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Air inlet port
Air intake port
Anticipate logistics requirements for port operations
Charge port door
Charge port lid
Charging port door
Charging port lid
Control the movement of ships in ports
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Cylinder intake port
D.p.
Direct port
Direct the course of vessels in ports
Direct the movement of ships in ports
Envisage logistics requirements for port operations
Guidelines and Directives for Port Divestiture
Inlet port
Liner port
Perceive port logistical resources and requirements
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
Steer vessels in ports
Understand port logistical resources and requirements

Vertaling van "directive port " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
direct port

port desservi directement [ port en droiture | port direct ]




direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports

diriger des navires dans les ports


Guidelines and Directives for Port Divestiture

Lignes directrices et directives relatives au dessaisissement


Sailing Directions: Newfoundland: Southwest Coast: Ferryland Head to Port aux Basques [ Newfoundland: Southwest Coast: Ferryland Head to Port aux Basques ]

Instructions nautiques : Terre-Neuve : côte sud-ouest : de Ferryland Head à Port aux Basques [ Terre-Neuve : côte sud-ouest : de Ferryland Head à Port aux Basques ]


Directive 2005/65/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on enhancing port security

Directive 2005/65/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l'amélioration de la sûreté des ports


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


liner port | air inlet port | inlet port | cylinder intake port | air intake port

lumière d'admission | orifice d'admission


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ports play an important role in the EU economy in terms of jobs, providing an estimated 3 million direct (port and port-related industries) and indirect (logistics/supply chain) jobs in a broad range of sectors among the 22 member countries with coasts.

Les ports jouent un rôle important dans l’économie européenne en termes d'emplois, puisqu’on estime qu’ils génèrent 3 millions d’emplois directs (industries portuaires et associées) et indirects (logistique/chaîne d’approvisionnement) dans de nombreux secteurs dans les 22 États membres disposant d’un littoral.


APL provides six weekly services to/from the EEA (operating 12 ships), with direct port calls in 9 countries.

APL effectue six trajets hebdomadaires à destination/au départ de l’EEE (exploitant 12 navires), avec des escales directes dans 9 pays.


With direct port users on the board, we feel our everyday understanding of the marine business and the fundamental need to keep costs down can only help in ensuring a well-run port into the future.

Nous estimons que la présence d'utilisateurs du port au conseil d'administration nous permet d'apporter notre bagage de compréhension pratique du secteur maritime et du besoin fondamental de réduire les coûts au minimum, ce qui ne peut qu'aider à assurer une bonne gestion du port à l'avenir.


On SOR/2005-328 — Order Authorizing Certain Persons to Be a Party to Certain Commercial Arrangements and Providing Specific Directives to the Vancouver Port Authority and the Fraser River Port Authority; SOR/2006-15 — Order Authorizing Persons Specified Therein to Be Parties in Certain Commercial Arrangements and Providing Specific Directives to the Vancouver Port Authority and the Fraser River Port Authority, it was agreed to rep ...[+++]

Concernant le DORS/2005-328 — Décret autorisant certaines personnes à être parties à certains arrangements commerciaux et donnant des directives précises à l'Administration portuaire de Vancouver et à l'Administration portuaire du fleuve Fraser; le DORS/2006-15 — Décret autorisant les personnes qui y sont visées à être parties à certains arrangements commerciaux et donnant des directives précises à l'Administration portuaire de Vancouver et à l'Administration portuaire du fleuve Fraser, il est convenu de faire ...[+++]


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More than 2,000 people have signed a petition calling on the House of Commons to direct Port Metro Vancouver to place a moratorium on new licences and enact a new policy to fairly distribute licences.

Plus de 2 000 personnes ont signé une pétition qui demande à la Chambre des communes d'ordonner au port Metro Vancouver de décréter un moratoire sur l'octroi de nouveaux permis et de mettre en oeuvre une nouvelle politique pour distribuer les permis de façon équitable.


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


As a result, the Commission believes that the implementation of Directive 2000/52/EC of the Commission of 26 July 2000 modifying Directive 80/723/EEC on the transparency of financial relations between the Member States and public undertakings (the "Directive on transparency"), combined with a legal requirement to keep separate accounts to be introduced as part of the proposed "Directive on market access to port services" will lead to considerable improvements.

En conséquence, la Commission est d'avis que l'application de la directive 2000/52/CE de la Commission du 26 juillet 2000 modifiant la directive 80/723/CEE relative à la transparence des relations financières entre les États membres et les entreprises publiques (dite "directive sur la transparence"), assortie d'une obligation légale de tenir des comptabilités séparées qui doit être introduire dans la directive sur l'accès au marché des services portuaires, améliorera nettement la situation.


The proposal for a Directive on market access to port services aims to establish more comprehensive rules regarding market access to port services through competition, in ports with international traffic, whilst taking on-shore safety and environmental protection requirements into consideration, public service obligations, and the diversity of the ports in question.

C'est pourquoi, la proposition de directive concernant l'accès au marché des services portuaires a pour but d'établir des règles plus exhaustives concernant l'accès au marché des services portuaires, selon un mode de fonctionnement concurrentiel, dans les ports au trafic international, tout en prenant en considération les exigences de sécurité maritime et de protection de l'environnement, voire les obligations de service public et la diversité des ports en question.


SOR/2005-328 — ORDER AUTHORIZING CERTAIN PERSONS TO BE A PARTY TO CERTAIN COMMERCIAL ARRANGEMENTS AND PROVIDING SPECIFIC DIRECTIVES TO THE VANCOUVER PORT AUTHORITY AND THE FRASER RIVER PORT AUTHORITY SOR/2006-15 — ORDER AUTHORIZING PERSONS SPECIFIED THEREIN TO BE PARTIES TO CERTAIN COMMERCIAL ARRANGEMENTS AND PROVIDING SPECIFIC DIRECTIVES TO THE VANCOUVER PORT AUTHORITY AND THE FRASER RIVER PORT AUTHORITY (For text of document, see Appendix D, p. 2D:1) Mr. Bernhardt: There are letters from counsel on each of these two files, although the reply from the Department of Fisheries and Oceans dealt with them together.

DORS/2005-328 — DÉCRET AUTORISANT CERTAINES PERSONNES À ÊTRE PARTIES À CERTAINS ARRANGEMENTS COMMERCIAUX ET DONNANT DES DIRECTIVES PRÉCISES À L'ADMINISTRATION PORTUAIRE DE VANCOUVER ET À L'ADMINISTRATION PORTUAIRE DU FLEUVE FRASER DORS/2006-15 — DÉCRET AUTORISANT LES PERSONNES QUI Y SONT VISÉES À ÊTRE PARTIES À CERTAINS ARRANGEMENTS COMMERCIAUX ET DONNANT DES DIRECTIVES PRÉCISES À L'ADMINISTRATION PORTUAIRE DE VANCOUVER ET À L'ADMINISTRATION PORTUAIRE DU FLEUVE FRASER (Le texte des documents figure à l'annexe D, p. 2D:5) M. Bernhardt : Des lettres distinctes ont été envoyées par le conseiller juridique pour chacun de ces deux dossiers, mais le ministère des Pêches et des Océans a répondu aux deux lettres en même temps.


The Directive on enhancing port security (Directive 2005/65/EC) is one of the main instruments of maritime security policy, which aims to ensure a high and comparable level of security in all European ports.

La directive sur l'amélioration de la sûreté des ports (Directive 2005/65/CE) est un des instruments fondamentaux de la politique en matière de sûreté maritime qui vise à garantir un niveau de sûreté élevé et égal dans tous les ports européens.




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Date index: 2022-05-12
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