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Acronym
Additional costs
Additional expenses
Ancillary costs
Ancilliary expenses
CJEC
CJEU
Community court
Cost containment
Cost of justice study
Cost or market whichever is lower
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Costing
Costs
Costs associated with a disability
Costs associated with disabilities
Costs of disability
Court of Justice of the European Communities
Court of Justice of the European Union
Court of Justice of the European Union
Direct costing
Disability costs
Disability-related costs
EC Court of Justice
EPE
Environmental appraisal cost
Environmental cost
Environmental prevention cost
Environmental protection cost
Environmental protection expenditure
European Court of Justice
Extra charges
Extra costs
Extra expenses
Incidental charges
Incidental costs
Incidental expenses
Incidentals
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Marginal costing
Miscellaneous expenses
Proportional costing
Variable costing

Vertaling van "cost justice " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

méthode de la marge bénéficiaire sur le prix de revient | méthode des coûts majorés | méthode du prix de revient majoré | système du prix de revient majoré


environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]

coût environnemental [ coût de diagnostic environnemental | coût de protection de l’environnement | coût pour l'environnement | dépenses de protection de l’environnement ]


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


Court of Justice of the European Union [ CJEC | CJEU [acronym] Community court | Court of Justice of the European Communities | Court of Justice of the European Union (institution) | EC Court of Justice | European Court of Justice ]

Cour de justice de l'Union européenne [ CJCE | CJUE [acronym] Cour de justice de l’Union européenne (institution) | Cour de justice des Communautés européennes | Cour de justice européenne | juridiction communautaire ]


direct costing | marginal costing | proportional costing(USA) | variable costing

calcul de coût variable | étude de l'écart sur cadence de fabrication | méthode de calcul de coût variable


disability-related costs [ costs of disability | disability costs | costs associated with a disability | costs associated with disabilities ]

frais liés à une incapacité [ frais à engager en raison d'une incapacité | frais liés aux incapacités | coût lié aux incapacités | coût des incapacités ]


additional costs | additional expenses | ancillary costs | ancilliary expenses | extra charges | extra costs | extra expenses | incidental charges | incidental costs | incidental expenses | incidentals | miscellaneous expenses

dépenses accessoires | dépenses spéciales | dépenses supplémentaires | faux frais | frais accessoires | frais spéciaux | frais supplémentaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These four areas are education, social costs, justice and health care costs.

Pourtant, la sociologie appliquée que pratiquent les libéraux fait augmenter les coûts dans quatre domaines, soit l'éducation, les programmes sociaux, la justice et les soins de santé.


Appointing a unilingual Supreme Court justice and a unilingual Auditor General, destroying the data from the firearms registry, imposing a regressive, extremely costly justice model, and to top it all off, reducing Quebec's political weight all prove that recognizing the Quebec nation was nothing but smoke and mirrors.

La nomination d'un juge à la Cour suprême et d'un vérificateur général unilingues, la destruction des données du registre des armes à feu, l'imposition d'un modèle de justice rétrograde ultra-coûteux et, cerise sur le sundae, la diminution du poids politique du Québec sont autant d'exemples que la reconnaissance de la nation québécoise par la Chambre des communes n'était qu'une fumisterie.


Question No. 436 Hon. Irwin Cotler: With regard to costs and expenses related to appointments to the Supreme Court of Canada: (a) what accounts for the difference in costs between appointment processes; (b) who and what entities submit costs for reimbursement; (c) are any costs rejected for reimbursement and, if so, (i) on what basis, (ii) who makes the determination, (iii) what criteria are used in making the determination; (d) what reimbursement requests were rejected for the appointment processes of (i) Justice M. Rothstein, (ii) ...[+++]

Question n 436 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne les coûts et les dépenses liés aux nominations à la Cour suprême du Canada: a) à quoi attribuer la différence de coûts entre les processus de nomination; b) quelles personnes, physiques et morales, demandent le remboursement de leurs frais; c) le remboursement de certains frais est-il refusé et, dans l’affirmative, (i) selon quels critères, (ii) qui prend la décision, (iii) sur quels critères repose la décision; d) quelles demandes de remboursement ont été refusées dans le cadre du processus de nomination (i) du juge M ...[+++]


Question No. 437 Hon. Irwin Cotler: With regard to the appointment of Justice Marc Nadon: (a) who did what and when prior to the Selection Panel being convened; (b) who determined the process to be followed with respect to the most recent appointment process to fill a vacancy on the Supreme Court of Canada (SCC); (c) was the process for Justice Wagner designed with the departure of Justice Fish a year later in mind; (d) was the process for Justice Nadon designed with the forthcoming departure of Justice LeBel in mind; (e) in the breakdown of appointment process costs provided ...[+++]

Question n 437 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la nomination du juge Marc Nadon: a) qui a fait quoi et quand avant la convocation du comité de sélection; b) qui a décidé du processus à suivre pour combler la vacance à la Cour suprême du Canada (CSC); c) le processus à suivre pour le juge Wagner a-t-il été conçu en fonction du départ un an plus tard du juge Fish; d) le processus à suivre pour le juge Nadon a-t-il été conçu en fonction du départ prochain du juge LeBel; e) dans la ventilation des coûts du processus de nomination fournie en réponse à la Q-239, en quoi consistent les frais d’« acquisition de machinerie et de matériel » liés à la nomination du juge Marc Na ...[+++]


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14. Calls on the Court of Justice to apply the method for calculating the translation costs per page in the same way as it is done in the other institutions in order to be able to compare the translation costs between institutions in an equal manner;

14. invite la Cour de justice à appliquer la méthode de calcul des coûts de traduction par page appliquée par les autres institutions afin de permettre une juste comparaison des coûts de traduction entre les institutions;


14. Calls on the Court of Justice to apply the method for calculating the translation costs per page in the same way as it is done in the other institutions in order to be able to compare the translation costs between institutions in an equal manner;

14. invite la Cour de justice à appliquer la méthode de calcul des coûts de traduction par page appliquée par les autres institutions afin de permettre une juste comparaison des coûts de traduction entre les institutions;


3. Points out that e-Justice systems, by their very nature, tend to decrease the costs of judicial and administrative proceedings, in particular through automation of the exchange of information, the service of documents and the translation of certain procedural acts; considers that this is in the interest of all stakeholders in the judicial system; believes that, in view of cost-efficiency considerations, projects should remain voluntary;

3. souligne que les systèmes de justice en ligne, par leur nature même, contribuent à réduire les coûts des procédures judiciaires et administratives, en particulier grâce à l'automatisation des échanges d'informations, à la distribution de documents officiels et à la traduction de certains actes de procédure; estime que cela est dans l'intérêt de toutes les parties prenantes du système judiciaire; est d'avis qu'au vu des aspects de rentabilité, les projets doivent rester sur la base du volontariat;


Civil law initiatives are crucial for revitalization of the Single Market; the better the civil law can function across frontiers, the more efficient and thus cost-saving the Single Market can operate; supports Commission's actions as far as civil justice is concerned calling to make the civil law instruments more e-justice friendly;

Les initiatives de droit civil sont essentielles à la revitalisation du marché unique; le marché unique peut fonctionner de manière d'autant plus efficace et moins coûteuse si le droit civil peut mieux s'appliquer au niveau international; appuie les démarches de la Commission en ce qui concerne le droit civil destinées à rendre les instruments de droit civil plus adaptés à l'e-justice;


The fear of excessive costs, notably the risk of having to pay the costs of other parties in case of an unsuccessful legal challenge, constitutes a key obstacle to effective access to justice.

La crainte d'avoir à acquitter des frais excessifs, notamment le risque d'avoir à régler les frais exposés par les autres parties en cas d'échec du recours, constitue un obstacle majeur à la réalisation de l'accès à la justice.


Senator Joyal: With the interpretation of proposed section 26.3 and the example you gave of Justice Lambert appearing, am I right in concluding that the costs Justice Lambert incurred are not formally covered by proposed section 26.3 because it says a representative of the judiciary?

Le sénateur Joyal: En interprétant ainsi l'article 26.3 proposé et, compte tenu de l'exemple que vous nous avez donné de la comparution du juge Lambert, ai-je raison de conclure que les dépenses engagées par le juge Lambert ne sont pas officiellement visées par l'article 26.3 proposé, étant donné qu'il n'y est fait mention que des représentants de la magistrature?


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