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Banking risk
Banking risks office
CAO
Capital Adequacy Ordinance
Central checking of banking risks
FGBR
Fund for General Banking Risks
Fund for general banking risks
Loans on a trust basis

Vertaling van "banks' desired risk " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fund for general banking risks

fonds pour risques bancaires généraux




loans on a trust basis (at third-party risk with banks)

position extérieure des autorités monétaires/des banques


Fund for General Banking Risks | FGBR [Abbr.]

fonds pour risques bancaires généraux


central checking of banking risks

centralisation des risques bancaires




Ordinance of 29 September 2006 on Capital Adequacy and Risk Diversification for Banks and Securities Traders | Capital Adequacy Ordinance [ CAO ]

Ordonnance du 29 septembre 2006 sur les fonds propres et la répartition des risques des banques et des négociants en valeurs mobilières | Ordonnance sur les fonds propres [ OFR ]


Business Risk and Control Consulting, Retail Banking

Services-conseils, Risque et contrôle, Services bancaires de détail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although almost 13% of these applications are rejected, it is often because they do not meet the banks' desired risk profiles, even if they are viable.

Près de 13 % de ces demandes soient rejetées, mais c’est souvent parce qu’elles ne correspondent pas aux profils de risque souhaités par les banques, même lorsqu'elles sont viables.


In order to ensure consistent application of supervisory standards, it is desirable that the banking services of CSDs which are of a scale and nature to pose a significant risk to the financial stability of the Union are directly supervised by the ECB under the conditions provided for in Council Regulation (EU) No 1024/2013 concerning policies relating to the prudential supervision of credit institutions.

Pour veiller à l’application cohérente des normes de surveillance, il est souhaitable que les services bancaires des DCT qui sont d’une ampleur et d’une nature susceptibles de comporter des risques importants pour la stabilité financière de l’Union fassent l’objet d’une surveillance directe de la BCE dans les conditions prévues par le règlement (UE) no 1024/2013 du Conseil en ce qui concerne les politiques en matière de surveillance prudentielle des établissements de crédit.


Although almost 13% of these applications are rejected, it is often because they do not meet the banks' desired risk profiles, even if they are viable.

Près de 13 % de ces demandes soient rejetées, mais c’est souvent parce qu’elles ne correspondent pas aux profils de risque souhaités par les banques, même lorsqu'elles sont viables.


However, there must be a balancing of these needs with our desires as a country for, one, a strong international banking presence that understands the dynamics of Canada; two, a talent pool of financiers, lawyers, accountants, technology specialists and others fostered and developed in the banks and associated services; three, a vigorous and dynamic internal market place that encourages innovation, risk-taking and the formation of capital.

Cela dit, ces besoins doivent être mis dans la balance avec notre désir, premièrement, de compter sur une solide présence bancaire internationale qui comprend la dynamique du Canada, deuxièmement, de tabler sur une réserve de talents, issue et formée dans les banques et les services connexes, composée de financiers, d'avocats, de comptables, de spécialistes de la technologie, et d'autres professionnels et, troisièmement, de disposer d'un marché interne vigoureux et dynamique qui encourage l'innovation, la prise de risques et la format ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 127 Hon. Scott Brison: With regard to the United States (U.S). Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) when was the government first made aware of this legislation and how; (b) what steps has Canada taken since the legislation's introduction in the U.S., broken down by year; (c) during the consideration of this legislation in the U.S., did Canada make any representations to the U.S. government and if so, (i) when, (ii) by whom, (iii) to whom, (iv) on what dates, (v) by what authority (vi) with what desired effect (vii) and with what outcome; (d) how many individuals in Canada will be affected; (e) ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) des États Unis (É.-U.): a) quand et comment le gouvernement a-t-il été mis au courant de cette loi; b) pour chaque année, quelles mesures le gouvernement a-t-il prises depuis l’adoption de la loi aux É.-U.; c) au cours de l’étude de cette loi aux É.-U., le Canada a-t-il fait valoir son point de vue au gouvernement américain et, si tel est le cas, (i) quand, (ii) par qui, (iii) à qui, (iv) à quelles dates, (v) en vertu de quelle autorité (vi) quel éta ...[+++]


In order to ensure consistent application of supervisory standards, it is desirable that the banking services of CSDs which are of a scale and nature to pose a significant risk to the financial stability of the Union are directly supervised by the ECB under the conditions provided for in Council Regulation (EU) No 1024/2013 (17) concerning policies relating to the prudential supervision of credit institutions.

Pour veiller à l’application cohérente des normes de surveillance, il est souhaitable que les services bancaires des DCT qui sont d’une ampleur et d’une nature susceptibles de comporter des risques importants pour la stabilité financière de l’Union fassent l’objet d’une surveillance directe de la BCE dans les conditions prévues par le règlement (UE) no 1024/2013 du Conseil (17) en ce qui concerne les politiques en matière de surveillance prudentielle des établissements de crédit.


Stresses that an organic link between industry and innovation, and consequently with education, is highly desirable; innovators, including SMEs, need to be at the forefront of investments at European and national level. Points out that, by definition, innovating start-up SMEs carry a high-risk bankruptcy profile, so that an entire rethink of their financing and corollary activities is needed. Stresses that, since these innovating start-ups are in the most difficult position when it comes to obtaining financing through the ...[+++]

souligne qu'il est fortement souhaitable d'établir un lien naturel entre les entreprises et l'innovation, et, partant, avec l'enseignement; estime que les innovateurs, y compris les PME, doivent être à la pointe des investissements européens et nationaux; fait observer que les jeunes PME innovantes présentent, par définition, un profil élevé de risque d'insolvabilité et qu'il convient, dans ces conditions, de repenser de fond en comble leur financement et les activités qui en découlent; souligne qu'il y a lieu de définir des modèle ...[+++]


In addition, the Commission, in line with Mazars’ findings, doubts whether the bank will succeed in generating in future a sufficient volume of business with the desired high margins from customers with low risk profiles.

En outre, en accord avec l'analyse de Mazars, la Commission doute que la banque réussisse à générer à l'avenir un volume d'affaires suffisant, avec les marges voulues, avec des clients présentant un faible profil de risque.


For reasons of risk limitation and because of the uncertain further development of the real estate financing business, the Commission would consider it desirable in order to safeguard the bank’s long-term viability for at least the major part of this business to be sold by the group or reduced in size.

Pour limiter les risques et en raison des incertitudes qui pèsent sur l'évolution future des financements immobiliers, la Commission a considéré qu'il était souhaitable, pour garantir la viabilité à long terme de la banque, que le groupe cède au moins la plus grande partie de ses opérations ou les réduise.


The study was to find out, as far as possible, whether and to what extent the small volume of bank loans was due to the desire of banks to retain or attain liquidity, the attitude of the examining officials or the unwillingness of businessmen to assume the risk of borrowing to maintain or expand their operations.

L'étude visait à découvrir, dans la mesure du possible, si les nombres peu élevés de prêts bancaires étaient attribuables au désir de retenir ou d'atteindre la liquidité de la part des banques, à l'attitude des fonctionnaires chargés d'examiner la situation, ou à la réticence des gens d'affaires d'assumer les risques d'emprunter pour maintenir ou étendre leurs activités.




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Date index: 2021-11-01
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