Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DG A
DG F
DGIEES
DGIMPD
DGWD
Director General Civilian Human Resources Management
Director General Information Management Development
Director General Information Resource Management
Director General Military Engineering
Director General Workforce Development
Directorate-General A - Administration
Directorate-General A - Personnel and Administration
Directorate-General B - Agriculture and Fisheries
Directorate-General F - Communication and Information
Directorate-General for Administration
Directorate-General for Agriculture and Fisheries
Directorate-General for Personnel and Administration
ECHO
European Community Humanitarian Office
Gambling facility managing director
Gambling general manager
Gambling manager
General manager
General manager of maritime water transportation
Humanitarian Aid and Civil Protection DG
Inland water transport director
Inland water transport general manager
Inland waterway transport manager
Maritime transportation managing director
Maritime water transport general manager
Office for Humanitarian Aid
Sea transportation managing director
Waterway transportation general manager

Vertaling van "directors-general compulsory " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Directorate-General A - Administration | Directorate-General A - Personnel and Administration | Directorate-General for Administration | Directorate-General for Personnel and Administration | DG A [Abbr.]

Direction générale A - Administration | direction générale du personnel et de l'administration | DG A [Abbr.]


Directorate-General F - Communication and Document Management | Directorate-General F - Communication and Information | Directorate-General F - Communication and Transparency | DG F [Abbr.]

DG F - Communication et gestion des documents | Direction générale F - Communication et information | Direction générale F - Communication et transparence | DG F [Abbr.]


Directorate-General B - Agriculture and Fisheries | Directorate-General B - Agriculture, Fisheries, Social Affairs and Health | Directorate-General for Agriculture and Fisheries

Direction générale B - Agriculture et pêche | Direction générale B - Agriculture, pêche, affaires sociales et santé


general manager of maritime water transportation | maritime transportation managing director | maritime water transport general manager | sea transportation managing director

responsable sédentaire de navigation fluviale | responsable d'exploitation transport maritime | responsable sédentaire du transport fluvial


Director General Workforce Development [ DGWD | Director General Civilian Employment Strategies and Programmes | Director General Civilian Human Resource Strategies and Development | Director General Civilian Human Resource Policy and Planning | Director General Civilian Human Resources Management ]

Directeur général - Développement de la main-d'œuvre [ DGDMO | Directeur général - Stratégies et programmes d'emploi des civils | Directeur général - Stratégies et développement des ressources humaines civiles | Directeur général - Politiques et planification des ressources humaines civiles | Directeur général - Gestion de ]


Director General Infrastructure and Environment Engineering Services [ DGIEES | Director General Military Engineering | Director General Military Engineering/Chief Military Engineer | DGME/Chief ME | Director General Military Engineering/J3 Engineers | DGME/J3 Engr | Director General Construction and Property Services/J3 Engineers | DGCPS/J3 Eng ]

Directeur général - Services d'ingénierie (Infrastructure et environnement) [ DGSIIE | Directeur général - Génie militaire | Directeur général - Génie militaire/Chef - Génie militaire | Directeur général - Génie militaire/J3 Génie | DGGM/J3 Génie | Directeur général - Construction et services immobiliers/J3 Génie | DGCSI/J3 Génie | Directeur général - ]


Director General Information Management Project Delivery [ DGIMPD | Director General Information Resource Management | Director General Information Management Development | Director General Communications and Electronics Development ]

Directeur général - Réalisation de projets (Gestion de l'information) [ DGRPGI | Directeur général - Gestion des ressources d'information | Directeur général - Planification de la gestion de l'information | Directeur général - Développement (Communications et électronique) ]


inland water transport director | waterway transportation general manager | inland water transport general manager | inland waterway transport manager

responsable d'exploitation transport fluvial


gambling general manager | general manager | gambling facility managing director | gambling manager

directeur des jeux | directeur des jeux/directrice des jeux | directrice des jeux


ECHO [ Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | European Community Humanitarian Office | Humanitarian Aid and Civil Protection DG | Office for Humanitarian Aid ]

ECHO [ DG Aide humanitaire et protection civile | direction générale de l’aide humanitaire et de la protection civile | Office d'aide humanitaire | Office humanitaire de la Communauté européenne ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Secondly, as our director general said, " the very availability of this mechanism, together with the changing climate among the health community and drug companies, may help drug procurement programs to bargain down prices, just as the prospect of compulsory licensing can be used in general to exert leverage in negotiations on voluntary access to technology" .

Deuxièmement, comme notre directeur général l'a dit, la disponibilité même du mécanisme, de même que l'évolution du climat au sein des professions de la santé et des sociétés pharmaceutiques, aideront peut-être les gestionnaires de programmes d'acquisition de médicaments à négocier des prix plus bas, tout comme la perspective d'une licence obligatoire peut servir en général de levier lors de la négociation d'un accès volontaire à la technologie.


4. Emphasises that European initiatives in the area of public procurement must be coordinated more effectively in order to avoid jeopardising consistency with the public procurement directives or creating legal problems for those applying the rules; calls, therefore, for compulsory coordination measures within the Commission, under the lead of the Internal Market and Services Directorate-General, which is in charge of public procurement, and with the participation of the other relevant Directorates-General; calls for a uniform inter ...[+++]

4. souligne que les initiatives européennes dans le domaine de la passation des marchés publics doivent être mieux coordonnées pour éviter de compromettre la cohérence avec les directives relatives à la passation des marchés publics et confronter les utilisateurs à des problèmes juridiques; réclame dès lors une coordination obligatoire au sein de la Commission, sous la direction du service chargé des marchés publics, à savoir la DG Marché intérieur et services, et avec la participation des autres directions générales concernées; demande la création d'un site web unique et une information régulière des autorités contractantes pour améli ...[+++]


4. Emphasises that European initiatives in the area of public procurement must be coordinated more effectively in order to avoid jeopardising consistency with the public procurement directives or creating legal problems for those applying the rules; calls, therefore, for compulsory coordination measures within the Commission, under the lead of the Internal Market and Services Directorate-General, which is in charge of public procurement, and with the participation of the other relevant Directorates-General; calls for a uniform inter ...[+++]

4. souligne que les initiatives européennes dans le domaine de la passation des marchés publics doivent être mieux coordonnées pour éviter de compromettre la cohérence avec les directives relatives à la passation des marchés publics et confronter les utilisateurs à des problèmes juridiques; réclame dès lors une coordination obligatoire au sein de la Commission, sous la direction du service chargé des marchés publics, à savoir la DG Marché intérieur et services, et avec la participation des autres directions générales concernées; demande la création d'un site web unique et une information régulière des autorités contractantes pour améli ...[+++]


56. Recalls the importance of functional reporting lines - an open communication between the same groups of professional specialist staff in different Directorates - General such as, for instance, IT staff, internal control staff, internal audit staff, accountants, etc. - in a silo organisation such as the Commission; regrets the very limited efforts and to introduce this governance instrument; invites the Commission to assure the introduction of compulsory functional reporting lines as soon as possible and to report to Parliament's competent committee no later than September 2008;

56. rappelle l'importance de lignes d'information opérationnelles - d'une communication ouverte entre mêmes groupes d'agents spécialisés professionnels (informatique, contrôle interne, audit interne, comptabilité, etc.) de différentes directions générales - dans une organisation silo telle que la Commission; déplore les efforts très limités faits pour introduire cet outil de gouvernance; invite la Commission à assurer dans les plus brefs délais l'introduction de lignes d'information opérationnelles obligatoires et de faire rapport à la commission compétente du Parlement pour septembre 2008 au plus tard;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
54. Recalls the importance of functional reporting lines - open communication between the same groups of professional specialist staff in different Directorates-General, such as, for example, IT staff, internal control staff, internal audit staff and accountants - in a silo organisation such as the Commission; regrets the very limited efforts to introduce this type of governance instrument; invites the Commission to ensure the introduction of compulsory functional reporting lines as soon as possible and to report to its Committee on ...[+++]

54. rappelle l'importance de lignes d'information opérationnelles - d'une communication ouverte entre mêmes groupes d'agents spécialisés professionnels (par exemple informatique, contrôle interne, audit interne, comptabilité) de différentes directions générales - dans une organisation "silo" telle que la Commission; déplore les efforts très limités faits pour introduire cet outil de gouvernance; invite la Commission à assurer dans les plus brefs délais l'introduction de lignes d'information opérationnelles obligatoires et de faire rapport à sa commission du contrôle budgétaire pour septembre 2008 au plus tard;


(b)at the request of the Director General, in particular whenever consultation of the Committee is compulsory pursuant to Article 13(3), and.

b)sur demande du directeur général, notamment chaque fois que la consultation du comité est obligatoire en vertu de l’article 13, paragraphe 3, et.


at the request of the Director General, in particular whenever consultation of the Committee is compulsory pursuant to Article 13(3), and.

sur demande du directeur général, notamment chaque fois que la consultation du comité est obligatoire en vertu de l’article 13, paragraphe 3, et.


(FR)The rules on compulsory mobility have been applicable for five years to all employees of the Directorate-General for Agriculture, irrespective of their level in the organisation.

Les règles en matière de mobilité obligatoire ont été appliquées au cours des cinq dernières années à l’ensemble des fonctionnaires de la Direction générale de l’Agriculture, quelque soit leur grade.


Furthermore, it will be compulsory for the Directors-General to inform their Commissioners on any elements that are sent by their Directorate to OLAF.

En outre, les directeurs généraux auront l'obligation d'informer leurs Commissaires de tous éléments communiqués par leur direction à l'OLAF.


Flagship measures introduced have included the abolition of unofficial "national quotas" for top posts ; the reinforcement of selection procedures with a better match between the requirement for merit, the promotion of women in management positions and the overall geographical representativeness of top Commission staff ; the introduction of compulsory mobility after a period of five (maximum seven) years in a specific post ; and the annual reporting by Directors-General on the activities within their Service.

Parmi les mesures phares qui ont été introduites, il faut citer: l'abolition des «quotas nationaux» officieux relatifs aux postes de très haut niveau; le renforcement des procédures de sélection grâce à une prise en compte plus équilibrée des mérites à reconnaître, de la promotion de femmes aux postes d'encadrement et de la représentativité géographique des titulaires de postes de haut niveau à la Commission; la mobilité désormais obligatoire après cinq ans (sept au maximum) passés dans un même poste; l'établissement, par les directeurs généraux, d'un rapport d'activité annuel concernant leur service.


w