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Budget analyst
Budget and policy analyst
Budget officer
Calculate cost of covering
Calculate the cost of a covering
Compute cost of covering
Cost accounting clerk
Cost accounting officer
Cost analyst
Cost and planning analyst
Cost containment
Cost of Non-Europe Office
Cost recovery estimator
Costing
Costs
European Added Value Assessment Unit
Public office for low-cost housing
School medical officer
Work out cost of covering

Vertaling van "costs office " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cost accounting clerk | cost accounting officer | cost analyst | cost recovery estimator

analyste coûts | analyste des coûts


Cost of Non-Europe Office | European Added Value Assessment Unit

Office du coût de la non-Europe | unité d'évaluation de la valeur ajoutée européenne


determination of costs or expenses by an officer of the court

fixation par le greffier des frais de procédure


public office for low-cost housing

Office public des HLM | Office public d'habitation à loyer modéré | OPHLM [Abbr.]


budget officer | cost and planning analyst | budget analyst | budget and policy analyst

analyste budgétaire






compute cost of covering | work out cost of covering | calculate cost of covering | calculate the cost of a covering

calculer le coût d'un revêtement




Domestic, office and garden artefact

articles de maison, de bureau et de jardin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, office supplies as well as all kinds of small administrative consumables, supplies, hospitality costs and general services (such as telephone, Internet, postage, office cleaning, utilities, insurance, staff training, recruitment, etc.) are not direct eligible costs; they are included in indirect costs, as referred to in point II. 2.

Toutefois, les fournitures de bureau ainsi que tous types de petits consommables et fournitures administratifs, dépenses de représentation et services généraux (téléphone, internet, affranchissements, nettoyage des bureaux, services publics, assurance, formation du personnel, recrutement, etc.) ne sont pas des coûts directs éligibles; ils sont classés dans les coûts indirects visés au point II. 2.


Pursuant to Article 18(1) of Regulation (EU) No 1299/2013, it is necessary to lay down specific rules on eligibility of expenditure for cooperation programmes with regard to staff costs, office and administrative expenditure, travel and accommodation costs, external expertise and services costs and equipment expenditure (hereinafter ‘expenditure categories’).

En application de l'article 18, paragraphe 1, du règlement (UE) no 1299/2013, il est nécessaire de fixer des règles particulières concernant l'éligibilité des dépenses pour les programmes de coopération en ce qui concerne les frais de personnel, les frais de bureau et les frais administratifs, les frais de déplacement et d'hébergement, les frais liés au recours à des compétences et des services externes et les dépenses d'équipement (ci-après les «catégories de dépenses»).


1. The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 29 to lay down specific rules on eligibility of expenditure for cooperation programmes with regard to staff costs, office and administrative expenditure, travel and accommodation costs, external expertise and services costs, and equipment expenditure.

1. La Commission est habilitée à adopter des actes délégués en conformité avec l'article 29 pour fixer des règles particulières concernant l'éligibilité des dépenses pour les programmes de coopération en ce qui concerne les frais de personnel, les frais de bureau et les frais administratifs, les frais de déplacement et d'hébergement, les frais liés au recours à des compétences et des services externes et les dépenses d'équipement.


1. The Commission shall adopt delegated acts in accordance with Article 29 to set up specific rules on eligibility of expenditure for cooperation programmes with regard to staff costs, office and administrative expenditure, travel and accommodation costs, external expertise and services costs and equipment expenditure.

1. La Commission adopte des actes délégués conformément à l'article 29 pour fixer des règles particulières concernant l'éligibilité des dépenses dans le contexte des programmes de coopération en ce qui concerne les frais de personnel, les frais professionnels et administratifs, les frais de déplacement et d'hébergement, les frais liés au recours à des compétences et des services externes et les dépenses d'équipement .


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1. The Commission shall adopt delegated acts in accordance with Article 29 to set up specific rules on eligibility of expenditure for cooperation programmes with regard to staff costs, office and administrative expenditure, travel and accommodation costs, external expertise and services costs and equipment expenditure.

1. La Commission adopte des actes délégués conformément à l'article 29 pour fixer des règles particulières concernant l'éligibilité des dépenses dans le contexte des programmes de coopération en ce qui concerne les frais de personnel, les frais professionnels et administratifs, les frais de déplacement et d'hébergement, les frais liés au recours à des compétences et des services externes et les dépenses d'équipement.


60. Notes with concern that the mission expenses of the Information Offices amounted to EUR 1 839 696 in 2013, with missions to Strasbourg accounting for EUR 1 090 290; regrets that the cost of missions from the Information Offices to Strasbourg increased by around 7 % from 2012, with a further 2 % increase being due to the creation of the new Information Office in Croatia; asks to be provided with details of the main reasons why Information Office staff undertook missions to Strasbourg and Brussels; asks to be provided with a brea ...[+++]

60. note avec inquiétude qu'en 2013, les frais de mission des bureaux d'information se montaient à 1 839 696 EUR, dont 1 090 290 EUR pour les missions à Strasbourg; déplore que le coût des missions des bureaux d'information à Strasbourg ait augmenté de près de 7 % depuis 2012, avec une nouvelle hausse de 2 % due à la création du nouveau bureau d'information en Croatie; demande de préciser les motifs principaux des missions des bureaux d'information, avec ventilation entre Strasbourg et Bruxelles; demande un relevé des missions des bureaux respectifs pour les années de référence 2005, 2010 et 2015; demande instamment de donner la priorité au recours à la vidéoconférence, permettant ainsi des réductions de ...[+++]


64. Notes with concern that the mission expenses of the Information Offices amounted to EUR 1 839 696 in 2013 , with missions to Strasbourg accounting for EUR 1 090 290; regrets that the cost of missions from the Information Offices to Strasbourg increased by around 7 % from 2012, with a further 2 % increase being due to the creation of the new Information Office in Croatia; asks to be provided with details of the main reasons why Information Office staff undertook missions to Strasbourg and Brussels; asks to be provided with a bre ...[+++]

64. note avec inquiétude qu'en 2013, les frais de mission des bureaux d'information se montaient à 1 839 696 EUR, dont 1 090 290 EUR pour les missions à Strasbourg; déplore que le coût des missions des bureaux d'information à Strasbourg ait augmenté de près de 7 % depuis 2012, avec une nouvelle hausse de 2 % due à la création du nouveau bureau d'information en Croatie; demande de préciser les motifs principaux des missions des bureaux d'information, avec ventilation entre Strasbourg et Bruxelles; demande un relevé des missions des bureaux respectifs pour les années de référence 2005, 2010 et 2015; demande instamment de donner la priorité au recours à la vidéoconférence, permettant ainsi des réductions de ...[+++]


All other costs which arise in connection with the secondment of liaison officers shall be borne by the seconding Member State, including the costs of equipment for liaison officers, unless the Management Board recommends otherwise in specific cases when drawing up Europol’s budget.

Tous les autres frais liés à l’envoi d’officiers de liaison sont supportés par l’État membre d’origine, y compris les frais liés à leur dotation en équipement, sauf si le conseil d’administration formule une recommandation contraire dans des cas précis lors de l’établissement du budget d’Europol.


However, office supplies as well as all kinds of small administrative consumables, supplies, hospitality costs and general services (such as telephone, internet, postage, office cleaning, utilities, insurance, staff training, recruitment, etc.) are not direct eligible costs; they are included in indirect costs, as referred to in point II. 2.

Toutefois, les fournitures de bureau ainsi que tous types de petits consommables et fournitures administratifs, dépenses de représentation et services généraux (téléphone, internet, affranchissements, nettoyage des bureaux, services publics, assurance, formation du personnel, recrutement, etc.) ne sont pas des coûts directs éligibles; ils sont classés dans les coûts indirects visés au point II. 2.


5. Basic activities (e.g. secretariat services: personnel costs, office rent, office facilities, statutory meetings)

5. Activités de base (par exemple activités de secrétariat: coûts de personnel, location de bureaux, installations de bureaux, réunions statutairement obligatoires)




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'costs office' ->

Date index: 2024-08-09
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