Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
CFRETS
Close relations between educational systems
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education film show
Education system
Educational system
Examine education system
Indian Education System
Interconnections between educational systems
School system
Sector of education system
Teaching system

Vertaling van "education systems' shows " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

analyser un système éducatif


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

système dual d'apprentissage | système dual de formation professionnelle


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs




Canadian Forces Recruiting, Education and Training System [ CFRETS | Director General Recruiting, Education and Training | Canadian Forces Recruiting, Training and Education System ]

Service du recrutement, de l'éducation et de l'instruction des Forces canadiennes [ SREIFC | Directeur général - Recrutement, éducation et instruction | Système de recrutement, instruction et éduction des Forces canadiennes ]


Financial Reporting and Accounting in Manitoba Education system

système comptable (rapports financiers et comptabilité - Éducation Manitoba)


Indian Education System

Système d'éducation des Indiens


sector of education system

secteur du système éducatif (1) | domaine de la formation (2)


education system

système de formation (1) | système éducatif (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A recent public consultation on the 'Agenda for the modernisation of Europe's higher education systems' shows that over two thirds of students and recent graduates perceive a mismatch between the supply of graduates and the knowledge and skills the economy needs.

Une récente consultation publique sur le «projet pour la modernisation des systèmes d’enseignement supérieur en Europe» a montré que plus des deux tiers des étudiants et des jeunes diplômés considèrent qu’il y a une inadéquation entre l’offre de diplômés et les connaissances et compétences dont l’économie a réellement besoin.


These show a widespread wish to boost learning mobility in all parts of the education system (higher education, schools, vocational education and training), but also in non-formal and informal learning settings, such as volunteering.

Ces réponses révèlent une volonté générale de renforcer la mobilité dans toutes les branches du système éducatif (enseignement supérieur, scolaire et professionnel), mais aussi dans des environnements d’apprentissage non formel et informel, tels que le bénévolat.


Concerning compulsory education a re-analysis of the TIMSS-data [18] shows that more costly education systems do not necessarily perform better in terms of student outcomes.

En ce qui concerne l'enseignement obligatoire, une nouvelle analyse des données [18] TIMMS montre que les prestations des systèmes éducatifs les plus coûteux ne sont pas nécessairement meilleures en ce qui concerne les résultats des élèves.


The 2017 edition of the Commission's Education and Training Monitor, published today, shows that national education systems are becoming more inclusive and effective.

L'édition 2017 du rapport de suivi de l'éducation et de la formation réalisé par la Commission, publié aujourd'hui, montre que les systèmes éducatifs nationaux gagnent en inclusivité et en efficacité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These show a widespread wish to boost learning mobility in all parts of the education system (higher education, schools, vocational education and training), but also in non-formal and informal learning settings, such as volunteering.

Ces réponses révèlent une volonté générale de renforcer la mobilité dans toutes les branches du système éducatif (enseignement supérieur, scolaire et professionnel), mais aussi dans des environnements d’apprentissage non formel et informel, tels que le bénévolat.


The importance of making best use of resources has been expressed in the Communication on investing efficiently in education and training (2003),[14] the Joint Interim Report (2006)[15] and the Council Conclusions of March 2006.[16] Most recently, the Communication "Efficiency and equity in European education and training systems"[17] showed that improving efficiency does not have to compromise the equity of education systems, but that improvements of efficiency and equity can go hand in hand.

L’importance d’une exploitation optimale des ressources a été soulignée dans la communication sur l’efficacité de l’investissement dans l'éducation et la formation (2003)[14], dans le rapport intermédiaire conjoint (2006)[15] et dans les conclusions du Conseil du mois de mars 2006[16]. Très récemment, la communication intitulée « Efficacité et équité des systèmes européens d’éducation et de formation »[17] a montré que l’amélioration de l’efficacité ne compromet pas nécessairement l’équité des systèmes d’éducation, mais qu’une meilleu ...[+++]


Concerning compulsory education a re-analysis of the TIMSS-data [18] shows that more costly education systems do not necessarily perform better in terms of student outcomes.

En ce qui concerne l'enseignement obligatoire, une nouvelle analyse des données [18] TIMMS montre que les prestations des systèmes éducatifs les plus coûteux ne sont pas nécessairement meilleures en ce qui concerne les résultats des élèves.


Data from the ECHP in 1996 shows that people with disabilities have less chance to reach the highest level of education and more chance to stop studying prematurely (9% of severely disabled people reached third level of education, compared to 18% of non-disabled people.It is a particularly welcome development that an increasing number of Member States are recognising the importance of integrating children with disabilities into the mainstream education system:

Les données du PCM de 1996 montrent que les personnes handicapées ont moins de chances d'atteindre les plus hauts niveaux d'éducation et sont davantage susceptibles d'interrompre leurs études prématurément (9 % des personnes fortement handicapées atteignent le troisième cycle d'enseignement supérieur, contre 18 % pour les personnes non handicapées).


3. The contributions from Member States [5] were varied and diverse; but they show a number of common concerns about the future and about the contribution which the education systems must make if the Lisbon goal that Europe should become "the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion" is to be achieved, and to the more general goals which society attributes to education.

3. Les contributions des États membres [5] sont variées et diverses; mais elles font apparaître plusieurs préoccupations communes en ce qui concerne l'avenir, la contribution que les systèmes d'éducation doivent apporter à la réalisation de "l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale", prévue à Lisbonne, ainsi que les objectifs plus généraux que la société prête à l'éducation.


3. The contributions from Member States [5] were varied and diverse; but they show a number of common concerns about the future and about the contribution which the education systems must make if the Lisbon goal that Europe should become "the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion" is to be achieved, and to the more general goals which society attributes to education.

3. Les contributions des États membres [5] sont variées et diverses; mais elles font apparaître plusieurs préoccupations communes en ce qui concerne l'avenir, la contribution que les systèmes d'éducation doivent apporter à la réalisation de "l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale", prévue à Lisbonne, ainsi que les objectifs plus généraux que la société prête à l'éducation.


w