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Direct discrimination on grounds of sex
Direct discrimination on the basis of sex
Direct gender-based discrimination
Direct sex discrimination
Discrimination against homosexuals
Discrimination against sexual minorities
Discrimination against women
Discrimination on the basis of sexual orientation
GBA
GBV
GDA
Gender discrimination
Gender harassment
Gender violence
Gender-based analysis
Gender-based discrimination
Gender-based disparity in income
Gender-based harassment
Gender-based income disparity
Gender-based pay inequality
Gender-based sexual violence
Gender-based violence
Gender-differentiated analysis
Sex discrimination
Sex- and gender-based discrimination
Sexism
Sexual and gender-based violence
Sexual discrimination

Vertaling van "acts gender-based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sexual discrimination [ discrimination against women | gender discrimination | sexism | discrimination against women | gender discrimination | sex- and gender-based discrimination | sexism | gender discrimination(UNBIS) ]

discrimination sexuelle [ sexisme ]


gender-based sexual violence [ sexual and gender-based violence ]

violence sexuelle et sexospécifique


gender-based income disparity [ gender-based disparity in income ]

disparité de rémunération entre hommes et femmes


gender violence | gender-based violence | GBV [Abbr.]

violence à caractère sexiste | violence sexiste


gender discrimination [ sex discrimination | sexual discrimination | gender-based discrimination ]

discrimination sexuelle [ discrimination fondée sur le sexe | discrimination selon le sexe | discrimination par le sexe | discrimination de genre ]


gender-differentiated analysis | GDA | gender-based analysis | GBA

analyse difrenciée selon les sexes | ADS | analyse différenciée selon le sexe | analyse différenciée selon le genre | analyse comparative entre les sexes | ACS


gender harassment | gender-based harassment

harcèlement sexiste


direct discrimination on grounds of sex | direct discrimination on the basis of sex | direct gender-based discrimination | direct sex discrimination

discrimination sexuelle directe


discrimination on the basis of sexual orientation [ discrimination against homosexuals | discrimination against sexual minorities | sex- and gender-based discrimination ]

discrimination fondée sur l'orientation sexuelle [ discrimination envers les homosexuels ]


gender-based pay inequality

inégalité de rémunération fondée sur le sexe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
15. Welcomes the requirement that states parties to the ATT take into account in the licence decision-making process the risk that the weapons to be transferred may be used to commit or facilitate serious acts of gender-based violence or serious acts of violence against women and children; calls on the Member States to strengthen the language of the Common Position with regard to gender-based violence or serious acts of violence against women and children;

15. se félicite de l'exigence selon laquelle les États parties au TCA doivent tenir compte, dans le processus d'octroi de licences, du risque que les armes susceptibles d'être transférées soient utilisées pour commettre ou faciliter de graves actes de violence à caractère sexiste ou de graves actes de violence dirigés contre des femmes et des enfants; invite les États membres à renforcer les termes de la position commune concernant les violences à caractère sexiste ou les actes de violence graves dirigés contre des femmes et des enfants;


15. Welcomes the requirement that states parties to the ATT take into account in the licence decision-making process the risk that the weapons to be transferred may be used to commit or facilitate serious acts of gender-based violence or serious acts of violence against women and children; calls on the Member States to strengthen the language of the Common Position with regard to gender-based violence or serious acts of violence against women and children;

15. se félicite de l'exigence selon laquelle les États parties au TCA doivent tenir compte, dans le processus d'octroi de licences, du risque que les armes susceptibles d'être transférées soient utilisées pour commettre ou faciliter de graves actes de violence à caractère sexiste ou de graves actes de violence dirigés contre des femmes et des enfants; invite les États membres à renforcer les termes de la position commune concernant les violences à caractère sexiste ou les actes de violence graves dirigés contre des femmes et des enfants;


12. Calls on the Commission to include a definition of gender-based violence in line with the provisions of Directive 2012/29/EU in the future strategy and to present a comprehensive strategy on violence against women and girls and gender-based violence that contains a binding legislative act as soon as possible; calls on the Council to activate the passerelle clause by adopting a unanimous decision adding gender-based violence to the areas of crime listed in Article 83(1) TFEU;

12. invite la Commission à inclure une définition de la violence fondée sur le genre conforme aux dispositions de la directive 2012/29/UE dans la future stratégie et à présenter une stratégie globale sur les violences faites aux femmes et aux filles et sur la violence fondée sur le genre qui contienne un acte législatif contraignant dès que possible; demande au Conseil d'activer la clause passerelle en adoptant à l'unanimité une décision ajoutant la violence fondée sur le genre à la liste des crimes énumérés à l'article 83, paragraphe 1, du traité FUE;


12. Calls on the Commission to include a definition of gender-based violence in line with the provisions of Directive 2012/29/EU in the future strategy and to present a comprehensive strategy on violence against women and girls and gender-based violence that contains a binding legislative act as soon as possible; calls on the Council to activate the passerelle clause by adopting a unanimous decision adding gender-based violence to the areas of crime listed in Article 83(1) TFEU;

12. invite la Commission à inclure une définition de la violence fondée sur le genre conforme aux dispositions de la directive 2012/29/UE dans la future stratégie et à présenter une stratégie globale sur les violences faites aux femmes et aux filles et sur la violence fondée sur le genre qui contienne un acte législatif contraignant dès que possible; demande au Conseil d'activer la clause passerelle en adoptant à l'unanimité une décision ajoutant la violence fondée sur le genre à la liste des crimes énumérés à l'article 83, paragraphe 1, du traité FUE;


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12. Calls on the Commission to include a definition of gender-based violence in line with the provisions of Directive 2012/29/EU in the future strategy and to present a comprehensive strategy on violence against women and girls and gender-based violence that contains a binding legislative act as soon as possible; calls on the Council to activate the passerelle clause by adopting a unanimous decision adding gender-based violence to the areas of crime listed in Article 83(1) TFEU;

12. invite la Commission à inclure une définition de la violence fondée sur le genre conforme aux dispositions de la directive 2012/29/UE dans la future stratégie et à présenter une stratégie globale sur les violences faites aux femmes et aux filles et sur la violence fondée sur le genre qui contienne un acte législatif contraignant dès que possible; demande au Conseil d'activer la clause passerelle en adoptant à l'unanimité une décision ajoutant la violence fondée sur le genre à la liste des crimes énumérés à l'article 83, paragraphe 1, du traité FUE;


Senator Nancy Ruth: I wanted to ask a question not about the Federal Accountability Act but about something I try to keep Canada accountable to, and that is gender-based budgeting or gender-based analysis.

Le sénateur Nancy Ruth : Ma question concerne non pas la Loi fédérale sur la responsabilité, mais une initiative sur laquelle j'essaie d'exiger des comptes du Canada : la budgétisation ou l'analyse sexospécifiques.


(Return tabled) Question No. 867 Hon. Anita Neville: With regard to criminal law amendments contained in legislation introduced in the 40th Parliament, Third Session, namely Bill C-4, An Act to amend the Youth Criminal Justice Act and to make consequential and related amendments to other Acts, Bill C-16, An Act to amend the Criminal Code, Bill C-17, An Act to amend the Criminal Code (investigative hearing and recognizance with conditions), Bill C-21, An Act to amend the Criminal Code (sentencing for fraud), Bill C-23A, An Act to amend the Criminal Records Act, Bill C-23B, An Act to amend the Criminal Records Act and to make consequential ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 867 L'hon. Anita Neville: En ce qui a trait aux modifications au droit pénal contenues dans les textes de loi présentés pendant la 40e législature, troisième session, notamment le projet de loi C-4, Loi modifiant la Loi sur le système de justice pénale pour les adolescents et apportant des modifications connexes et corrélatives à d'autres lois, le projet de loi C-16, Loi modifiant le Code criminel, le projet de loi C-17, Loi modifiant le Code criminel (investigation et engagement assorti de conditions), le projet de loi C-21, Loi modifiant le Code criminel (peines pour fraude), le projet de loi C-23A, Loi modifiant la Loi sur le casier judiciaire, le projet de loi C-23B, Loi modifiant la Loi sur le casier ...[+++]


An independent gender based commissioner is needed to monitor government policies to ensure a gender based analysis is done and to act as an advocate, defending women and their rights to full, substantive equality.

Il faut un commissaire indépendant qui examinera les politiques gouvernementales pour garantir la réalisation d’une analyse sexospécifique et pour défendre les femmes et leurs droits à l’égalité pleine et significative.


We must avoid introducing provisions that remove barriers to the trade in women's bodies and legitimize the fact that men have unlimited access to the bodies of a certain number of women, thus creating two classes of female citizens: so-called respectable citizens and those dedicated to the sexual comfort of men (1840) In closing, we would like to make a few suggestions that may be of use in the rest of your work: continue documentation and research work on prostitution and the sex industry and, together with Status of Women Canada, which is responsible for gender-based analysis, ...[+++]

Il nous faut éviter de mettre en place des dispositions qui lèvent les entraves au commerce du corps des femmes et qui légitime le fait que des hommes ont un accès illimité au corps d'un certain nombre de femmes, créant ainsi deux classes de citoyennes: les citoyennes dites respectables et les citoyennes dédiées au confort sexuel des hommes (1840) En terminant, nous aimerions formuler quelques suggestions qui pourront être utiles pour la suite des travaux: poursuivre le travail de documentation et de recherche sur la prostitution et l'industrie du sexe, et entreprendre, de concert avec Condition féminine Canada, qui est responsable des analyses comparatives entre les sexes, un processus d'analyse comparative entre les sexes dans une perspec ...[+++]


I won't ask a question about it, but I just wanted to tell you I agree with that (0925) The Chair: Libby, as you would know, this committee firmly believes in gender-based analysis, and we in fact made sure that our new immigration bill and act was put through the prism of a gender-based analysis.

Je ne pose pas de questions à ce sujet, je voulais simplement indiquer que je suis d'accord avec vous (0925) Le président: Libby, comme vous le savez, notre comité est pleinement partisan des analyses sexospécifiques et nous avons d'ailleurs veillé à ce que la nouvelle Loi sur l'immigration soit étudiée selon cette optique.


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