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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Contribution
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Employee's contribution
Employer's contribution
Insurance contribution
Jealousy
Misuse of drugs NOS
National insurance contribution
Open university
Paranoia
People's university
Polytechnic
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Social contribution
Social security contribution
Social-security contribution
Summer schools
Summer university
Universal service contribution
Universities and colleges
University
University Contribution to Conference Program
University education
University institute
University training

Vertaling van "contribution universities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


universal service contribution

contribution au titre du service universel


universal service contribution

contribution au titre du service universel


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

université [ enseignement universitaire | formation universitaire | institut universitaire ]


contribution | insurance contribution | national insurance contribution | social contribution | social security contribution

cotisation | cotisations de sécurité sociale | cotisations sociales


University Contribution to Conference Program

Programme d'aide aux conférences universitaires


open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]

université ouverte [ université d'été | université populaire ]


social-security contribution [ employee's contribution | employer's contribution ]

cotisation sociale [ charges sociales | cotisation patronale | cotisation salariale ]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tableau clinique d'un grand nombre de troubles classés ailleurs dans ce chapitre, mais il n'est pas toujours po ...[+++]


Definition: This category should be used when two or more psychoactive substances are known to be involved, but it is impossible to assess which substance is contributing most to the disorders. It should also be used when the exact identity of some or even all the psychoactive substances being used is uncertain or unknown, since many multiple drug users themselves often do not know the details of what they are taking. | misuse of drugs NOS

Définition: Cette catégorie doit être utilisée quand au moins deux substances psycho-actives sont utilisées, sans qu'il soit possible de déterminer laquelle est principalement en cause dans le trouble. Cette catégorie doit également être utilisée quand la nature exacte de certaines - voire de l'ensemble - des substances psycho-actives utilisées est incertaine ou inconnue, de nombreux consommateurs de drogues multiples ne sachant pas exactement eux-mêmes ce qu'ils prennent. | utilisation inadéquate de drogues SAI
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission seeks to contribute to such a debate, and this Communication accordingly examines the place and role of European universities in society and in the knowledge economy (Section 3), offers some ideas on universities in a European perspective (Section 4) and sets out the main challenges facing the European universities, along with some issues for consideration (Section 5).

La Commission souhaite apporter une contribution sur ce plan. Dans cette intention, la présente Communication analyse la place et le rôle des universités européennes dans la société et l'économie de la connaissance (Section 3), propose une réflexion sur les universités dans une perspective européenne (Section 4) et présente les principaux défis auxquels sont confrontées les universités européennes, et les pistes de réflexion correspondantes (Section 5).


Mobilising the brainpower of Europe:enabling universities to make their full contribution to the Lisbon Strategy

Mobiliser les cerveaux européens:permettre aux universités de contribuer pleinement à la stratégie de Lisbonne


Communication from the Commission - Mobilising the brainpower of Europe: enabling universities to make their full contribution to the Lisbon Strategy {SEC(2005) 518} /* COM/2005/0152 final */

Communication de la Commission - Mobiliser les cerveaux européens: permettre aux universités de contribuer pleinement à la stratégie de Lisbonne {SEC(2005) 518} /* COM/2005/0152 final */


Communication from the Commission - Mobilising the brainpower of Europe: enabling universities to make their full contribution to the Lisbon Strategy {SEC(2005) 518}

Communication de la Commission - Mobiliser les cerveaux européens: permettre aux universités de contribuer pleinement à la stratégie de Lisbonne {SEC(2005) 518}


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0152 - EN - Communication from the Commission - Mobilising the brainpower of Europe: enabling universities to make their full contribution to the Lisbon Strategy {SEC(2005) 518}

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52005DC0152 - EN - Communication de la Commission - Mobiliser les cerveaux européens: permettre aux universités de contribuer pleinement à la stratégie de Lisbonne {SEC(2005) 518}


This broad definition is important because it recognizes that the research contributions universities make to the economy include not only science and technology but the social sciences and humanities. Graduates from all disciplines go on to contribute their skills and talent to the creative economy.

La large portée de cette définition est importante, car elle permet de reconnaître que la contribution qu'apportent les universités à l'économie grâce à la recherche ne se limite pas aux sciences et à la technologie, mais comprend également les sciences sociales et les disciplines artistiques, puisque les diplômés de toutes les disciplines mettent leurs compétences et leur talent au service de 1'économie créatrice.


All senators, I believe, have recently received a copy of our flagship research publication, Momentum, which documents the contributions university research has made to Canada.

L'ensemble des sénateurs aura récemment reçu un exemplaire de notre publication phare, En plein essor, qui dresse la liste de tout ce que la recherche universitaire a apporté au Canada.


As a former professor at the University of Alberta, I am very passionate about research and the contributions universities make to Canadian society.

En tant qu'ancienne professeure à l'Université de l'Alberta, la recherche et la contribution des universités à la société canadienne sont des sujets qui me passionnent énormément.


(Return tabled) Question No. 85 Mr. Gerard Kennedy: With respect to the Knowledge Infrastructure programs within Budget 2009: (a) under the Universities and colleges program, (i) what applications for projects have been approved for funding to date, (ii) has the provincial government approved funding for the project, (iii) where are they located and in which federal riding, (iv) who are the partners involved, (v) what is the federal contribution, (vi) what is each partner’s contribution, (vii) how much of the funding has flowed and to ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 85 M. Gerard Kennedy: En ce qui concerne le Programme d'infrastructure du savoir énoncé dans le Budget 2009: a) à l'égard du Programme des universités et collèges, (i) fournir les demandes de fonds visant les projets dont le financement a été approuvé à ce jour, (ii) le gouvernement provincial a-t-il approuvé des fonds pour les projets, (iii) où les projets sont-ils situés et dans quelles circonscriptions fédérales, (iv) quels sont les partenaires concernés, (v) à combien l’apport fédéral s’élève-t-il, (vi) à combien la contribution de chaque ...[+++]


Universities and colleges make a disproportionate contribution to Canadian research and development - about one-quarter of Canadian investment in 1995 - and almost all of the direct federal contribution to college and university research is provided by the three granting councils: the Medical Research Council, the Natural Sciences and Engineering Research Council, and the Social Sciences and Humanities Research Council.

Les universités et les collèges contribuent de façon disproportionnée aux activités canadiennes de recherche et de développement - le quart environ de l'investissement canadien en 1995 - et presque toute la contribution fédérale directe à la recherche faite dans les collèges et les universités est fournie par les trois conseils subventionnaires: le Conseil de recherches médicales, le Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie et le Conseil de recherches en sciences humaines.


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