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Academic cost
Charges relating to the issue operation
Cost of issue
Cost-volume relation
Education cost
Education-related cost
Educational cost
Flotation costs
Inmate related costs
Inmate-related costs
Issuing costs
Low-cost broadband network
Quality-related costs
Related charges
Related costs
Related expenses
Related fees
Staff related costs
Subclassification related to costs

Traduction de «costs broadband-related » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational cost [ education cost | education-related cost | academic cost ]

frais d'études [ coût des études | frais d'éducation | frais liés aux études | coûts relatifs aux études ]


low-cost broadband network

réseau local large bande économique


inmate related costs [ inmate-related costs ]

coûts liés aux détenus




charges relating to the issue operation | cost of issue | flotation costs | issuing costs

coût d'émission | frais d'émission


related costs | related expenses | related charges | related fees

frais afférents


subclassification related to costs

sous-classification liée aux coûts






TRADUCTIONS EN CONTEXTE
investment costs of broadband-related civil engineering works;

les coûts d'investissement des travaux de génie civil liés au haut débit;


Up to 80% of the total broadband investment cost is related to civil infrastructure works.

Les travaux d'infrastructure représentent jusqu'à 80 % des coûts d'investissement totaux pour le haut débit.


Whereas the Commission issued, on November 1, 1994, Public Notice CRTC 94-52 entitled “Implementation of Regulatory Framework — Split Rate Base, 1995 Contribution Charges, Broadband Initiatives and Related Matters” and on December 7, 1994, Public Notice CRTC 94-56 entitled “Implementation of Regulatory Framework — Stentor Broadband Initiative and Canada/US Cost Comparisons”, which are intended to lead to the implementation of many of the elements raised in Telecom Decision CRTC 94-19;

Attendu que le Conseil a émis l’avis public CRTC 94-52 du 1 novembre 1994 intitulé Mise en oeuvre du cadre de réglementation — Base tarifaire partagée, frais de contribution pour 1995, initiatives à large bande et questions connexes, et l’avis public CRTC 94-56 du 7 décembre 1994 intitulé Mise en oeuvre du cadre de réglementation — initiatives à large bande de Stentor et comparaisons de coûts Canada-É.-U., visant l’accomplissement de nombreux éléments soulevés dans la décision CRTC 94-19;


Grant the forms of order sought at first instance by Iliad, Free infrastructure and Free by annulling Commission Decision C(2009) 7426 Final of 30 September 2009 relating to compensation for the costs of providing a public service for the establishment and operation of a very-high-speed broadband electronic communications network in the Hauts-de-Seine department (State aide N 331/2008 — France) if the Court considers that the state of the proceedings is such as to permit final judgment in the matter;

Faire droit aux conclusions présentées en première instance par les sociétés Iliad, Free infrastructure et Free en annulant la décision de la Commission européenne du 30 septembre 2009 C(2009) 7426 final, relative à la compensation de charges pour une Délégation de Service Public (DSP) pour l'établissement et l'exploitation d'un réseau de communications électroniques à très haut débit dans le département des Hauts-de-Seine (Aide d'État N 331/2008 — France) si la Cour considère que le litige est en état d'être jugé;


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Then, it may be appropriate to attribute traffic-related costs firstly to other services (e.g. call origination, SMS, MMS, broadband, leased lines, etc.) with wholesale voice call termination being the final service to be taken into account.

Il peut alors être judicieux d'attribuer d'abord les coûts liés au trafic à d'autres services (par exemple, départ d'appel, SMS, MMS, haut débit, lignes louées, etc.), la fourniture en gros de la terminaison d'appel vocal étant le dernier service à prendre en compte.


10. Stresses that innovatory processes require adequate territorial organisation, with the creation of new models for relations between enterprises, research centres, universities (such as clusters, districts and platforms) and points to the positive effect innovation can have on organisational processes; invites the Member States to use the Structural Funds for building new and strengthening existing technical infrastructure for innovation development in the form of innovation centres, technical incubators and research-development centres in the regions endowed with sufficient innovative and knowledge potential; takes the view that a ...[+++]

10. souligne que les processus innovants requièrent une organisation territoriale adéquate et la création de nouveaux modèles dans les rapports entre entreprises, centres de recherche et universités (tels que des clusters , districts et plateformes), et fait observer que l'innovation peut avoir des effets positifs sur les processus organisationnels; invite les États membres à utiliser les Fonds structurels pour créer des infrastructures technologiques nouvelles et renforcer celles qui existent, afin de développer l'innovation, et ce, sous forme de centres d'innovation, d'incubateurs techniques et de centres de RD, dans les régions dotée ...[+++]


10. Stresses that innovatory processes require adequate territorial organisation, with the creation of new models for relations between enterprises, research centres, universities (such as clusters, districts and platforms) and points to the positive effect innovation can have on organisational processes; invites the Member States to use the Structural Funds for building new and strengthening existing technical infrastructure for innovation development in the form of innovation centres, technical incubators and research-development centres in the regions endowed with sufficient innovative and knowledge potential; takes the view that a ...[+++]

10. souligne que les processus innovants requièrent une organisation territoriale adéquate, créant de nouveaux modèles dans les rapports entre entreprises, centres de recherche, universités (tels que "clusters", districts et plateformes) et produisant les effets positifs que l'innovation peut avoir sur les processus organisationnels; invite les États membres à utiliser les Fonds structurels pour créer des infrastructures technologiques nouvelles et renforcer celles qui existent, afin de développer l'innovation, et ce, sous forme de centres d'innovation, d'incubateurs techniques et de centres de recherche et développement, dans les régio ...[+++]


Then, it may be appropriate to attribute traffic-related costs firstly to other services (e.g. call origination, SMS, MMS, broadband, leased lines, etc.) with wholesale voice call termination being the final service to be taken into account.

Il peut alors être judicieux d'attribuer d'abord les coûts liés au trafic à d'autres services (par exemple, départ d'appel, SMS, MMS, haut débit, lignes louées, etc.), la fourniture en gros de la terminaison d'appel vocal étant le dernier service à prendre en compte.


The report concludes that the new entrants seeking to rent copper lines from incumbents to deploy their own services (in particular broadband services) to end-users are confronted with two sets of problems: tariff and cost related problems inherent to the unsatisfactory economic conditions of unbundling throughout Europe; and behavioural problems, reflecting the reluctance of telecom incumbents to open their premises and facilities to their competitors.

Le rapport conclut que les nouveaux arrivants qui souhaitent louer des lignes en cuivre aux opérateurs en place pour déployer leurs propres services (des services à large bande notamment) destinés aux utilisateurs finals sont confrontés à deux séries de problèmes: des problèmes de tarifs et de coût liés aux conditions économiques peu satisfaisantes du dégroupage dans l'ensemble de l'Europe, d'une part, et des problèmes de comportement d'autre part, qui traduisent la réticence des opérateurs de télécommunications en place à ouvrir leurs locaux et leurs ressources à leurs concurrents.


These indicators relate to citizens' access to and use of the Internet, enterprises' access to and use of ICT, Internet access costs, e-government, e-learning, e-health, buying and selling online, e-business readiness, Internet users' experience and usage regarding ICT-security, and broadband penetration.

Ces indicateurs portent sur: l'accès des citoyens à internet et l'utilisation d'internet; l'accès des entreprises aux TIC et leur utilisation; le coût de l'accès à internet; l'administration en ligne; e-learning; e-santé; le commerce électronique ; la préparation au "e-business"; l'expérience des utilisateurs d'internet et leurs habitudes en matière de sécurité informatique; la pénétration de la large bande.




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'costs broadband-related' ->

Date index: 2021-02-07
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