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2G
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2nd-party developer
2nd-party game developer
2nd-party video game developer
FEV1
Forced expiratory volume in 1 second
Forced expiratory volume in one second
Forced expired volume in 1 second
Forced expired volume in one second
Interdepartmental Development Secondment Program
Second United Nations Development Decade
Second generation
Second generation system
Second generation technology
Second generation wireless
Second generation wireless system
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Second-party developer
Second-party game developer
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Traduction de «development second » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
second-party developer | 2nd-party developer | second-party game developer | 2nd-party game developer | second-party video game developer | 2nd-party video game developer

développeur exclusif


Interdepartmental Development Secondment Program

Programme interministériel de détachement aux fins de perfectionnement


Cross-Functional/Divisional Training and Development Secondments

Détachements fonctionnels entre secteur pour des fins de formation et de perfectionnement


International Development Strategy for the United Nations Development Decade [ International Development Strategy for the Third United Nations Development Decade | International Development Strategy for the Second United Nations Development Decade ]

Stratégie internationale du développement pour la Décennie des Nations Unies pour le développement [ Stratégie internationale du développement pour la troisième Décennie des Nations Unies pour le développement | Stratégie internationale du développement pour la deuxième Décennie des Nations Unies pour le développement ]


International Development Strategy for the Second United Nations Development Decade

stratégie internationale du développement pour la deuxième Décennie des Nations Unies pour le développement


A severe form of axonal Charcot-Marie-Tooth disease, a peripheral sensorimotor neuropathy. Onset in the second or third decade has manifestations of ulceration and infection of the feet. Symmetric and distal weakness develops mostly in the legs toget

maladie de Charcot-Marie-Tooth autosomique dominante type 2B


Second United Nations Development Decade

deuxième décennie des Nations Unies pour le développement


Committee for implementation of the decision on the development of the second generation Schengen Information System (SIS II)

Comité pour la mise en oeuvre de la décision relative au développement du système d'information de Schengen de deuxième génération (SIS II)


second generation | 2G | second generation wireless technology | 2G wireless technology | second generation technology | 2G technology | second generation wireless system | 2G wireless system | second generation wireless | 2G wireless | second generation system | 2G system

deuxième génération | 2G | seconde génération | technologie de deuxième génération | technologie de seconde génération | technologie 2G | système mobile de deuxième génération | système mobile de seconde génération


forced expired volume in one second | FEV1 | forced expiratory volume in one second | forced expired volume in 1 second | forced expiratory volume in 1 second

volume expiratoire maximal par seconde | VEMS | volume expiratoire maximal seconde | VEMS | volume expiratoire maximal en une seconde | VEMS | volume expiratoire maximum par seconde | VEMS | volume expiratoire maximum/seconde | VEMS | volume expiratoire maximum-seconde | VEMS | volume expiratoire maximum seconde | VEMS | volume expiratoire maximum en une seconde | VEMS | capacité pulmonaire utilisable à l'effort | CPUE | débit expiratoire maximum seconde | DEMS
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
First, by ensuring that policies which affect developing countries can support the objectives of development; second, by adopting regional strategies that reflect its main priorities; third, by simplifying the range of instruments that provide the legal basis for external assistance; fourth, by implementing measures to work more closely with partner countries and other development actors so that aid becomes more effective; and last, by improving the ways in which results are measured and lessons learnt.

Premièrement en s'assurant que les politiques affectant les pays en développement puissent soutenir les objectifs de développement, deuxièmement en adoptant des stratégies régionales reflétant ses principales priorités, troisièmement en simplifiant la gamme d'instruments constituant la base juridique de l'aide extérieure, quatrièmement en mettant en œuvre des mesures permettant de collaborer plus étroitement avec les pays partenaires et d'autres acteurs du développement afin d'augmenter l'efficacité de l'aide et enfin en améliorant la façon de mesurer les résultats et de tirer les enseignements.


- research and innovation are crucial to address new environmental and productivity challenges, including second generation biofuels. Furthermore, incentives for developing second generation biofuels should be reinforced within RD measures.

- la recherche et l’innovation sont indispensables si l’on veut relever les nouveaux défis dans le domaine de l’environnement et de la productivité, y compris en ce qui concerne les biocarburants de deuxième génération, dont il convient par ailleurs d’encourager la mise au point dans le cadre des mesures de développement rural.


In the Cooperation Specific Programme research activities will concentrate mainly on two themes (i) “Energy”, aiming at bringing down the unit cost of fuels by improving conventional technologies and developing second-generation biofuels (e.g. Fischer-Tropsch biodiesel, lignocellulosic ethanol, bio-dimethylether) and (ii) “Food, agriculture and biotechnology”, applying life sciences and biotechnology to improving biomass production systems.

Dans le programme spécifique de coopération, les activités de recherche se concentreront principalement sur deux thèmes: i) «l'énergie», visant à baisser le coût unitaire des carburants en améliorant les technologies classiques et en développant les biocarburants de la deuxième génération (par exemple le biodiesel Fischer-Tropsch, l'éthanol ligno-cellulosique, le bio-diméthyléther) et ii) les «produits alimentaires, l'agriculture et la biotechnologie», pour appliquer les sciences de la vie et la biotechnologie à une amélioration des systèmes de production de biomasse.


5. Calls on the Commission to look into a possible extension of the options of rural development spending in order to provide incentives for climate change mitigation, e.g. rural development funds could also be used to encourage bioenergy by providing environmental services in the area of biofuels or incentives for developing second‑generation biofuels;

5. demande à la Commission d'étudier la possibilité d'étendre les options concernant les dépenses liées au développement rural, afin de fournir des incitations en faveur de l'atténuation du changement climatique, sachant que les fonds consacrés au développement rural pourraient être également utilisés pour la promotion des bioénergies, grâce à l'offre de services environnementaux dans le domaine des biocarburants ou d'incitations pour le développement de biocarburants de deuxième génération;


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So far there have been three noteworthy developments in our efforts to safeguard the integration policy: firstly, the adoption on 21 June of the regulation on rural development; secondly, the strategic guidelines on rural development relating to the regulation, in which clear reference is made to Natura 2000, and thirdly, the strategic guidelines on regional policy which the Commission adopted last Tuesday and which concern the protection of nature and species.

Trois avancées importantes ont jalonné jusqu’à présent nos efforts en faveur de la protection de la politique d’intégration: l’adoption, le 21 juin, du règlement sur le développement rural; les orientations stratégiques pour le développement rural dans le cadre du règlement, qui contiennent une référence univoque à Natura 2000; et les orientations stratégiques pour la politique régionale adoptées par la Commission mardi dernier et qui portent sur la protection de la nature et des espèces.


Specific instruments in the area of rural development (second pillar) must in particular serve this objective and take into account the key role in the management of natural resources in rural areas.

Les instruments spécifiques institués dans le cadre du développement rural (deuxième pilier) doivent s'employer à servir cet objectif, en reconnaissant le rôle joué par l'exploitation agricole dans la gestion des espaces ruraux.


The development of the second generation of SIS (SIS II) has been entrusted to the Commission pursuant to Council Regulation (EC) No 2424/2001 and Council Decision 2001/886/JHA of 6 December 2001 on the development of the second generation Schengen Information System (SIS II) .

La Commission a été chargée du développement du SIS de deuxième génération (le «SIS II») par le règlement (CE) no 2424/2001 du Conseil et la décision 2001/886/JAI du Conseil du 6 décembre 2001 relatifs au développement du système d'information de Schengen de deuxième génération (SIS II) .


The development of the second generation of SIS (‘SIS II’) has been entrusted to the Commission pursuant to Council Regulation (EC) No 2424/2001 and Council Decision 2001/886/JHA of 6 December 2001 on the development of the second generation Schengen Information System (SIS II).

La Commission a été chargée du développement du SIS de deuxième génération (le «SIS II») par le règlement (CE) no 2424/2001 du Conseil et la décision 2001/886/JAI du Conseil du 6 décembre 2001 relatifs au développement du système d'information de Schengen de deuxième génération (SIS II).


On the other hand, rural development (second pillar) can be considerably strengthened within the existing budgetary framework by introducing the compulsory modulation of direct aid and extending eco-conditionality.

En revanche, le développement rural (second pilier) peut être renforcé sensiblement à l’intérieur du cadre budgétaire en vigueur moyennant l’établissement de la modulation obligatoire des aides directes ainsi que l’extension de l’éco-conditionnalité.


Your rapporteur is in favour of strengthening the Community Tobacco Fund for various reasons: firstly, because with the new approach introduced in the proposal, which we will comment on later, it will become a means of accompanying conversion which, coming under the first pillar of the CAP (part of the COM in tobacco), will ensure greater efficiency and strengthen any general conversion programmes which may be introduced by the Member States under the second pillar (rural development); secondly, because it constitutes explicit recognition, under the first pillar, of the multifunctional role (env ...[+++]

Votre rapporteur se déclare favorable au renforcement du Fonds communautaire du tabac pour plusieurs raisons : en premier lieu, parce qu'avec le nouvel angle qui est introduit avec la proposition et qui est commenté ci-après, il devient un moyen d'accompagner la reconversion qui, étant dans le premier pilier de la PAC (dans l'OCM du tabac), il permet d'assurer une plus grande efficacité et de renforcer les éventuels programmes de reconversion générale qui pourront être appliqués par les États dans le cadre du deuxième pilier (développement rural); en deuxième lieu, parce qu'il constitue une reconnaissance explicite dans le premier pilie ...[+++]


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