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Alcoholic hallucinosis
Canada-wide Acid Rain Strategy for Post-2000
Canada-wide Standard for ozone
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "but modified canada-wide " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: le ...[+++]


Canada-wide Acid Rain Strategy for Post-2000

stratégie pan-canadienne de lutte contre les pluies acides au-delà de l'an 2000


Canada-wide Standard for ozone

standard pan-canadien pour l'ozone
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
“New programs” was in Charlottetown. But modified Canada-wide programs would open up the door to a situation in which at some point there could be changes to the Canada Health Act or changes to something else with respect to medicare that could allow some provinces to argue that medicare was now a modified program and, therefore, they had the right to opt out of it.

Mais le phénomène des programmes pancanadiens modifiés ouvre la porte à une situation où, à un moment donné, on pourrait apporter à la Loi canadienne sur la santé ou au régime d'assurance-maladie des modifications permettant à certaines provinces de prétendre que, l'assurance-maladie étant maintenant un programme modifié, elles ont donc le droit de s'en retirer.


It outlines the relevant policy frameworks; the technical aspects covered by the Guidelines; a range of strategies for implementing the guidelines and for monitoring the accessibility of public Web sites based on the experiences of the World Wide Web Consortium/Web Accessibility Initiative and on best practices identified within the Member States, the European Commission, Australia, Canada, and the United States; and a set of conclusions and recommendations.

Cette communication décrit dans leurs grandes lignes : les cadres dans lesquels les mesures doivent s'inscrire, les aspects techniques couverts par les instructions, diverses stratégies de mise en oeuvre des instructions et de surveillance de l'accessibilité des sites Web publics. Ces stratégies s'inspirent de l'expérience de la W3C/WAI et des meilleures pratiques recensées dans les États membres, à la Commission européenne, en Australie, au Canada et aux États-Unis.


But I am sure there will be a problem with a fundamental issue, since the notion of the social union is no longer a meaningless expression coined for Quebec. Indeed, the provincial premiers agree on “the right to opt out, with full compensation, of a new or modified Canada-wide federal government social program—because, as we know, some amendments can change the nature of things—in areas of provincial jurisdiction when the province—and here Quebec made a concession considering what has existed for 30 years—offers a program or introduces an initiative in the same field”.

Mais là où je suis certaine que le bât va blesser, où est l'enjeu fondamental et où l'union sociale est devenue plus qu'un mot gonflé à l'hélium pour le Québec, c'est quand le regroupement des premiers ministres provinciaux est d'accord pour «un droit de retrait avec pleine compensation d'un programme social pancanadien, nouveau ou modifié—parce qu'il y a des modifications qui peuvent changer la nature, on le sait bien—dans les champs de compétence des provinces, lorsqu'une province—et là, le Québec a fait une concession par rapport à ce qui existait depuis 30 ans—offre un programme ou initie un projet dans le même champ d'activité».


But this time, he is facing a coalition resulting from the goodwill of the provincial premiers, including the Premier of Quebec, who have finally said that we should have the right for a province to opt out, with full compensation, of a new or modified Canada-wide federal government social program in areas under provincial jurisdiction, when the province offers a program or introduces an initiative in the same field.

Mais là, il est devant un front commun qui est le résultat de la bonne volonté des premiers ministres provinciaux, incluant celui du Québec, qui ont dit finalement qu'il faut avoir «un droit de retrait pour les provinces, avec pleine compensation, d'un programme social pancanadien du gouvernement fédéral, nouveau ou modifié, dans les champs de compétence des provinces lorsqu'une province offre un programme ou initie un projet dans le même champ d'activité».


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The provinces also asked for an opt out provision that would allow provinces to opt out of any new or modified Canada-wide program with full compensation provided that the province carries on a program that addresses the priority areas of the Canada-wide program.

Les provinces ont également demandé l'adoption d'une disposition prévoyant leur droit de retrait de tout programme national nouveau ou modifié, avec pleine compensation à la condition que la province qui se retire applique un programme parallèle au programme national.


In the Communication of 12 April 2016, the Commission assessed the consequences and impacts of a suspension of the visa waiver for citizens of Canada and the United States and concluded that, in addition to the adverse impact on EU citizens and the difficulties in implementation, it would also have significant negative impacts in a wide range of policy areas, notably on external relations, trade, tourism and the EU's economy.

Dans sa communication du 12 avril 2016, la Commission a évalué les conséquences et incidences d'une suspension de l'exemption de visa pour les ressortissants du Canada et des États-Unis et conclu que cette suspension, outre l'effet préjudiciable sur les citoyens de l'Union et les difficultés de mise en œuvre de celle-ci, aurait également des répercussions négatives considérables dans toute une série de domaines, dont les relations extérieures, le commerce, le tourisme et l'économie de l'UE.


In the Communication of 12 April, the Commission notably assessed in detail the consequences and impacts of a suspension of visa waiver for citizens of Canada and the US and concluded that the suspension of the visa waiver, in addition to the adverse impact on EU citizens and the difficulties in implementation, would also have significant negative impacts in a wide range of policy areas, notably on external relations, trade, tourism and the EU's economy.

Dans sa communication du 12 avril, la Commission a notamment évalué en détail les conséquences et incidences d'une suspension de l'exemption de visa pour les citoyens du Canada et des États-Unis et conclu que cette suspension, outre l'effet préjudiciable sur les citoyens de l'UE et les difficultés de mise en œuvre de celle-ci, aurait également des répercussions négatives considérables dans toute une série de domaines, dont les relations extérieures, le commerce, le tourisme et l'économie de l'UE.


While with Japan full reciprocity was achieved in December 2015 and with Australia in June 2015, the U.S., Canada and Brunei continue to apply visa requirements for citizens of some EU Member States, despite their citizens benefiting from an EU-wide visa waiver.

Alors que la réciprocité est totale avec l'Australie et le Japon, depuis respectivement juin et décembre 2015, les États-Unis, le Canada et le Brunei continuent de soumettre les ressortissants de certains États membres de l'UE à une obligation de visa, bien que leurs propres ressortissants bénéficient d'une exemption de visa dans toute l'Union.


Canada: As a part of a new wide-ranging agreement covering trade and investment, regulatory co-operation needs to be developed and intensified.

Canada: Dans le cadre d’un nouvel accord de large portée couvrant le commerce et les investissements, la coopération réglementaire doit être développée et intensifiée.


Premiers noted that the federal proposals contain provisions for opting out. Premiers emphasized that the flexibility afforded to provinces/territories through the ability to opt out of any new or modified Canada-wide social program in areas of provincial/territorial jurisdiction with full compensation, provided that the province/territory carries on a program or initiative that addresses the priority areas of the Canada-wide program, is an essential dimension of the provincial/territorial consensus negotiating position.

Les premiers ministres ont souligné que l'union sociale canadienne et les programmes auxquels les Canadiens tiennent le plus, surtout le régime de soins de santé, doivent reposer sur une série d'arrangements fiscaux renouvelés assurant un équilibre entre les revenus et les compétences des provinces/territoires à l'égard des programmes.




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Date index: 2023-12-18
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