devrait être possible de les résoudre de manière satisfaisante au cours des négociations d'adhésion.




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'eeas to solve' ->

Date index: 2021-01-28
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