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4-way flashers
Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
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Comparative analysis
Comparative assessment
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Comparative mortality factor
Comparative mortality figure
Comparative mortality index
Comparative research
Compare estate values
Compare house values
Compare land values
Compare property values
Comparison
Decrease occupational hazards in dentistry practice
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Fire danger
Fire hazard
Fire risk
Flashers
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Hazard flasher
Hazard flashers
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Hazard lights
Hazard warning flasher
Hazard warning flashers
Hazard warning lamp
Hazard warning light
Hazard warning lights
Hazardous and non hazardous waste collecting
Industrial hazard
Job hazard
Minimise occupational hazards in dentistry practice
Occupational hazard
Occupational risk
Professional hazard
Risk of explosion
Technological risk
Toxic hazard
Toxic risk
Warning lights
Work hazard

Traduction de «comparability hazard » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
comparative analysis [ comparative assessment | comparative research | comparison | [http ...]

analyse comparative [ comparaison | évaluation comparative | méthode comparative | recherche comparative ]


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

collecter des déchets industriels


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

risque industriel [ risque d'explosion | risque d'incendie | risque technologique | risque toxique ]


compare estate values | compare land values | compare house values | compare property values

comparer des valeurs de propriétés


occupational hazard [ professional hazard | occupational risk | employment hazard | industrial hazard | work hazard | job hazard ]

risque professionnel [ danger professionnel ]


hazard lights [ hazard warning lights | hazard flashers | emergency flashers | 4-way flashers | four-way flashers | four-way hazard warning flashers | four-way lights | hazard lamps | hazard warning flashers | warning lights | emergency flasher lights | flashers ]

feux de détresse


attempt to eliminate occupational hazards in dentistry practices | decrease occupational hazards in dentistry practice | attempt to eliminate occupational hazards in dentistry practice | minimise occupational hazards in dentistry practice

réduire les risques professionnels dans la pratique odontologique


comparative mortality figure [ comparative mortality factor | comparative mortality index | comparative figure mortality | comparative index mortality ]

indice comparatif de mortalité


hazard warning light | hazard warning flasher | hazard flasher | hazard light | four-way flasher | hazard warning lamp

feu de détresse | warning


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Reporting of transfer of hazardous and non-hazardous waste by facilities under E-PRTR has been compared to data reported for 2008 by Member States in accordance with Regulation (EC) No 2150/2002 on waste statistics.

Les déclarations de transferts de déchets dangereux et non dangereux par les établissements dans le cadre du PRTR européen ont été comparées aux données déclarées pour 2008 par les États membres conformément au règlement (CE) no 2150/2002 relatif aux statistiques sur les déchets.


To ensure comparability between Member States, it will be necessary for various socio-economic variables, i.e. hazard exposure variables, such as vehicle fleet, length of networks and traffic volumes to be applied to the CARE data.

La comparabilité de la situation entre États membres suppose que les données de CARE soient confrontées à diverses variables socio-économiques, dites variables d'exposition au risque, telles que le parc de véhicules, la longueur des réseaux ou les différents volumes de trafic.


The common data reporting format for major hazard indicators shall make it possible to compare information from competent authorities and to compare information from individual operators and owners.

Le format commun pour la communication des données relatif aux indicateurs des dangers majeurs permet de comparer les informations émanant des autorités compétentes et les informations émanant des différents exploitants et propriétaires.


However categories 3 and 4 of crystal glass (‘crystal glass, crystallin’) as defined in that Directive should also be exempted from the restriction, in order to ensure consistency with the exemption laid down in the Annex to Directive 2002/95/EC of the European Parliament and of the Council of 27 January 2003 on the restriction of the use of certain hazardous substances in electrical and electronic equipment , as amended by Commission Decision 2010/571/EU , and as they have a lower content of lead compared to categories 1 and 2.

Toutefois, les catégories 3 et 4 du verre cristal (respectivement «cristallin» et «verre sonore»), telles que définies dans la directive précitée, devraient aussi bénéficier d’une dérogation à la restriction afin de garantir la cohérence avec la dérogation établie à l’annexe de la directive 2002/95/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 janvier 2003 relative à la limitation de l’utilisation de certaines substances dangereuses dans les équipements électriques et électroniques , telle que modifiée par la décision 2010/571/UE de la Commission , et étant donné que leur teneur en plomb est inférieure à celle des catégories 1 et 2.


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Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la compos ...[+++]


Second, the Government of Canada was asked to conduct a comparative study on the “hazardous nature” of replacement fibres and chrysotile.

Ensuite, on demandait que le gouvernement du Canada entreprenne une étude comparative sur la dangerosité des fibres de remplacement et du chrysotile.


Certain vegetable oils, fats and waxes and animal oils, fats and waxes, as well as glycerol, that are obtained from natural sources, which are not chemically modified and which do not have any hazardous properties beyond flammability and skin or eye irritancy, should be added to Annex V in order to provide a more consistent treatment of comparable substances and to limit the exemption to substances with lower hazard properties.

Certaines huiles, graisses et cires végétales ou animales, ainsi que le glycérol, obtenus à partir de sources naturelles, qui ne sont pas chimiquement modifiés et qui ne possèdent pas de propriétés dangereuses autres que leur inflammabilité et leur pouvoir irritant pour la peau ou pour les yeux, devraient être ajoutés à l'annexe V afin d'assurer un traitement plus homogène des substances comparables et de limiter les exemptions aux substances présentant moins de risques.


That the Government of Canada undertake a comparative study of the hazards of replacement fibres for chrysotile.

Que le gouvernement du Canada entreprenne une étude comparative sur la dangerosité des fibres de remplacement et du chrysotile.


It should turn to the recommendations contained in a unanimous report of the Subcommittee on International Trade, Trade Disputes and Investment, tabled in the House of Commons by the Bloc Québécois, which states that the Government of Canada must adopt a national policy on chrysotile that will provide information about and promote this product as well its safe use, undertake a comparative study of the hazards of replacement fibres for chrysotile, carry out a national and international public awareness campaign promoting the safe use of chrysotile, and promote the use of chrysotile in its own infrastructure.

Il doit s'inspirer des recommandations d'un rapport unanime du Sous-comité du commerce international, des différends commerciaux et des investissements internationaux, déposé à la Chambre des communes par le Bloc québécois, qui stipule que le gouvernement du Canada doit: se donner une politique nationale du chrysotile basée sur l'information concernant ce produit ainsi que sur sa promotion et son utilisation sécuritaire; entreprendre une étude comparative sur la dangerosité des fibres de remplacement du chrysotile; entreprendre une campagne de sensibilisation auprès du public faisant ainsi la promotion de l'usage sécuritaire du chrysot ...[+++]


When compared with the Hazardous Waste Directive it does not adequately cover flammable hazardous waste.

Par rapport à la directive relative aux déchets dangereux de l'UE, la législation française ne couvre pas les déchets dangereux inflammables de manière adéquate.




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'comparability hazard' ->

Date index: 2022-04-21
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