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A&E
A&E department
Accident and emergency
Accident and emergency department
Casualty
Casualty department
Complex Emergency Division
Complex Emergency Support Unit
Complex Emergency Training Initiative
Drive firetruck under emergency conditions
ER
Emergency Trust Fund for Africa
Emergency care centre
Emergency department
Emergency room
Emergency treework operations performing
Emergency treework operations preparing
Emergency unit
European Union Emergency Trust Fund for Africa
Prepare emergency treework operations
Preparing emergency treework operations
Propel fire engine under emergency conditions
Provide pre-hospital emergency care of trauma
Provide pre-hospital emergency trauma care
Provide prehospital emergency care of trauma
Silver complex diffusion transfer process
Silver complex diffusion transfer reversal process
Silver complex dtr process
Use fire engine under emergency conditions
Use fire truck under emergency conditions

Vertaling van "complex emergency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Complex Emergency Division

Division des situations d'urgence complexes


Complex Emergency Training Initiative

Initiative de formation pour les situations d'urgence complexes


Complex Emergency Support Unit

Groupe d'appui aux situations d'urgence complexes


A&E department | accident and emergency | accident and emergency department | casualty | casualty department | emergency care centre | emergency department | emergency room | emergency unit | A&E [Abbr.] | ER [Abbr.]

service des urgences | service d'urgence | urgences


manage pre-hospital emergency trauma care, apply prehospital emergency trauma management | provide pre-hospital emergency trauma care | provide pre-hospital emergency care of trauma | provide prehospital emergency care of trauma

fournir des soins d’urgence en cas de traumatisme avant l’hospitalisation


Emergency Trust Fund for Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of illegal migration in Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa | European Union Emergency Trust Fund for Africa | European Union Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa

fonds d'affectation spéciale d'urgence pour la stabilité et la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence en faveur de la stabilité et de la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence pour l'Afrique


emergency treework operations preparing | preparing emergency treework operations | emergency treework operations performing | prepare emergency treework operations

préparer des opérations d’abattage d’urgence


use fire engine under emergency conditions | use fire truck under emergency conditions | drive firetruck under emergency conditions | propel fire engine under emergency conditions

conduire un camion de pompiers dans des situations d'urgence


Emergency room admission, died in emergency room

admission à la salle d'urgence : décédé dans la salle d'urgence


silver complex diffusion transfer process | silver complex diffusion transfer reversal process | silver complex dtr process

procédé de transfert de complexes d'argent par diffusion
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Stresses the importance of effective coordination and coherence in the European Union’s external action; agrees with the view that the development, political and security spheres are interdependent and that the added value provided by the EU in responding to complex emergencies lies in its ability to create cross-sectoral and interinstitutional synergies in order to deliver sustainable results on the ground and achieve long-term strategic objectives;

4. souligne qu'il est essentiel que l'action extérieure de l'Union soit cohérente et coordonnée de manière efficace; convient que les sphères du développement, de la politique et de la sécurité sont interdépendantes et que la valeur ajoutée qu'apporte l'Union européenne lorsqu'elle réagit face à des situations d'urgence réside dans sa capacité à créer des synergies intersectorielles et interinstitutionnelles permettant de produire des résultats durables sur le terrain et de réaliser les objectifs stratégiques à long terme;


When assistance under the Union Mechanism contributes to a Union humanitarian response, particularly in complex emergencies, actions receiving financial assistance under this Decision should be consistent with the humanitarian principles and the principles on the use of civil protection and military resources set out in the European Consensus on Humanitarian Aid.

Lorsque l'aide apportée dans le cadre du mécanisme de l'Union s'inscrit dans une intervention humanitaire de l'Union, en particulier en cas de situation d'urgence complexe, les actions bénéficiant d'une assistance financière en application de la présente décision devraient respecter les principes humanitaires et les principes régissant le recours à des moyens de protection civile et militaires qui sont énoncés dans le consensus européen sur l'aide humanitaire.


3. When assistance under the Union Mechanism contributes to a Union humanitarian response, particularly in complex emergencies, actions receiving financial assistance under this Decision shall be based on identified needs and shall be consistent with the humanitarian principles as well as the principles on the use of civil protection and military resources as set out in the European Consensus on Humanitarian Aid.

3. Lorsqu'une aide au titre du mécanisme de l'Union contribue à une intervention humanitaire de l'Union, en particulier en cas de situation d'urgence complexe, les actions bénéficiant d'une assistance financière en application de la présente décision sont fondées sur les besoins recensés et sont cohérentes avec les principes humanitaires et les principes régissant le recours à des moyens de protection civile et militaires qui sont énoncés dans le consensus européen sur l'aide humanitaire.


– having regard to the UN Guidelines on the Use of Foreign Military and Civil Defence Assets in Disaster Relief (Oslo Guidelines) and to the Inter-Agency Standing Committee (IASC) Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets to Support United Nations Humanitarian Activities in Complex Emergencies (MCDA Guidelines),

– vu les directives des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile étrangères dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe (directives d'Oslo) et les directives du Comité permanent interorganisations (IASC) sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile à l'appui des opérations humanitaires des Nations unies dans les situations d'urgence complexes (directives RMPC),


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In terms of crises, no new complex crisis emerged in 2007 but the Commission had to deal with worsening humanitarian situations, sometimes protracted, complex emergencies already existing in previous years.

En termes de crises, aucune nouvelle crise complexe n’est apparue en 2007, mais la Commission a dû faire face à une aggravation de situations humanitaires et parfois à des situations d’urgence complexes de longue durée qui existaient déjà les années précédentes.


Their use in complex emergencies, including in situations of fragility, is especially delicate and sensitive as it risks compromising the perception of the neutrality and impartiality of the relief effort. This can result in exposing relief workers as well as the affected population to attacks from warring parties, and in being denied access to the affected population not only in the current, but also in future emergencies.

Le recours à de tels moyens dans des situations d'urgence complexes, y compris des situations de fragilité, est particulièrement délicat, car il risque de compromettre la perception de neutralité et d'impartialité de l'aide et, partant, d'exposer aux attaques des belligérants les travailleurs humanitaires ainsi que la population touchée; l'accès aux populations en difficulté risque aussi de s'en trouver compromis dans les urgences actuelles comme futures.


In the event of a major emergency occurring outside the Community, the use of military assets and capabilities available to support civil protection provided for in Article 2(1) shall be fully consistent with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in Disaster Relief (Oslo Guidelines, May 1994) and with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets to Support United Nations Humanitarian Activities in Complex Emergencies (MCDA Guidelines, March 2003).

En cas d'urgence majeure survenant à l'extérieur de la Communauté, le recours aux ressources et capacités militaires disponibles pour appuyer la protection civile, prévu par l'article 2, paragraphe 1, est entièrement conforme aux directives des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe (directives d'Oslo, mai 1994) et aux directives des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile pour soutenir les actions humanitaires des Nations Unies en cas de situations d'urgence complexes ...[+++]


In the event of a major emergency occurring outside the Community, the use of military assets and capabilities available to support civil protection provided for in Article 2(1) shall be fully consistent with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in Disaster Relief (Oslo Guidelines, May 1994) and with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets to Support United Nations Humanitarian Activities in Complex Emergencies (MCDA Guidelines, March 2003).

En cas d'urgence majeure survenant à l'extérieur de la Communauté, le recours aux ressources et capacités militaires disponibles pour appuyer la protection civile, prévu par l'article 2, paragraphe 1, est entièrement conforme aux directives des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe (directives d'Oslo, mai 1994) et aux directives des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile pour soutenir les actions humanitaires des Nations Unies en cas de situations d'urgence complexes ...[+++]


In the event of a major emergency occurring outside the Community, the use of military assets and capabilities available to support civil protection provided for in Article 2(1) should be fully consistent with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in Disaster Relief (Oslo Guidelines, May 1994) and with the UN Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets to Support United Nations Humanitarian Activities in Complex Emergencies (MCDA Guidelines, March 2003).

En cas d’urgence majeure survenant à l’extérieur de la Communauté, le recours aux ressources et capacités militaires disponibles pour appuyer la protection civile, prévu par l'article 2, paragraphe 1, se conforme entièrement aux directives de l'Organisation des Nations unies sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe (directives d'Oslo, mai 1994) ou à l'appui des actions humanitaires dans les situations complexes d'urgence (directives MCDA, mars 2003).


This is of particular importance in complex emergencies[4] where there is an absolute need to avoid confusion of roles between military and humanitarian actors.

Ce point est particulièrement important en cas de situations d'urgence complexes[4] et qu’il est absolument nécessaire d’éviter toute confusion entre les intervenants militaires et humanitaires.


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