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Aquatic fauna
Biological resources of the sea
Community Reference Laboratory for marine biotoxins
Complete combustion
Components of combustion engines
Construction and performance of combustion engines
EURLMB
Fundamentals of combustion engines
Living marine resources
Living resources of the sea
MGO
MSF Directive
MSFD
Marine Directive
Marine Strategy Framework Directive
Marine animals
Marine biological resources
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine electrical tecnician
Marine electronics technician
Marine fauna
Marine flora
Marine fuel
Marine gas oil
Marine granulate
Marine inspector
Marine instrument mechanic
Marine life
Marine living resources
Marine machinery system tending
Marine machinery systems operating
Marine mining
Marine organism
Marine residual fuel
Marine sediments
Mining of the sea-bed
Operate marine machinery systems
Operating marine machinery systems
Perfect combustion
Phosphorite
Polymetallic nodule
Principles of combustion engines
Stoichiometric combustion
Theoretical combustion
Underwater mineral resources

Vertaling van "combustion marine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
marine life [ marine fauna | marine flora | Aquatic fauna(ECLAS) | Marine animals(ECLAS) | marine organism(GEMET) ]

espèce marine [ faune marine | flore marine ]


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

combustible marin [ carburant marin | combustible résiduel marin | distillat combustible marin ]


marine machinery system tending | marine machinery systems operating | operate marine machinery systems | operating marine machinery systems

faire fonctionner les machines de navires


marine inspector | marine instrument mechanic | marine electrical tecnician | marine electronics technician

technicien électronique de maintenance marine | technicien électronique de maintenance marine/technicienne électronique de maintenance marine | technicienne électronique de maintenance marine


construction and performance of combustion engines | fundamentals of combustion engines | components of combustion engines | principles of combustion engines

principes des moteurs à combustion


underwater mineral resources [ marine granulate | mining of the sea-bed | phosphorite | polymetallic nodule | Marine mining(STW) | marine sediments(UNBIS) ]

ressource minérale sous-marine [ granulat marin | nodule polymétallique | phosphorite | placer d'étain | sulfure des rides ]


Directive establishing a framework for community action in the field of marine environmental policy | Marine Directive | Marine Strategy Framework Directive | MSF Directive | MSFD [Abbr.]

directive-cadre stratégie pour le milieu marin | DCSMM [Abbr.]


Community Reference Laboratory for marine biotoxins | EU reference laboratory for the monitoring of marine biotoxins | European Union Reference Laboratory for Marine Biotoxins | EURLMB [Abbr.]

laboratoire communautaire de référence pour les biotoxines maritimes | laboratoire de référence de l’Union européenne pour les biotoxines marines


biological resources of the sea | living marine resources | living resources of the sea | marine biological resources | marine living resources

ressources biologiques de la mer | ressources biologiques marines | ressources marines biologiques | ressources marines vivantes


complete combustion [ theoretical combustion | stoichiometric combustion | perfect combustion ]

combustion complète [ combustion idéale | combustion stoechiométrique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
738. A person installing a combustion engine on a vessel for propulsion or auxiliary purposes shall ensure that the engine is designed for marine use.

738. Toute personne qui installe à bord d’un bâtiment un moteur à combustion pour la propulsion ou des fins auxiliaires veille à ce que celui-ci soit conçu pour usage maritime.


If the aim is to reduce CO2 emissions to 1990 levels, minus 15%, which is the EEC position, that would require the equivalent of one of the following measures: the removal of all Canadian passenger vehicles and 80% of all commercial vehicles, that is just about all of Canada's motor vehicles being off the road; or a shutdown of all hydrocarbon fuel generation and all air, railway and marine transportation; or a shutdown of all Canadian industries which utilize hydrocarbon processing or combustion in the production process.

Si son but est de réduire les émissions de CO2 aux niveaux de 1990 moins 15 p. 100, ce qui est la position de la CEE, il devra mettre en oeuvre l'une des mesures suivantes: l'élimination de tous les véhicules privés des routes canadiennes et 80 p. 100 des véhicules commerciaux, c'est-à-dire presque tous les véhicules automobiles du Canada; ou la fermeture de toutes les installations de production de combustibles hydrocarbonés et l'arrêt total des transports aérien, maritime et ferroviaire; ou la fermeture de toutes les industries ca ...[+++]


Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and contribute to acidification.

Les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins présentant une teneur élevée en soufre contribuent à la pollution de l'air sous la forme d'émissions de dioxyde de soufre et de particules qui nuisent à la santé humaine et contribuent à l'acidification.


Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and contribute to acidification.

Les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins présentant une teneur élevée en soufre contribuent à la pollution de l'air sous la forme d'émissions de dioxyde de soufre et de particules qui nuisent à la santé humaine et contribuent à l'acidification.


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(3) Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and contribute to acidification.

(3) Les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins présentant une teneur élevée en soufre contribuent à la pollution de l'air sous la forme d'émissions de dioxyde de soufre et de particules qui nuisent à la santé humaine et contribuent à l'acidification.


(ca) sampling and analysis for verification that the use of marine fuel for onboard combustion is in accordance with guidelines to be developed by the IMO;

c bis) échantillonnage et analyse pour vérification que l'utilisation du combustible marin à bord répond aux lignes directrices que l'OMI est appelée à définir;


(3) Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and the environment and contribute to the formation of acidic precipitates.

(3) Les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins présentant une teneur élevée en soufre contribuent à la pollution de l'air sous la forme d'émissions de dioxyde de soufre et de particules qui nuisent à la santé humaine et à l'environnement et qui contribuent à la formation de précipités acides.


For example, congestion at the marine terminals leads to multiple handling of containers by combustion engine ground equipment, and trucks waiting to pick up or drop off containers are forced to idle their engines.

Par exemple, la congestion dans les terminaux multiplie les opérations de manutention des conteneurs au moyen d’équipements au sol munis de moteurs à combustion, et les camions qui attendent pour ramasser ou livrer les conteneurs sont obligés de faire tourner leur moteur au ralenti.


(3) Directive 1999/32/EC requires the Commission to consider what measures could be taken to reduce the contribution to acidification of the combustion of marine fuels other than marine gas oils and, if appropriate, make a proposal.

(3) La directive 1999/32/CE prévoit que la Commission examine les mesures qui pourraient être prises pour réduire la contribution de la combustion des combustibles à usage maritime, autres que les gas-oils à usage maritime, à l'acidification, et, le cas échéant, présente une proposition.


(3) Article 7(3) of Directive 1999/32/EC calls upon the Commission to consider which measures could be taken to reduce the contribution to acidification of the combustion of marine fuels other than marine gas oils and, if appropriate, make a proposal.

(3) L'article 7, paragraphe 3, de la directive 1999/32/CE invite la Commission à réfléchir aux mesures qui pourraient être prises pour réduire le rôle joué par les combustibles à usage maritime autres que les gas-oils à usage maritime dans le phénomène d'acidification, et à présenter le cas échéant une proposition.


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