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An Act relating to the St. Peter's Indian Reserve
Auditor's reservation
Bank legal reserve ratio
Bank reserves
Bank's counter = window
Banking liquidity
Banking system's reserve position
Base money
Central bank liability
Central bank money
Exception
Free reserves held by the banks with the central bank
High-powered money
Monetary base
Money-market liquidity
Outside money
Primary money
Reservation
Reservation in the auditor's report
Reservation of opinion
Reservation of opinion in the auditor's report
Reserve money
Reserves with the central bank
The St. Peter's Reserve Act
Unconditional lines of credit at the central bank
Window = bank's counter

Vertaling van "bank's reserves " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bank legal reserve ratio

coefficient de réserves obligatoires des banques


banking system's reserve position

liquidité du système bancaire


reservation of opinion in the auditor's report [ reservation in the auditor's report | auditor's reservation | reservation of opinion | reservation | exception ]

restriction dans le rapport de l'auditeur [ restriction dans le rapport du vérificateur | restriction ]


An Act relating to the St. Peter's Indian Reserve [ The St. Peter's Reserve Act ]

Loi relative à la Réserve des sauvages de St. Peter [ Loi de la réserve de St. Peter ]






free reserves held by the banks with the central bank | unconditional lines of credit at the central bank

réserves libres des banques auprès de la banque centrale


base money | central bank liability | central bank money | high-powered money | monetary base | outside money | primary money | reserve money

base monétaire | liquidité bancaire | monnaie à grande puissance | monnaie à haute puissance | monnaie banque centrale | monnaie centrale | monnaie de base | monnaie de la banque centrale | monnaie externe | monnaie primaire


money-market liquidity [ banking liquidity | Bank reserves(ECLAS) ]

liquidité monétaire [ liquidité bancaire ]


reserves with the central bank

serves auprès de la banque centrale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pursuant to Article 3(1) of Decision 2011/23/EU of 31 December 2010 on the paying-up of capital, transfer of foreign reserve assets and contributions by Eesti Pank to the European Central Bank’s reserves and provisions (ECB/2010/34) (1), the aggregate euro-equivalent amount of foreign reserve assets that Eesti Pank is required to transfer to the European Central Bank (ECB) with effect from 1 January 2011 in accordance with Article 48.1 of the Statute of the European System of Central Banks and of the European Central Bank (hereinafter the ‘Statute of the ESCB’) is EUR 145 853 ...[+++]

En vertu de l’article 3, paragraphe 1, de la décision 2011/23/UE du 31 décembre 2010 concernant la libération du capital, le transfert d’avoirs de réserve de change ainsi que la contribution aux réserves et aux provisions de la Banque centrale européenne par l’Eesti Pank (BCE/2010/34) (1), le montant global, exprimé en euros, d’avoirs de réserve de change que l’Eesti Pank est tenue de transférer à la Banque centrale européenne (BCE) à compter du 1er janvier 2011 conformément à l’article 48.1 des statuts du Système européen de banques ...[+++]


Pursuant to Article 30.1 of the Statute of the European System of Central Banks and of the European Central Bank (hereinafter the ‘Statute of the ESCB’), the European Central Bank (ECB) is provided by the national central banks (NCBs) of the Member States whose currency is the euro (hereinafter the ‘euro area NCBs’) with foreign reserve assets and has the full right to hold and manage the foreign reserves that are transferred to it.

En vertu de l’article 30.1 des statuts du Système européen de banques centrales et de la Banque centrale européenne (ci-après les «statuts du SEBC»), la Banque centrale européenne (BCE) est dotée d’avoirs de réserve de change par les banques centrales nationales (BCN) des États membres dont la monnaie est l’euro (ci-après les «BCN de la zone euro») et est pleinement habilitée à détenir et à gérer les avoirs de réserve qui lui ont été transférés.


Guideline ECB/2008/5 of 20 June 2008 on the management of the foreign reserve assets of the European Central Bank by the national central banks and the legal documentation for operations involving such assets (1) states that each euro area NCB may: (a) participate in the operational management of the foreign reserve assets transferred to the ECB; or (b) either abstain from such management or pool such management with one or more other euro area NCBs.

L’orientation BCE/2008/5 du 20 juin 2008 concernant la gestion des avoirs de réserve de change de la Banque centrale européenne par les banques centrales nationales et la documentation juridique requise pour les opérations portant sur ces avoirs (1) énonce que chaque BCN de la zone euro peut: a) participer à la gestion opérationnelle des avoirs de réserve de change transférés à la BCE ou b) décider de ne pas participer à cette gestion ou d’assumer celle-ci en commun avec une ou plusieurs autres BCN de la zone euro.


In accordance with Decision ECB/2010/34 of 31 December 2010 on the paying-up of capital, transfer of foreign reserve assets and contributions by Eesti Pank to the European Central Bank’s reserves and provisions (6) Eesti Pank is under an obligation to pay up the remaining share of its subscription to the ECB’s capital with effect from 1 January 2011, taking into account the increase of the ECB’s capital with effect from 29 December 2010 and the form in which the capital is to be paid up,

Conformément à la décision BCE/2010/34 du 31 décembre 2010 concernant la libération du capital, le transfert d’avoirs de réserve de change ainsi que la contribution aux réserves et aux provisions de la Banque centrale européenne par l’Eesti Pank (6), l’Eesti Pank est tenue de libérer le solde de sa part dans le capital souscrit de la BCE à compter du 1er janvier 2011, compte tenu de l’augmentation du capital de la BCE à compter du 29 décembre 2010 et des modalités de libération du capital,


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13. Urges, with a view to the upcoming G20 meeting, the progressive setting-up of a multilateral financial supervision and regulation system; asks the Council to defend a common position on the closure of tax havens and strict control of remuneration schemes as priorities to restore financial stability; recalls the need for reform of the governance of the Bretton Woods Institutions in order to modify voting rights and set up a double majority scheme of member states and capital share; ask for the redefinition of the debt sustainability framework of international financial institutions, the setting-up of a multilateral debt work-out mechanism and a responsible lending framework; calls for the strict regulation of over-the-counter derivat ...[+++]

13. réclame instamment, dans la perspective de la réunion du G20 qui aura lieu prochainement, la mise en place progressive d'un système multilatéral de contrôle et de régulation financiers; invite le Conseil à défendre une position commune sur l'abolition des paradis fiscaux et sur le contrôle rigoureux des régimes de rémunération, démarches prioritaires pour rétablir la stabilité financière; rappelle qu'il y a lieu de réformer la gouvernance des institutions de Bretton Woods à l'effet de modifier les droits de vote et de prévoir un régime de double majorité des États membres et de l'actionnariat; demande une redéfinition du cadre d'e ...[+++]


The shareholders have to confirm the decision (proposal by the Board of Directors to the Board of Governors composed of the Finance Ministers) to allocate an equivalent amount from the Bank’s reserves into these programmes.

Les actionnaires doivent confirmer la décision (proposition du conseil d’administration au conseil des gouverneurs, qui se compose des ministres des finances) d’affecter un montant équivalent des réserves de la Banque à ces programmes.


34. Declares its support for an eventual increase of EIB capital, and calls on member states' governments to consider a review of the gearing ration defined for the EIB, with a view to include the Bank's reserves in the calculation, to enable it to face growing demand and new mandates; expects at the same time an enhanced transparency policy, public access to documents as a general rule, as well as clear objectives and performance indicators in order to facilitate an in-depth evaluation of the EIB's lending operations;

34. se déclare favorable à une éventuelle augmentation du capital de la BEI et invite les gouvernements des États membres à revoir le coefficient qui est imposé à la Banque à l'effet de tenir compte des réserves de celle-ci dans le calcul, pour lui permettre de faire face à l'augmentation de la demande ainsi qu'à ses nouveaux mandats; espère, parallèlement, une amélioration de la politique de transparence, la généralisation de l'accès du public aux documents, ainsi que la définition d'objectifs et d'indicateurs de performance précis afin de faciliter une évaluation en profondeur des opérations de prêt de la BEI;


33. Declares its support for an eventual increase of EIB capital, and calls on members states' governments to consider a review of the gearing ratio defined for the EIB, with a view to include the Bank's reserves in the calculation, to enable it to face growing demand and new mandates;

33. se déclare favorable à une éventuelle augmentation du capital de la BEI et invite les gouvernements des États membres à revoir le coefficient qui est imposé à la Banque à l'effet de tenir compte des réserves de celle-ci dans le calcul, pour lui permettre de faire face à l'augmentation de la demande ainsi qu'à ses nouveaux mandats;


34. Calls on the ECB to make a thorough review of the status of gold included in central bank balance sheets; finds the idea of trading gold for securities for profitability purposes interesting; is nevertheless worried by the consequences of increased central bank exposure to financial risks and the emergence of conflicts of interest originating from central bank holdings in the economy and calls on the ECB to establish a balanced assessment of such a reallocation; calls on the ECB to formulate binding and harmonised accounting rules for the national central banks when valuing their gold and currency ...[+++]

34. demande à la BCE de revoir en détail la place de l'or dans les bilans des banques centrales; trouve intéressante l'idée d'échanger l'or contre des titres à des fins de rentabilité; s'inquiète néanmoins des conséquences de l'exposition accrue des banques centrales aux risques financiers et de l'émergence de conflits d'intérêts émanant des holdings de banques centrales sur la scène économique; demande à la BCE de procéder à une évaluation équilibrée d'une telle réaffectation; demande à la BCE de dicter des règles comptables contraignantes et harmonisées à l'intention des banques centrales nationales pour l'évaluation ...[+++]


(1) Pursuant to Guideline ECB/2000/1 of 3 February 2000 on the management of the foreign reserve assets of the European Central Bank by the national central banks and the legal documentation for operations involving the foreign reserve assets of the European Central Bank(1), each national central bank (NCB) of a participating Member State shall carry out operations involving the foreign reserve assets of the European Central Bank (ECB) as an agent for the ECB.

(1) Conformément à l'orientation BCE/2000/1 du 3 février 2000 concernant la gestion des avoirs de réserves de change de la Banque centrale européenne par les banques centrales nationales et la documentation juridique sur les opérations portant sur les avoirs de réserves de change de la Banque centrale européenne(1), la banque centrale nationale de chaque État membre participant (BCN) effectue des opérations portant sur les avoirs de réserves de change de la Banque centrale ...[+++]




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Date index: 2024-11-24
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