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Anticipate potential deficiencies
Anticipate potential flaws
BC Centre for Ability
BCCFA
Braking shortcoming
British Columbia Centre for Ability Association
Call-centre operations
Call-centre technologies
Call-centre technology
Call-centres technology
Children's Centre for Ability
Foresee potential flaws
Köhler
Legal loophole
Operate train integrated electronic control centre
Osteochondrosis
Predict shortcomings
S.E.A.S. Centre
SEAS Centre
Secondary patellar centre
Shortcoming in standards
Shortcomings in the rules
Sinding-Larsen
South East Asian Services Centre
Support Enhance Access Service Centre
Vancouver Neurological Association

Vertaling van "centre's shortcomings " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

Ostéochondrite (juvénile) de:corps patellaire [Köhler] | pointe de la rotule [Sinding Larsen] |




foresee potential flaws | predict shortcomings | anticipate potential deficiencies | anticipate potential flaws

anticiper des lacunes potentielles


legal loophole | shortcoming in standards

lacune des normes | lacune du droit


shortcomings in the rules

carence de la réglementation


Support Enhance Access Service Centre [ SEAS,SEAS Centre | SEAS Centre | S.E.A.S. Centre | South East Asian Services Centre ]

Support Enhance Access Service Centre [ SEAS,SEAS Centre | SEAS Centre | S.E.A.S. Centre | South East Asian Services Centre ]


perform integrated electronic control centre operations | undertake integrated electronic control centre operations | operate integrated electronic control centres for trains | operate train integrated electronic control centre

utiliser un centre de contrôle électronique intégré


call-centre technology | call-centres technology | call-centre operations | call-centre technologies

technologies d'un centre d'appels


BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]

BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]


Definition: The main feature is loss of memory, usually of important recent events, that is not due to organic mental disorder, and is too great to be explained by ordinary forgetfulness or fatigue. The amnesia is usually centred on traumatic events, such as accidents or unexpected bereavements, and is usually partial and selective. Complete and generalized amnesia is rare, and is usually part of a fugue (F44.1). If this is the case, the disorder should be classified as such. The diagnosis should not be made in the presence of organic brain disorders, intoxication, or excessive fatigue.

Définition: La caractéristique essentielle est une perte de la mémoire, concernant habituellement des événements importants récents, non due à un trouble mental organique, et trop importante pour être mise sur le compte d'une simple mauvaise mémoire ou d'une fatigue. L'amnésie concerne habituellement des événements traumatisants, tels que des accidents ou des deuils imprévus et elle est le plus souvent partielle et sélective. Une amnésie complète et généralisée est rare, et elle accompagne habituellement une fugue (F44.1); dans ce cas, on doit faire un diagnostic de fugue. On ne doit pas faire ce diagnostic en présence d'un trouble céré ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Least Developed Countries without financial centres were automatically excluded from the screening process, while other developing countries without financial centres were given more time to address their shortcomings.

Les pays les moins avancés ne disposant pas de centres financiers étaient automatiquement exclus du processus d'examen, tandis que d'autres pays en développement dépourvus de centres financiers ont eu davantage de temps pour combler leurs lacunes.


The Commission services will conduct regular overall quality checks of all cases and signal possible problems to the SOLVIT centres concerned, which should take appropriate action to redress the shortcomings identified.

Les services de la Commission procéderont, quant à eux, à des contrôles réguliers de la qualité globale de tous les dossiers et signaleront les problèmes éventuels aux centres SOLVIT concernés.


3. Observes that the Centre receives annual contributions from two non-Member States who benefit from its work; notes that Norway and Iceland's contribution to the Centre's budget for the financial year 2010 amounted to EUR 421 308; recalls that these funds are managed as assigned revenue, requiring them to be committed for specific projects; notes that in 2010 the target for using these funds was not met by the Centre; stresses that, for the financial year 2009, the Court of Auditors already commented on the Centre's shortcomings in using these fund ...[+++]

4. fait observer que le Centre perçoit annuellement les contributions de deux pays tiers bénéficiant de ses travaux; note que la contribution de la Norvège et de l'Islande au budget du Centre pour l'exercice 2010 s'est élevée à 421 308 EUR; rappelle que ces fonds sont gérés comme des recettes affectées et doivent donc être engagés pour des projets bien précis; observe qu'en 2010 le Centre n'a pas atteint l'objectif d'utilisation de ces fonds; souligne que, pour l'exercice financier 2009, la Cour des comptes avait déjà relevé ces insuffisances du Centre en ce qui concerne l'utilisation de ces fonds; accuse réception de l'explication ...[+++]


4. Observes that the Centre receives annual contributions from two non-Member States who benefit from its work; notes that Norway and Iceland's contribution to the Centre's budget for the financial year 2010 amounted to EUR 421 308; recalls that these funds are managed as assigned revenue, requiring them to be committed for specific projects; notes that in 2010 the target for using these funds was not met by the Centre; stresses that, for the financial year 2009, the Court of Auditors already commented on the Centre's shortcomings in using these fund ...[+++]

4. fait observer que le Centre perçoit annuellement les contributions de deux pays tiers bénéficiant de ses travaux; note que la contribution de la Norvège et de l'Islande au budget du Centre pour l'exercice 2010 s'est élevée à 421 308 EUR; rappelle que ces fonds sont gérés comme des recettes affectées et doivent donc être engagés pour des projets bien précis; observe qu'en 2010 le Centre n'a pas atteint l'objectif d'utilisation de ces fonds; souligne que, pour l'exercice financier 2009, la Cour des comptes avait déjà relevé ces insuffisances du Centre en ce qui concerne l'utilisation de ces fonds; accuse réception de l'explication ...[+++]


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24. Notes that the Centre's internal control system suffered from various shortcomings, such as for instance the fact that the financial circuits set up by the authorising officer had not been described, the systems whereby the authorising officer and his delegates supplied information to the accounting officer had in particular not been validated by the latter and the principle of the segregation of duties was not applied strictly, especially between the duties of initiation and verification; invites the Centre to include for commit ...[+++]

24. relève que diverses faiblesses affectent le système de contrôle interne de l'Observatoire, que, par exemple, les circuits financiers mis en place par l'ordonnateur n'ont pas été décrits, que les systèmes d'information du comptable par l'ordonnateur et ses délégués n'ont pas été validés par le comptable et que le principe de séparation des fonctions n'est pas appliqué rigoureusement, notamment entre les fonctions d'initiation et de vérification; invite l'Observatoire à inclure, pour les engagements, des critères de bonne gestion financière dans les listes de vérifications ex ante;


24. Notes that the Centre's internal control system suffered from various shortcomings, such as for instance the fact that the financial circuits set up by the authorising officer had not been described, the systems whereby the authorising officer and his delegates supplied information to the accounting officer had in particular not been validated by the latter and the principle of the segregation of duties was not applied strictly, especially between the duties of initiation and verification; invites the Centre, in relation to commi ...[+++]

24. relève que diverses faiblesses affectent le système de contrôle interne de l'Observatoire, que, par exemple, les circuits financiers mis en place par l'ordonnateur n'ont pas été décrits, qu'en particulier, les systèmes d'information du comptable par l'ordonnateur et ses délégués n'ont pas été validés par le comptable et que le principe de séparation des fonctions n'a pas été appliqué rigoureusement, notamment entre les fonctions d'initiation et de vérification; invite l'Observatoire, concernant les engagements, à inclure les critères de bonne gestion financière dans la liste de points qui doivent être couverts par des vérifications ...[+++]


2. Invites the Centre to step up efforts with a view to remedying rapidly all shortcomings related to the organisation of its inventory, including the physical stock control, proper documentation and adequate IT support;

2. invite l'Observatoire à redoubler d'efforts pour remédier rapidement à toutes les insuffisances d'organisation de son inventaire, dont le contrôle physique de ses stocks, la documentation propre et l'assistance informatique adéquate;


To contribute to the debate on genetic testing, the Commission's Joint Research Centre recently published a report: "Towards quality assurance and harmonisation of genetic testing services in the EU". The study surveys quality standards of genetic testing across Europe. It identifies shortcomings and proposes measures to ensure the highest quality of these services including harmonised quality controls, the development of a common range of certified reference materials, better cross-border co-operation and the establishment of a European database of genetic testing centres.

Pour contribuer au débat sur les tests génétiques, le Centre commun de recherche de la Commission a récemment publié un rapport intitulé «Towards quality assurance and harmonisation of genetic testing services in the EU» (assurance qualité et harmonisation des services de test génétique dans l'UE), qui met en évidence les lacunes et propose des mesures pour assurer la plus haute qualité de ces services (contrôles de qualité harmonisés, élaboration d'une gamme commune des matériaux de référence certifiés, meilleure coopération transfrontière et création d'une base de données européenne de centres de tests génétiques).


Certain shortcomings can be highlighted in this respect where entire centres are run by private entities, such as NGOs.

Certaines lacunes ont été constatées dans ce domaine lorsque des centres entiers sont gérés par des entités privées, comme des ONG.


In order to remedy these serious shortcomings and to reinforce coordination between the various levels of intervention, identification of good practices and assessment of the situation, we recommended changes to the Canadian centre and creation ofa true monitoring centre within that centre.

Pour corriger ces lacunes graves et pour renforcer la coordination entre les paliers d'intervention, identifier les bonnes pratiques et assurer l'évaluation, nous avons recommandé de refondre le Centre canadien et la création en son sein d'un véritable observatoire.


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