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Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Anthropogenic climate change
COP 15
Climate change
Climate change adaptation
Climate change finance
Climate change financing
Climate change impact
Climate change mitigation
Climate finance
Climate financing
Climatic change
Copenhagen Conference on climate change
Determine historic climate change
Determine historic climate changes
Determining historic climate change
Durban Climate Change Conference
Emission control
Evaluate historic climate changes
Gas emission reduction
Historical climate change
Historical climate change studies
Human-induced climate change
Human-made climate change
Man-induced climate change
Man-made climate change
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
Nature of climate change impact
Palaeoclimatology
Reduction of gas emissions
Results of global warming impact
Scope of global warming impact
The COP15 Climate Conference
The study of historical climate change
United Nations Climate Conference

Vertaling van "climate change ranking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


climate change [ climatic change ]

changement climatique


determine historic climate change | evaluate historic climate changes | determine historic climate changes | determining historic climate change

déterminer les changements climatiques historiques


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

réduction des émissions de gaz [ atténuation du changement climatique | mesure d'atténuation du changement climatique | politique d'atténuation du changement climatique | réduction d'émission ]


17th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Durban Climate Change Conference | United Nations Conference on Climate Change in Durban, South Africa, COP 17/CMP 7 | COP 17/CMP 7 [Abbr.]

conférence de Durban sur le changement climatique | dix-septième session de la Conférence des Parties à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques | COP 17 [Abbr.]


historical climate change | historical climate change studies | palaeoclimatology | the study of historical climate change

paléoclimatologie


climate change finance | climate change financing | climate finance | climate financing

finance climat | financement de la lutte contre le changement climatique | financement de l'action climatique


15th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Copenhagen Conference on climate change | The COP15 Climate Conference | United Nations Climate Conference | COP 15 [Abbr.]

15e Conférence des Parties à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques | Conférence de Copenhague sur le changement climatique | CdP15 [Abbr.]


anthropogenic climate change [ man-made climate change | human-induced climate change | human-made climate change | man-induced climate change ]

changement climatique d'origine humaine [ changement climatique anthropique | changement climatique d'origine anthropique | changement climatique provoqué par l'homme | changement climatique causé par l'homme ]


nature of climate change impact | scope of global warming impact | climate change impact | results of global warming impact

impact du changement climatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Speaker, according to a report issued by Germanwatch, Canada has the worst record of all OECD countries when it comes to combatting climate change, ranking just below Australia and Turkey.

Monsieur le Président, selon un rapport de Germanwatch le Canada est le pire pays de l'OCDE en matière de lutte contre les changements climatiques, tout juste après l'Australie et la Turquie.


On a scale of 1 (least) to 10 (most), the seriousness of climate change was ranked at 7.3.

Sur une échelle de 1 (pas grave) à 10 (très grave), la gravité du changement climatique est évaluée à 7,3.


The 2008 Climate Change Performance Index ranked Canada 56th of 57 countries in terms of tackling emissions.

En 2008, selon l'indice de rendement de la lutte contre les changements climatiques, le Canada s'est classé 56 sur 57 pays au chapitre de la lutte contre les émissions.


(Return tabled) Question No. 223 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Lyme disease-carrying ticks and Lyme disease in Canada: (a) what percentage of Lyme disease cases are thought to be reported, (i) what percentage of people who receive treatment for Lyme disease develop post-treatment Lyme disease syndrome, (ii) what percentage of people with untreated Lyme disease infections experience intermittent bouts of arthritis, (iii) what percentage of untreated Lyme disease patients are at risk of developing chronic neurological complaints months to years after infection; (b) based on all epidemiological data collected since Lyme disease became a nationally-reportable disease, what is the most recent data available about Lyme disease cases, broken ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 223 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les tiques transporteuses de la maladie de Lyme et la maladie de Lyme au Canada: a) quel pourcentage de cas de maladie de Lyme serait déclaré, (i) quel pourcentage de personnes traitées pour la maladie de Lyme présente le syndrome post-traitement, (ii) quel pourcentage de personnes non traitées pour la maladie de Lyme éprouve des accès intermittents d’arthrite, (iii) quel pourcentage de patients dont la maladie de Lyme n’est pas traitée sont susceptibles de se plaindre de symptômes neurologiques des mois ou des années après avoir été infectées; b) d’après l’ensemble des données épidémiologiques recueillies depuis que la maladie de Lyme est devenue une maladie à d ...[+++]


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On a scale of 1 (least) to 10 (most), the seriousness of climate change was ranked at 7.4, against 7.1 in 2009.

Sur une échelle de 1 (pas grave) à 10 (très grave), la gravité du changement climatique est évaluée à 7,4, contre 7,1 en 2009.


E. whereas several Latin American countries have been ranked among the three countries most vulnerable to climate change in the world, and taking into account the notable impact of the processes of desertification and deforestation and the increase in phenomena such as cyclones and species extinction that affect Latin America to a large extent, as well as concrete, alarming and highly significant examples of the global threat posed by climate change, such as the state of the Amazon rainforest and the risk posed by Andean glaciers,

E. considérant que plusieurs pays d'Amérique latine ont été classés parmi les trois pays au monde les plus vulnérables au changement climatique et conscient tant de l'incidence particulière des processus de désertification et de déforestation, de la multiplication des phénomènes, tels que les cyclones, et de la disparition d'espèces, qui frappent largement l'Amérique latine, que des exemples concrets alarmants et hautement révélateurs de la menace mondiale du changement climatique, comme l'état de la forêt amazonienne ou le risque qui pèse sur les ...[+++]


E. whereas several Latin American countries have been ranked among the three countries most vulnerable to climate change in the world, and taking into account the notable impact of the processes of desertification and deforestation and the increase in phenomena such as cyclones and species extinction that affect Latin America to a large extent, as well as concrete, alarming and highly significant examples of the global threat posed by climate change, such as the state of the Amazon rainforest and the risk posed by Andean glaciers,

E. considérant que plusieurs pays d'Amérique latine ont été classés parmi les trois pays au monde les plus vulnérables au changement climatique et conscient tant de l'incidence particulière des processus de désertification et de déforestation, de la multiplication des phénomènes, tels que les cyclones, et de la disparition d'espèces, qui frappent largement l'Amérique latine, que des exemples concrets alarmants et hautement révélateurs de la menace mondiale du changement climatique, comme l'état de la forêt amazonienne ou le risque qui pèse sur les ...[+++]


93. Urges the Commission, in the framework of the review of the current multiannual financial framework, to focus on the capacity of the EU budget to cope with climate change; stresses that the next multiannual financial framework should accord a high ranking to climate change, and in particular to adaptation measures, ensuring that the necessary funds are available;

93. invite instamment la Commission à porter son attention, lors de la révision de l'actuel cadre financier pluriannuel, sur la capacité du budget de l'Union à gérer le changement climatique; souligne que le prochain cadre financier pluriannuel devra accorder au changement climatique une haute priorité, en particulier en ce qui concerne les mesures d'adaptation, en dégageant les budgets nécessaires;


93. Urges the Commission, in the framework of the review of the current multiannual financial framework, to focus on the capacity of the EU budget to cope with climate change; stresses that the next multiannual financial framework should accord a high ranking to climate change, and in particular to adaptation measures, ensuring that the necessary funds are available;

93. invite instamment la Commission à porter son attention, lors de la révision de l'actuel cadre financier pluriannuel, sur la capacité du budget de l'Union à gérer le changement climatique; souligne que le prochain cadre financier pluriannuel devra accorder au changement climatique une haute priorité, en particulier en ce qui concerne les mesures d'adaptation, en dégageant les budgets nécessaires;


93. Urges the Commission, in the framework of the review of the current multiannual financial framework, to focus on the capacity of the EU budget to cope with climate change; stresses that the next multiannual financial framework should accord a high ranking to climate change, and in particular to adaptation measures, ensuring that the necessary funds are available;

93. invite instamment la Commission à porter son attention, lors de la révision de l'actuel cadre financier pluriannuel, sur la capacité du budget de l'Union à gérer le changement climatique; souligne que le prochain cadre financier pluriannuel devra accorder au changement climatique une haute priorité, en particulier en ce qui concerne les mesures d'adaptation, en dégageant les budgets nécessaires;


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