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CCD
Committee
Committee on Commerce and Distribution
Cybercommerce
E commerce organisation
E commerce structure
E-commerce
E-commerce system
E-commerce systems
EC committee
Electronic Commerce Committee
Electronic commerce
European liaison committee for agro-food commerce
Internet commerce
Online commerce
Parliamentary committee
Parliamentary sub-committee
Virtual commerce

Vertaling van "commerce committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - White Paper on Commerce

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions - Livre blanc sur le commerce


Committee on Commerce and Distribution | CCD [Abbr.]

Comité du commerce et de la distribution | CCD [Abbr.]


European liaison committee for agro-food commerce

Comité européen de liaison des commerces agro-alimentaires | CELCAA [Abbr.]


electronic commerce [ cybercommerce | e-commerce | Internet commerce | online commerce | virtual commerce ]

commerce électronique [ commerce en ligne | commerce sur Internet | commerce virtuel | cybercommerce | e-commerce ]


Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce [ Standing Committee on Banking, Trade and Commerce | Senate Committee on Banking, Trade and Commerce ]

Comité sénatorial permanent des banques et du commerce [ Comité permanent des banques et du commerce | Comité sénatorial des banques et du commerce ]


e commerce organisation | e commerce structure | e-commerce system | e-commerce systems

systèmes de commerce électronique


parliamentary committee [ parliamentary sub-committee ]

commission parlementaire [ sous-commission parlementaire ]


committee (EU) [ EC committee ]

comité (UE) [ comité (CE) ]


Electronic Commerce Committee

Comité d'étude sur le commerce électronique


Electronic commerce and Canada's tax administration: a response by the Minister of National Revenue to his Advisory Committee's report on electronic commerce

Commerce électronique et l'administration fiscale du Canada : réponse du ministre du Revenu national au rapport de son Comité consultatif sur le commerce électronique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[97] See Commission Staff Working Document, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.

[97] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», document accompagnant la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, Un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, Bruxelles 11 janvier 2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.


Taking its inspiration from e-commerce, which is just as globalised and international as CC, the Committee, which has produced an opinion on the subject (1), suggests that the Commission include ODR (Online Dispute Resolution) as a possible solution for resolving, through mediation, the majority of disputes, including those covering several jurisdictions.

S’inspirant du e-Commerce, tout aussi globalisé et international que le CC, le Comité, qui a produit un avis sur le sujet (1), suggère que la Commission intègre l’ODR (Online Dispute Resolution) comme une possible solution pour résoudre, par la médiation, la plupart des conflits, notamment ceux impliquant plusieurs juridictions.


The International Chamber of Commerce (ICC), Japan Business Council in Europe (JBCE), EU Committee of the American Chamber of Commerce in Belgium (Amcham), and the Federation of European Direct Marketing Associations (FEDMA).

La Chambre de commerce internationale (CCI), l’Association des entreprises japonaises en Europe (JBCE), le comité UE de la Chambre de commerce américaine en Belgique (Amcham) et la Fédération des associations européennes de vente directe (FEDMA).


[10] See Commission Staff Working Paper, Bringing e-commerce benefits to consumers, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, COM (2011) 942 final of 11.01.2012 - [http ...]

[10] Voir le document de travail des services de la Commission, Bringing e-commerce benefits to consumers, en annexe de la communication de la Commission au parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, COM(2011) 942 final du 11.01.2012 - [http ...]


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[10] See Commission Staff Working Paper, Bringing e-commerce benefits to consumers, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, COM (2011) 942 final of 11.01.2012 - [http ...]

[10] Voir le document de travail des services de la Commission, Bringing e-commerce benefits to consumers, en annexe de la communication de la Commission au parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, COM(2011) 942 final du 11.01.2012 - [http ...]


[97] See Commission Staff Working Document, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.

[97] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», document accompagnant la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, Un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, Bruxelles 11 janvier 2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.


The International Chamber of Commerce (ICC), Japan Business Council in Europe (JBCE), European Information and Communications Technology Association (EICTA), EU Committee of the American Chamber of Commerce in Belgium (Amcham), Confederation of British Industry (CBI), International Communication Round Table (ICRT) and the Federation of European Direct Marketing Associations (FEDMA).

La Chambre de commerce internationale (ICC), l’Association des entreprises japonaises en Europe (JBCE), l’Association européenne des technologies de l’information et des communications (EICTA), le Comité UE de la Chambre de commerce américaine en Belgique (Amcham), la Confédération de l’industrie britannique (CBI), La Table ronde internationale de la communication (ICRT) et la Fédération des associations européennes de vente directe (FEDMA).


[38] The Opinion of the Economic and Social Committee on 'The effects of e-commerce on the Single Market (SMO)' shows that in Europe e-commerce currently accounts for less than 1% of total final consumer transactions, i.e. less than traditional mail order business (OJ C/123, 25.04.01, p.1-10)

[38] L'avis du Comité économique et social sur les "incidences du commerce électronique sur le marché unique (OMU)" montre qu'en Europe le commerce électronique représente actuellement moins de 1 % du total des échanges commerciaux avec le consommateur final, c'est-à-dire moins par exemple que la vente par correspondance traditionnelle (JO C 123 du 25.4.2001, pp.1-10)


4. Whereas following the work carried out by the Committee on Commerce and Distribution and the Consumer Committee (7) and the joint work carried out by these two committees, negotiations have begun at the Community level between professional organisations in the fields of distribution, tourism, small enterprises, crafts, and consumer organisations; whereas the Commission intends to continue and to intensify this dialogue;

(4) considérant qu'à la suite des travaux menés au sein du comité du commerce et de la distribution et du comité des consommateurs et des travaux communs réalisés par ces deux comités (7), des négociations ont été entamées au niveau communautaire entre les associations professionnelles de la distribution, du tourisme, des petites entreprises, de l'artisanat et les associations de consommateurs; que la Commission entend poursuivre et intensifier ce dialogue;


[38] The Opinion of the Economic and Social Committee on 'The effects of e-commerce on the Single Market (SMO)' shows that in Europe e-commerce currently accounts for less than 1% of total final consumer transactions, i.e. less than traditional mail order business (OJ C/123, 25.04.01, p.1-10)

[38] L'avis du Comité économique et social sur les "incidences du commerce électronique sur le marché unique (OMU)" montre qu'en Europe le commerce électronique représente actuellement moins de 1 % du total des échanges commerciaux avec le consommateur final, c'est-à-dire moins par exemple que la vente par correspondance traditionnelle (JO C 123 du 25.4.2001, pp.1-10)




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Date index: 2025-03-01
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