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ANC
Absence of blade
Absence of blades
Absence of contact
Absence of engagement
Absence without leave
Act as mine manager
Administer staff's absences
Aitken counter
Aitken nuclei counter
Aitken nucleus counter
CNC
CPC
Condensation nuclei counter
Condensation nucleus counter
Condensation particle counter
Counter
Counter-grip
Counter-hold
Cover mine manager absence
Deputise for the mine manager
Hand counter
Hand held clicker
Hand held counter
Hand held tally counter
Hand held tally counter clicker
Hand tally counter
Mail service clerk
Mail services counter clerk
Monitor staff absences
Non-authorized absence
OTC
OTC = Over-The-Counter Market
OTC drug
OTC medication
OTC medicine
Otc
Over The Counter
Over the Counter Market
Over the counter
Over-the-counter
Over-the-counter drug
Over-the-counter medication
Over-the-counter medicine
Oversee staff's absences
Post office counter clerk
Stand-in for mine manager
Tally register counter
Unauthorized absence
Unauthorized leave of absence
Unexcused absence

Traduction de «absence counter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
monitor staff absences | oversee staff's absences | administer staff's absences | monitor staff absences

contrôler les absences de salariés


unauthorized absence [ unauthorized leave of absence | absence without leave | non-authorized absence | unexcused absence ]

absence non autorisée [ absence sans autorisation ]


Over the Counter Market (WallStreet) = OTC (1) | OTC (Wall Street) = Over the counter (2) | OTC = Over-The-Counter Market (3) | Over The Counter (stocks) (4) | over the counter (5) | over-the-counter (6) | OTC (7) | otc (8) | over the counter (9)

hors-cote, avant-bourse (CH), sorte de marché hors cote (1) | marché de gré à gré (2) | marché OTC (Le Mois 11/92, p. 24) (3) | marché hors cote (4) | marché de gré à gré (5) | transaction de gré à gré (6) | otc over the counter (7)


absence of blades [ absence of blade | absence of engagement | absence of contact ]

absence de fer


hand held tally counter [ hand tally counter | hand counter | hand held tally counter clicker | hand held counter | hand held clicker | tally register counter ]

compteur manuel [ compteur à main | compteur-enregistreur | compteur de main ]


condensation particle counter | CPC | condensation nucleus counter | CNC | condensation nuclei counter | Aitken nucleus counter | ANC | Aitken nuclei counter | Aitken counter

compteur de noyaux de condensation | CNC | compteur de particules de condensation | compteur de noyaux d'Aitken | compteur d'Aitken


mail service clerk | mail services counter clerk | counter clerk, post office | post office counter clerk

guichetière en bureau de poste | guichetier en bureau de poste | guichetier en bureau de poste/guichetière en bureau de poste


over-the-counter drug | OTC drug | over-the-counter medication | OTC medication | over-the-counter medicine | OTC medicine

médicament sans ordonnance [ MSO ]


counter-grip (1) | counter (2) | counter-hold (2)

contre-prise


cover mine manager absence | stand-in for mine manager | act as mine manager | deputise for the mine manager

agir au nom du responsable de la mine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
N. whereas (cyber-)security and counter-terrorism measures involving ICTs, and the monitoring of the internet, can have a significant detrimental effect on the human rights and individual freedoms of people all over the world, including EU citizens when residing or travelling abroad, and especially in the absence of a legal basis that rests on the precepts of necessity, proportionality, and democratic and judicial oversight;

N. considérant que les mesures de (cyber)sécurité et de lutte contre le terrorisme qui s'appuient sur les TIC ou sur la surveillance de l'internet peuvent avoir des répercussions sensibles sur les droits de l'homme et sur les libertés individuelles des citoyens à l'échelle mondiale, y compris pour les citoyens de l'Union qui résident ou voyagent à l'étranger, particulièrement en l'absence d'un fondement juridique découlant des principes de nécessité, de proportionnalité et de contrôle démocratique et judiciaire;


N. whereas (cyber-)security and counter-terrorism measures involving ICTs, and the monitoring of the internet, can have a significant detrimental effect on the human rights and individual freedoms of people all over the world, including EU citizens when residing or travelling abroad, and especially in the absence of a legal basis that rests on the precepts of necessity, proportionality, and democratic and judicial oversight;

N. considérant que les mesures de (cyber)sécurité et de lutte contre le terrorisme qui s'appuient sur les TIC ou sur la surveillance de l'internet peuvent avoir des répercussions sensibles sur les droits de l'homme et sur les libertés individuelles des citoyens à l'échelle mondiale, y compris pour les citoyens de l'Union qui résident ou voyagent à l'étranger, particulièrement en l'absence d'un fondement juridique découlant des principes de nécessité, de proportionnalité et de contrôle démocratique et judiciaire;


18. Recalls that most of the Union’s external counter-terrorism measures and programmes are being developed and implemented under Article 5 of the Instrument contributing to Stability and Peace (IcSP), which entered into force on 1 January 2014; reminds that Article 10 of the IcSP regulation obliges the Commission to develop operational human rights guidance for projects related to the fight against terrorism; deeply deplores the fact that the Commission and the EEAS have failed to implemented Article 10 IcSP almost one year after the entry into force of the IcSP regulation (15 March 2014); expresses serious concerns ...[+++]

18. rappelle que la plupart des mesures et programmes extérieurs de l'Union dans la lutte contre le terrorisme sont élaborés et mis en œuvre au titre de l'article 5 de l'instrument contribuant à la stabilité et à la paix (IcSP), entré en vigueur le 1 janvier 2014; rappelle que l'article 10 du règlement relatif à l'IcSP oblige la Commission à élaborer des orientations opérationnelles en matière de droits de l'homme pour les projets liés à la lutte contre le terrorisme; regrette profondément que, près d'un an après l'entrée en vigueur du règlement relatif à l'IcSP (le 15 mars 2014), la Commission et le SEAE n'aient toujours pas appliqué ...[+++]


There is an absence of counter measures to address the situation: no equivalent increase in palliative programs; no evidence of dedicated public funding for palliative care services; no effective strategy within Health Canada; and no action with respect to groups under federal jurisdiction such as Aboriginal peoples, defence personnel, and the inmates of penitentiaries.

On note l’absence de mesures pour parer à la situation : pas d’augmentation équivalente des programmes de soins palliatifs; aucune indication que des fonds publics sont consacrés aux services palliatifs; pas de stratégie véritable à Santé Canada; aucune action en faveur des groupes de responsabilité fédérale, comme les peuples autochtones, les militaires et les détenus.


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One can see then how it may be possible, in the absence of a counter narrative, that disenfranchised youth can develop extremist views that may lead to violent behaviour.

On peut s'imaginer qu'à défaut d'entendre le contraire, les jeunes marginaux peuvent adopter des points de vue extrémistes et un comportement violent.


S. whereas remarkably little has been done to assess to what degree EU counter-terrorism policies have achieved the stated objectives; whereas Parliament has repeatedly called for a thorough evaluation of EU counter-terrorism policies, as evaluation and assessment are preconditions for the transparency and accountability of policy-makers; and whereas the absence of proper evaluation of EU counter-terrorism policies is mainly due to the fact that a large part of it is conducted in the area of intelligence and security policies, wher ...[+++]

S. considérant que pratiquement rien n'a été fait pour évaluer à quel point les objectifs des politiques antiterroristes de l'UE ont été atteints; considérant que le Parlement n'a cessé de demander une évaluation approfondie des politiques européennes de lutte contre le terrorisme, étant donné que l'évaluation et l'examen sont des conditions nécessaires à la transparence et à la responsabilité des décideurs politiques; et considérant que l'absence d'évaluation appropriée de la lutte contre le terrorisme dans l'UE est principalement ...[+++]


S. whereas remarkably little has been done to assess to what degree EU counter-terrorism policies have achieved the stated objectives; whereas Parliament has repeatedly called for a thorough evaluation of EU counter-terrorism policies, as evaluation and assessment are preconditions for the transparency and accountability of policy-makers; and whereas the absence of proper evaluation of EU counter-terrorism policies is mainly due to the fact that a large part of it is conducted in the area of intelligence and security policies, where ...[+++]

S. considérant que pratiquement rien n’a été fait pour évaluer à quel point les objectifs des politiques antiterroristes de l'UE ont été atteints; considérant que le Parlement n’a cessé de demander une évaluation approfondie des politiques européennes de lutte contre le terrorisme, étant donné que l’évaluation et l’examen sont des conditions nécessaires à la transparence et à la responsabilité des décideurs politiques; et considérant que l’absence d’évaluation appropriée de la lutte contre le terrorisme dans l’UE est principalement ...[+++]


No signatures may, therefore, be attached to the report for the purpose of showing any difference of opinion in the committee or the absence thereof; nor may the report be accompanied by any counter-statement, memorandum of dissent, or protest from any dissenting or non-assenting member or members; nor ought the committee to include in its report any observations which the minority or any individual member desires to offer, but which are not subscribed to by the majority; nor may a draft report which has been submitted to the committee, but has not been entertained by it, be printed as an appendix to the report.

Il n'y a donc pas de signatures apposées sur le rapport pour indiquer des divergences d'opinion ou l'absence de telles divergences; le rapport ne peut non plus être accompagné d'un contre-mémoire, d'une déclaration de dissidence ou d'une protestation de la part d'un ou de plusieurs membres qui ne souscrivent pas aux conclusions de la majorité; le comité ne peut inclure dans son rapport des observations que la minorité ou tout membre en particulier veut faire, mais auxquelles n'adhère pas la majorité; enfin, un projet de rapport qui a été soumis au comité, mais que ce dernier n'a pas eu le temps de prendre en considération, ne peut êtr ...[+++]


No signatures may, therefore, be attached to the report for the purpose of showing any difference of opinion in the committee or the absence thereof; nor may report be accompanied by any counter-statement, memorandum of dissent, or protest from any dissenting or non-assenting member or members; nor ought the committee to include in its report any observations.which are not subscribed to by the majority; —

Il n'y a donc pas de signatures apposées sur les rapports pour indiquer des divergences d'opinions ou l'absence de telles divergences; le rapport ne peut non plus être accompagné d'un contre-mémoire, d'une déclaration de dissidence ou d'une protestation de la part d'un ou de plusieurs membres qui ne souscrivent pas aux conclusions de la majorité.


In the case of Directive 2001/37 - which seeks to counter smoking and to that end regulates the trade in cigarettes - this appraisal leads to a positive result, according to Advocate General Geelhoed. In the absence of action by the Community legislature, it may quite reasonably be assumed that different national legislative authorities would themselves take action, thereby giving rise to divergent legislation within the European Union and thus also creating trade barriers.

Après avoir constaté l'existence d'une telle entrave, le juge doit vérifier si la réglementation vise effectivement à protéger un intérêt public reconnu par le droit communautaire et si l'intervention du législateur communautaire peut contribuer à éliminer cette entrave. Selon l'avocat général Geelhoed, c'est le cas de la directive 2001/37, qui vise à lutter contre le tabagisme et, et à cette fin, réglemente le commerce des cigarettes. En cas d'inertie du législateur communautaire, en effet, tout permet de croire que différents législ ...[+++]


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