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Central Office for General Defence
Coordination Office for National Defence
DGMPD
DGMPD A&L
DGMPD Sea
Director General Major Project Delivery
General Secretariat for Defence and National Security
General Secretariat for National Defence
Grand mal
Major generalized seizure
Major motor seizure
Major tonic-clonic convulsion
National Defence - Buying Major Capital Equipment
SGDN
SGDSN
Secretary-General for Defence and National Security
Secretary-General for National Defence
Tonic-clonic seizure

Vertaling van "defence'' by major-general " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Defence - Buying Major Capital Equipment

Défense nationale - Grands projets d'acquisition de biens d'équipement


Secretary-General for Defence and National Security | Secretary-General for National Defence | SGDN [Abbr.]

secrétaire général de la défense et de la sécurité nationale | secrétaire général de la défense nationale | SGDN [Abbr.]


General Secretariat for Defence and National Security | General Secretariat for National Defence | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]

secrétariat général de la défense et de la sécurité nationale | Secrétariat général de la défense nationale | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]


Central Office for General Defence | Coordination Office for National Defence

Office central de la défense | OCD [Abbr.]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


Definition: In many cases, a disturbance of sleep is one of the symptoms of another disorder, either mental or physical. Whether a sleep disorder in a given patient is an independent condition or simply one of the features of another disorder classified elsewhere, either in this or in others, should be determined on the basis of its clinical presentation and course as well as on the therapeutic considerations and priorities at the time of the consultation. Generally, if the sleep disorder is one of the major complaints and is perceived as a condition in itself, the present code should be used along with other pertinent diagnoses describing the psychopathology and pathophysiology involved in a given case. This category includes only those sl ...[+++]

Définition: Dans de nombreux cas, une perturbation du sommeil est l'un des symptômes d'un autre trouble mental ou physique. Savoir si, chez un patient donné, un trouble du sommeil est une perturbation indépendante ou simplement l'une des manifestations d'un autre trouble classé, soit dans ce chapitre, soit dans d'autres chapitres, doit être précisé sur la base des éléments cliniques et de l'évolution, aussi bien qu'à partir de considérations et de priorités thérapeutiques au moment de la consultation. En règle générale, ce code doit être utilisé conjointement à d'autres diagnostics pertinents décrivant la psychopathologie et la physiopathologie impliquées dans un cas donné, quand la perturbation du sommeil est une des plaintes prépondérante ...[+++]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


grand mal | tonic-clonic seizure | major motor seizure | major generalized seizure | major tonic-clonic convulsion

crise grand mal | crise grand-mal | crise tonico-clonique | crise de grand-mal | crise de grand mal


Director General Major Project Delivery (Sea) [ DGMPD Sea | Director General Major Project Delivery (Land and Sea) | DGMPD (L&S) ]

Directeur général - Réalisation de grands projets (Marine) [ DGRGP Marine | Directeur général - Réalisation de grands projets (Armée de terre et marine) | DGRGP (AT & M) ]


Director General Major Project Delivery (Air and Land) [ DGMPD A&L | Director General Major Project Delivery (Air) | DGMPD (Air) ]

Directeur général - Réalisation de grands projets (Air et Armée de terre) [ DGRGP A & AT | Directeur général - Réalisation de grands projets (Air) | DGRGP (Air) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
He is accompanied by Vice-Admiral Bruce Donaldson, Vice Chief of the Defence Staff; Major-General Blaise Cathcart, Judge Advocate General of the Canadian Forces; and Colonel Tim Grubb, CD1, Canadian Forces Provost Marshal.

Il est accompagné du vice-amiral Bruce Donaldson, vice-chef d'état-major de la Défense, du brigadier-général Blaise Cathcart, juge-avocat général des Forces canadiennes, et du colonel Tim Grubb, CD1, Grand Prévôt des Forces canadiennes.


and that the committee hold a planning session at the meeting of April 19, 2012, and that the witness list include but not be limited to François Guimont, Deputy Minister of Public Works and Government Services Canada; Craig Morris, deputy director, F-35 industrial participation, Industry Canada; Richard Dicerni, Deputy Minister, Industry Canada; Johanne Provencher, director general, defence and major projects directorate, Public Works and Government Services Canada; Tom Ring, assistant deputy minister, acquisitions branch, Public Works and Government Services Canada; Colonel D.C. Burt, dire ...[+++]

qu'il tienne une séance de planification à sa réunion du 19 avril 2012, et que la liste de témoins comprenne mais ne soit pas limitée à: François Guimont, sous-ministre de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada; Craig Morris, directeur adjoint, Participation industrielle F-35, Industrie Canada; Richard Dicerni, sous-ministre, Industrie Canada; Johanne Provencher, directrice générale, Secteur des projets de défense et des grands projets, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada; Tom Ring, sous-ministre adjoint, Direction générale des approvisionnements, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada; Col D. ...[+++]


and that following these witnesses, at a later date, Mr. Craig Morris, Deputy Director, F-35 Industrial Participation, Industry Canada; Johanne Provencher, Director General, Defence and Major Projects Directorate, Public Works and Government Services Canada; Mr. Tom Ring, Assistant Deputy Minister, Acquisitions Branch, Public Works and Government Services Canada; Col D.C. Burt, Director, New Generation Fighter Capability, National Defence; Michael J. Slack, F-35 Project Manager, Director of Continental Materiel Cooperation, National Defence; LGen J.P.A. Deschamps, Chief of the Air Staff, National Defence; and Dan Ross, Assistant De ...[+++]

que, à une date ultérieure, les témoins suivants soient invités à comparaître: Craig Morris, directeur adjoint, Participation industrielle F-35, Industrie Canada; Johanne Provencher, directrice générale, Secteur des projets de défense et des grands projets, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada; Tom Ring, sous-ministre adjoint, Direction générale des approvisionnements, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada; colonel D.C. Burt, directeur, Capacité de la prochaine génération de chasseurs, Défense nationale; Michael J. Slack, gestionnaire de projet du F-35, directeur de la Coopération continentale (Matériel), D ...[+++]


1. Points out that the recent economic downturn has led to a number of reductions in the defence budgets of many Member States; considers that the current crisis can be used as an opportunity for the development of an integrated Union defence policy, as it can provide the impetus for implementing ambitious and major reforms and for better benefiting from synergies; urges the Member States, therefore, to practise greater transparency with regard to state aid and procurement practices in the defence sector, towards both European authorities and agencies and the general public; ...[+++]

1. remarque que la récente crise économique a entraîné des réduction dans les budgets de défense d'un grand nombre d'États membres; estime que la crise actuelle peut être l'occasion de développer une politique européenne de défense intégrée dans la mesure où elle peut donner l'élan nécessaire à l'accomplissement de réformes ambitieuses et de grande envergure et à une meilleure exploitation des synergies; dès lors, prie instamment les États membres de pratiquer une plus grande transparence en matière d'aides d'État et de marchés publics dans le secteur de la défense, tant vis-à-vis des autorités et agences européennes que vis-à-vis du g ...[+++]


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16. Notes that the board neutrality rule relating to post-bid defences has been transposed by the majority of Member States, while only a very limited number of Member States has transposed the breakthrough rule which neutralises pre-bid defences; understands that both pre-bid defences (e.g. pyramid structures or golden shares) and post-bid defences (e.g. white knight or debt increase) still exist in the Member States, and that at the same time there seem to be sufficient means to break through such defensive mechanisms; takes the view, however, that in accordance with general ...[+++]

16. observe que la majorité des États membres ont transposé la règle de neutralité de l'organe d'administration vis-à-vis des mesures de défense postérieures à l'offre, alors que seul un nombre limité d'États membres ont transposé la règle de neutralisation qui permet de contourner les mesures de défense antérieures à l'offre; croit comprendre que des mesures de défense tant antérieures à l'offre (par exemple, structures pyramidales et actions privilégiées) que postérieures (par exemple, chevalier blanc ou augmentation de la dette) existent toujours dans les États membres et que, parallèlement, il semble exister suffisamment de possibil ...[+++]


We would like to thank you for being with us this morning to welcome Major-General Walter Semianiw, Chief of Military Personnel, National Defence, and Major-General Daniel Gosselin, Commander of the Canadian Defence Academy.

Nous vous remercions d'être ici ce matin, pour accueillir le major-général Walter Semianiw, chef du personnel militaire de la Défense nationale, ainsi que le major-général Daniel Gosselin, commandant de l'Académie canadienne de la Défense.


1. Notes that, with respect to the external action of the Union, the Treaty of Lisbon makes major structural alterations in comparison with the Treaty establishing a Constitution for Europe (2004) by separating Title V of the Treaty on European Union – containing general provisions on the Union’s external action, specific provisions on common foreign and security policy (CFSP) and provisions concerning common security and defence policy (ESDP) – from Part Five of the Treaty on the Functioning of the European Union – c ...[+++]

1. note qu'en ce qui concerne l'action extérieure de l'Union, le traité de Lisbonne apporte des modifications structurelles majeures par rapport au traité établissant une Constitution pour l'Europe (2004) en séparant le titre V du traité sur l'Union européenne, qui contient des dispositions générales relatives à l'action extérieure de l'Union, des dispositions spécifiques concernant la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et des dispositions concernant la politique de sécurité et de défense commune (PESD), de la cinquième partie du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, qui englobe les dispositions générales rel ...[+++]


– (FR) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, as a member of the Confederal Group of the European United Left/Nordic Green Left, I do of course share many of the concerns held by the majority of my group. Like them, I am particularly concerned by one question. How can we possibly develop a defence structure when we have not yet established a common foreign policy?

- Madame la Présidente, Monsieur le Commissaire, mes chers collègues, membre de la GUE-NGL, je partage bien sûr beaucoup des inquiétudes de la majorité de mon groupe, et en particulier, comme eux, je me pose la même question : comment est-il possible d'avancer sur le plan de la défense sans avoir auparavant défini une politique extérieure commune ?


– We take the view that the restructuring of the defence industry should not be motivated by the political ambition to create a common defence policy, but by the strategic and industrial requirements of the major companies and Member States involved.

- (EN) Nous estimons que la restructuration de l'industrie de la défense ne devrait pas être motivée par l'ambition politique de créer une politique de défense commune, mais par les exigences stratégiques et industrielles des entreprises les plus importantes et des États membres concernés.


As Director General of Intelligence Production, I report to the Chief of Defence Intelligence within Canadian Forces and National Defence, currently Major-General Matthew Macdonald.

En tant que directrice générale à la Production de renseignements, je relève du Chef du renseignement de la Défense, qui est actuellement le major-général Matthew Macdonald, au sein des Forces canadiennes et de la Défense nationale.




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defence'' by major-general ->

Date index: 2022-12-27
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