Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capital subscribed in kind
Changing Technologies
Considerations other than in cash
Contribution in kind
Contributions other than in cash
In-kind contribution
Initial share
Issue for non-cash consideration
Issue otherwise than for cash
Issued for a consideration other than in cash
Share issued for a consideration other than cash
Share issued for consideration other than cash
Subscriptions in kind
Vendor's share

Vertaling van "considerable resources than " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
initial share | share issued as consideration for the transfer of assets other than cash | share issued for a consideration other than cash | share issued for consideration other than cash | vendor's share

action d'apport | action émise en contrepartie d'apports


considerations other than in cash | contributions other than in cash

apports autres qu'en numéraire


issued for a consideration other than in cash

émis en contrepartie d'un apport autre qu'en numéraire


A severe and rare form of systemic mastocytosis with manifestation of considerable infiltration of mast cells in different tissues. It represents less than 10% of cases of systemic mastocytosis. This disease doesn't usually develop in children. Cutan

mastocytose systémique agressive


contribution in kind | in-kind contribution | capital subscribed in kind | subscriptions in kind | issue otherwise than for cash | issue for non-cash consideration

apport en nature


Changing Technologies: human resource management considerations [ Changing Technologies ]

Technologies en évolution : considérations touchant la gestion des ressources humaines [ Technologies en évolution ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The proposed procedure for making the new VAT own resource available to the EU budget is considerably simpler and more transparent than the current VAT-based own resource.

La procédure proposée pour mettre à la disposition du budget de l’UE la nouvelle ressource propre TVA est nettement plus simple et plus transparente que celle qui vaut pour l’actuelle ressource propre fondée sur la TVA.


The ENPI, for example, will be considerably more flexible than previous instruments (particularly so in comparison with TACIS), and will represent an increase in resources over what was previously available (an increase of some 32%, in constant prices, comparing 2007-13 with 2000-06).

L’IEVP, par exemple, sera beaucoup plus flexible que les instruments précédents (TACIS, en particulier) et se traduira par un accroissement des ressources par rapport à celles qui étaient disponibles auparavant (augmentation de quelque 32 %, en prix constants, entre les périodes 2000-2006 et 2007-2013).


However, some sport organisations have considerably better access to resources from business operators than others, even if in some cases a well-functioning system of redistribution is in place.

Certaines organisations sportives accèdent toutefois nettement plus facilement aux ressources du secteur privé que d'autres, même si, dans certains cas, un système de redistribution efficace existe.


To increase flexibility in mobilising support for financial instruments from different sources managed by the managing authority in one of the ways set out in the first subparagraph of Article 38(4) of Regulation (EU) No 1303/2013, it is necessary to clarify how the programme contributions are transferred and managed. In particular it is necessary to clarify the circumstances under which a financial instrument may receive contributions from more than one programme or from more than one priority axis or measure of the same programme, and the conditions under which national public or private contributions to financial instruments made at t ...[+++]

Afin d'accroître la souplesse en matière de mobilisation du soutien aux instruments financiers à partir des différentes sources gérées par l'autorité de gestion selon l'un des modes de mise en œuvre visés à l'article 38, paragraphe 4, premier alinéa, du règlement (UE) no 1303/2013, il est nécessaire de clarifier la manière dont les contributions des programmes sont transférées et gérées, notamment les circonstances dans lesquelles un instrument financier peut recevoir des contributions de plusieurs programmes ou de plusieurs axes prioritaires ou mesures d'un même programme ainsi que les conditions dans lesquelles les contributions nationales publiques ou privées aux instruments financiers apportées au niveau des bénéficiaires finaux peuvent ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Notes that, for 2011, the Multiannual Financial Framework (MFF) 2007-2013 provides for an overall level of commitment appropriations (CA) of EUR 142,629 billion, representing a potential maximum increase of only 0.83% over the 2010 budget as adopted by the European Parliament (EUR 141,453 billion in CA); notes that the level of payment appropriations (PA) is set at EUR 134,263 billion, an increase of 9.2% over the 2010 budget (EUR 122,937 billion in PA); recalls that these amounts represent only about 1% of the EU's GNI and are considerably lower than the current Own Resources Decision;

1. note que, pour 2011, le cadre financier pluriannuel (CFP) 2007-2013 prévoit un niveau global de crédits d'engagement (CE) de 142,629 milliards d'euros, soit une augmentation potentielle maximale de seulement 0,83 % par rapport au budget 2010, tel qu'adopté par le Parlement européen (141,453 milliards d'euros en CE); constate que le niveau des crédits de paiement (CP) est fixé à 134,263 milliards d'euros, soit une hausse de 9,2 % par rapport au budget 2010 (122,937 milliards d'euros en CP); rappelle que ces montants ne représentent qu'environ 1 % du RNB de l'Union européenne et qu'ils sont largement inférieurs à ceux prévus actuellem ...[+++]


1. Notes that, for 2011, the Multiannual Financial Framework (MFF) 2007-2013 provides for an overall level of commitment appropriations (CA) of EUR 142,629 billion, representing a potential maximum increase of only 0.83% over the 2010 budget as adopted by the European Parliament (EUR 141,453 billion in CA); notes that the level of payment appropriations (PA) is set at EUR 134,263 billion, an increase of 9.2% over the 2010 budget (EUR 122,937 billion in PA); recalls that these amounts represent only about 1% of the EU’s GNI and are considerably lower than the current Own Resources Decision;

1. note que, pour 2011, le cadre financier pluriannuel (CFP) 2007-2013 prévoit un niveau global de crédits d'engagement (CE) de 142,629 milliards d’euros, soit une augmentation potentielle maximale de seulement 0,83 % par rapport au budget 2010, tel qu’adopté par le Parlement européen (141,453 milliards d’euros en CE); constate que le niveau des crédits de paiement (CP) est fixé à 134,263 milliards d'euros, soit une hausse de 9,2 % par rapport au budget 2010 (122,937 milliards d’euros en CP); rappelle que ces montants ne représentent qu’environ 1 % du RNB de l’Union européenne et qu’ils sont largement inférieurs à ceux prévus actuellem ...[+++]


1. Notes that, for 2011, the Multiannual Financial Framework (MFF) 2007-2013 provides for an overall level of commitment appropriations (CA) of EUR 142,629 billion, representing a potential maximum increase of only 0.83% over the 2010 budget as adopted by the European Parliament (EUR 141,453 billion in CA); notes that the level of payment appropriations (PA) is set at EUR 134,263 billion, an increase of 9.2% over the 2010 budget (EUR 122,937 billion in PA); recalls that these amounts represent only about 1% of the EU's GNI and are considerably lower than the current Own Resources Decision;

1. note que, pour 2011, le cadre financier pluriannuel (CFP) 2007-2013 prévoit un niveau global de crédits d'engagement (CE) de 142,629 milliards d'euros, soit une augmentation potentielle maximale de seulement 0,83 % par rapport au budget 2010, tel qu'adopté par le Parlement européen (141,453 milliards d'euros en CE); constate que le niveau des crédits de paiement (CP) est fixé à 134,263 milliards d'euros, soit une hausse de 9,2 % par rapport au budget 2010 (122,937 milliards d'euros en CP); rappelle que ces montants ne représentent qu'environ 1 % du RNB de l'Union européenne et qu'ils sont largement inférieurs à ceux prévus actuellem ...[+++]


To simplify things and to obtain much more considerable resources than those provided for in the Commission’s proposal, with reference to improving quality, we propose combining aid for olive groves and aid for quality in one single measure and entrusting its management to producers’ organisations, since the fragmentation of our olive farms would not allow an appropriate relationship with the market.

Pour simplifier les choses et pour obtenir bien plus de ressources que celles prévues par la proposition de la Commission, en vue de l’amélioration qualitative, nous proposons de combiner l’aide aux oliveraies et l’aide à la qualité en une seule mesure et d’en confier la gestion aux organisations de producteurs, puisque la fragmentation des oliveraies ne permettrait pas une relation appropriée avec le marché.


HIV/AIDS, malaria and tuberculosis require a global and coherent response, which will cost considerably more than the financial and human resources available to most developing countries.

Le VIH/sida, le paludisme et la tuberculose exigent une réponse globale et cohérente dont le coût est nettement supérieur aux ressources financières et humaines à la disposition de la plupart des pays en développement.


The financial requirements listed under the Department of Natural Resources for the Cape Breton Development Corporation are considerably less than what they were in the fiscal year now ending.

Les besoins financiers prévus au ministère des Ressources naturelles pour la Société de développement du Cap-Breton sont beaucoup moindres qu'ils ne l'étaient pour l'exercice qui prend fin.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'considerable resources than' ->

Date index: 2023-10-08
w