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ATV driver
Advise drivers about detour routes
All terrain vehicle driver
All-terrain vehicle driver
Breathalyser test
Carry out hiring procedures for bus drivers
Chauffeur
Collection truck driver
Conduct driver monitoring
Conduct hiring processes for bus drivers
Driver protection
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Employ drivers of buses
Field of vision
Garbage truck driver
Heavy goods vehicle driver
Helmet
Inform driver of detour routes
Inform drivers of detour routes
Informing drivers of detour routes
Lorry driver
Monitor drivers
Quad bike driver
Quad driver
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Sanitation truck driver
Social analysis
Social research
Sonic pile driver
Supervise drivers
The Driver's Handbook
The Official Driver's Handbook
Train driver
Vibrating pile driver
Vibration pile-driver
Vibratory driver
Vibratory hammer
Vibratory pile hammer

Vertaling van "drivers social " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
The Official Driver's Handbook: Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario [ The Official Driver's Handbook | The Driver's Handbook : Traffic Laws and Good Driving Practices for Drivers in Ontario | The Driver's Handbook ]

Guide officiel de l'automobiliste [ Guide de l'automobiliste: Le Code de la route et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste: Les lois de la circulation et les bonnes habitudes de conduite en Ontario | Guide de l'automobiliste ]


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]


conduct driver monitoring | ensure driver performance through monitoring activities | monitor drivers | supervise drivers

surveiller les chauffeurs


inform driver of detour routes | informing drivers of detour routes | advise drivers about detour routes | inform drivers of detour routes

informer des conducteurs sur des itinéraires de déviation


carry out hiring procedures for bus drivers | employ drivers of buses | conduct hiring processes for bus drivers | recruit bus drivers

recruter des chauffeurs de bus


all-terrain vehicle driver | all terrain vehicle driver | ATV driver | quad bike driver | quad driver

motoquadiste | quadiste


sonic pile driver [ vibrating pile driver | vibration pile-driver | vibratory pile hammer | vibratory hammer | vibratory driver ]

masse vibrante [ vibrofonceur | mouton vibrant ]


collection truck driver [ refuse truck driver | sanitation truck driver | garbage truck driver ]

chauffeur de camion à ordures [ chauffeuse de camion à ordures ]


road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]

sécurité routière [ alcootest | champ de visibilité | protection du conducteur ]


social analysis [ social research | Social research(ECLAS) ]

analyse sociale [ recherche sociale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Social economy actors and social enterprises are important drivers of inclusive job creation and social innovation.

Les acteurs de l’économie sociale et les entreprises sociales sont des vecteurs importants de création d’emplois et d’innovation sociale pour tous.


Social enterprises can act as drivers of social change by offering innovative solutions, promoting inclusive labour markets and social services accessible to all.

En proposant des solutions innovantes, les entreprises sociales peuvent constituer des moteurs de l'évolution sociale, en promouvant des marchés du travail qui favorisent l'insertion et des services sociaux accessibles à tous.


Drivers of such vehicles should not be required to demonstrate during the driving test their knowledge of rules or equipment only applicable to drivers subject to the legislation related to the professional transport sector, such as Regulation (EC) No 561/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 on the harmonisation of certain social legislation relating to road transport and Council Regulation (EEC) No 3821/85 of 20 December 1985 on recording equipment in road transport .

Les conducteurs de ces véhicules ne doivent pas démontrer, lors de l’épreuve, leur connaissance des règles ou de l’équipement qui ne concernent que les conducteurs soumis à la législation relative au secteur du transport professionnel, comme le règlement (CE) no 561/2006 du Parlement européen et du Conseil du 15 mars 2006 relatif à l’harmonisation de certaines dispositions de la législation sociale dans le domaine des transports par route et le règlement (CEE) no 3821/85 du Conseil du 20 décembre 1985 concernant l’appareil de contrôle ...[+++]


In these circumstances, road traffic safety and the improvement of driverssocial conditions are matters of extreme importance.

Dans ce contexte, la sécurité du trafic routier et l’amélioration des conditions sociales des chauffeurs deviennent extrêmement importantes.


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52010XG1203(04) - EN - Council conclusions of 18 November 2010 on the role of sport as a source of and a driver for active social inclusion // Council conclusions of 18 November 2010 on the role of sport as a source of and a driver for active social inclusion

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52010XG1203(04) - EN - Conclusions du Conseil du 18 novembre 2010 sur le sport, source et levier de l'inclusion sociale active // Conclusions du Conseil du 18 novembre 2010 sur le sport, source et levier de l'inclusion sociale active


Council conclusions of 18 November 2010 on the role of sport as a source of and a driver for active social inclusion

Conclusions du Conseil du 18 novembre 2010 sur le sport, source et levier de l'inclusion sociale active


28. Considers that an easily understandable brochure in all official languages of the European Union would be useful for undertakings and for lorry drivers; stresses that this brochure should give the drivers and undertakings concerned more information about the relevant social rules and the penalties applicable to infringements in the various Member States; considers that such information should also be made available to undertakings and drivers from third countries; draws attention to the value of using intelligent transport syst ...[+++]

28. est d'avis qu'une brochure compréhensible, rédigée dans toutes les langues officielles de l'Union européenne, serait utile pour les entreprises et les conducteurs de camions; affirme que cette brochure devrait mieux informer les conducteurs et entreprises concernés sur la réglementation sociale et les sanctions applicables en cas d'infraction à celle-ci dans les différents États membres; estime que ces informations devraient également être mises à la disposition des entreprises et conducteurs de pays tiers; souligne l'intérêt d ...[+++]


I find it deeply regrettable that the regulation we have adopted today will include no ban on drivers being paid according to the distances travelled and the quantities carried, something for which I have argued passionately as a means towards improving lorry-drivers’ social conditions.

Je trouve qu’il est profondément regrettable que le règlement que nous avons adopté aujourd’hui n’inclue pas d’interdiction de rémunération des conducteurs en fonction des distances parcourues et des quantités transportées. Chose pour laquelle je me suis battu passionnément afin d’améliorer les conditions sociales des camionneurs.


During the Christmas recess last year, I was reading something about the illegal deployment of Eastern European drivers, social dumping as it is referred to, and such like.

Pendant les vacances de Noël de l’année dernière, j’ai lu des articles sur l’utilisation illégale de chauffeurs de l’Europe de l’Est, le dumping social, etc.


This difficulty has led to all kinds of practices in which non-EU drivers work for Community businesses illegally and under social conditions which are considerably worse than those enjoyed by their EU colleagues. This results in distortion of competition between EU businesses and, understandably, protests among EU drivers.

De cette difficulté de vérification sont nées des pratiques permettant à des entreprises de l’Union européenne d’employer des conducteurs de pays tiers de manière illégale et dans des conditions sociales nettement inférieures à celles de leurs collègues ressortissants d’un État membre de l’UE. D’où les distorsions de concurrence entre entreprises de l’UE et protestations compréhensibles de la part des chauffeurs de l’UE.


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