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Counseling - general
General Prosecutor's Office
General counselling and advice on contraception
General counselling and advice on procreation
IADC
International Association of Defense Counsel
International Association of Insurance Counsel
Principal State counsel
Procurator General
Prosecutor-General
Public prosecutor
Public prosecutor's office
State counsel's office
The prosecution

Traduction de «abb's general counsel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
principal State counsel | Procurator General | Prosecutor-General | public prosecutor

procureur général


International Association of Defense Counsel [ IADC | General Counsel's Association of Accident and Health Counsels | International Association of Insurance Counsel ]

International Association of Defense Counsel [ IADC | General Counsel's Association of Accident and Health Counsels | International Association of Insurance Counsel ]


Under-Secretary-General for Legal Affairs, the Legal Counsel

Secrétaire général adjoint aux affaires juridiques, Conseiller juridique


General Prosecutor's Office | public prosecutor's office | state counsel's office | the prosecution

parquet général


General counselling and advice on contraception

Conseils et avis généraux concernant la contraception




General counselling and advice on procreation

Conseils et avis généraux en matière de procréation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They must be given appropriate access to counselling in cases where a test provides information on the genetic predisposition for medical conditions and/or diseases which are generally considered to be untreatable.

Ils doivent pouvoir avoir un accès approprié à des conseils en cas de recours à des tests fournissant des informations sur la prédisposition génétique à des affections et/ou des maladies généralement considérées comme incurables.


Article 15 lays down an obligation for Member States to establish a number of protection measures for child victims of trafficking in human beings during criminal investigations and proceedings.All national legislations appear to include provisions corresponding with Article 15(1) to ensure that in criminal investigations and proceedings, a representative is appointed for the child victim of trafficking where the holders of parental responsibility are precluded from representing the child as a result of a conflict of interest.The right to legal counselling and legal representation for the child victim of trafficking foreseen in paragraph 2 tends to be c ...[+++]

L'article 15 fait obligation aux États membres d'établir une série de mesures de protection pour les victimes de la traite des êtres humains dans le cadre des enquêtes et des procédures pénales.Toutes les législations nationales semblent comprendre des dispositions correspondant à l'article 15, paragraphe 1, afin de garantir que, dans le cadre des enquêtes et des procédures pénales, un représentant est désigné pour l'enfant victime de la traite lorsqu'un conflit d’intérêts empêche les titulaires de l’autorité parentale de représenter l'enfant.Les droits de l'enfant victime de la traite aux conseils juridiques et à la représentation jurid ...[+++]


Most Member States (BG, CZ, EE, ES, FR, CY, HU, LT, PT, RO, SK and UK) make a general reference to the provision of assistance and support measures, covering counselling, social support as well as access to healthcare services and an appropriate form of accommodation.

La plupart des États membres (BG, CZ, EE, ES, FR, CY, HU, LT, PT, RO, SK et UK) mentionnent, de manière générale, l'adoption de mesures d'assistance et d'aide, qui comprennent les conseils et l'aide sociale ainsi que l'accès aux services de soins de santé et à une forme appropriée de logement.


whereas some armed groups are opposed to secular and girls’ education, or to girls being treated by male medical personnel, and therefore hamper access to these services; whereas a general climate of insecurity as a result of conflict also prevents children, teachers and medical personnel from attending school or seeking medical assistance; whereas women and children face heightened risks as a result of displacement and the breakdown of normal protection and support structures; whereas international humanitarian law requires that all necessary medical care be provided without discrimination to girls and women raped in war; whereas un ...[+++]

considérant que certains groupes armés s'opposent à l'enseignement laïc et à l'éducation des filles, et refusent que les filles soient soignées par un personnel médical masculin, ce qui les empêche de fait d'accéder à ces services; que le climat général d'insécurité qui résulte des conflits empêche également les enfants, les enseignants et le personnel médical de se rendre à l'école ou de demander une assistance médicale; que les femmes et les enfants font face à des risques accrus dans un contexte de déplacement et d'effondrement des structures normales de protection et de soutien; que le droit international humanitaire exige que tous les soins médicaux nécessaires soient prodigués sans discrimination aux jeunes filles et aux femmes vic ...[+++]


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From Department of Justice: François LaFontaine, General Counsel, Legislation Section; Vincent Kooiman, Legislative Counsel, Regulations Section; Don Macpherson, Legislative Counsel, Legislation Section; Alain Prévost, General Counsel, Financial Institutions; Michael Richard, General Counsel, Property Law Section; Jeff Richstone, Senior Counsel.

Du ministère de la Justice : François LaFontaine, avocat général, Section de la législation; Vincent Kooiman, conseiller législatif, Section de la réglementation; Don Macpherson, conseiller législatif, Section de la législation; Alain Prévost, avocat général, Institutions financières; Michael Richard, avocat général, Droit immobilier; Jeff Richstone, avocat-conseil.


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain rela ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


in all cases of return, information to third-country nationals on return in general, counselling to individuals on the possibilities for voluntary return, translation costs, procurement of indispensable travel documents, costs of necessary pre-return medical checks, costs of travel and food for returnees and escorts, including medical staff and interpreters, accommodation for escorts including medical staff and interpreters, costs of transport in the Member State and up to the country of return and cooperation with the authorities of the country of origin, former residence or transit.

dans tous les cas de retour, la fourniture aux ressortissants de pays tiers d'informations sur le retour en général, de conseils sur les possibilités de retour volontaire, la prise en charge du coût des traductions, l'obtention des documents de voyage indispensables, la prise en charge du coût des examens médicaux qui doivent être effectués avant le retour, des frais de voyage et du coût de la nourriture pour les rapatriés et les escortes, y compris le personnel médical et les interprètes, l'hébergement des escortes, y compris le personnel médical et les interprètes, la prise en charge des frais de transport dans l'État membre et jusqu'a ...[+++]


Mr. Marc Tremblay (General Counsel and Director, Official Languages Law Group, Department of Justice): My name is Marc Tremblay, General Counsel and Director of the Official Languages Law Group at the Department of Justice Canada (1555) Mr. Michel Francoeur (General Counsel and Director, Legal Services, Department of Canadian Heritage): My name is Michel Francoeur, General Counsel and Director of Legal Services at the Department of Canadian Heritage.

M. Marc Tremblay (avocat général et directeur, Groupe du droit des langues officielles, ministère de la Justice): Je suis Marc Tremblay, avocat général et directeur du Groupe du droit des langues officielles au ministère de la Justice du Canada (1555) M. Michel Francoeur (avocat général et directeur, Services juridiques, ministère du Patrimoine canadien): Je suis Michel Francoeur, avocat général et directeur des Services juridiques du ministère du Patrimoine canadien.


The argument of the government and the Solicitor General has been that the students do not need legal counsel because this is an informal process, notwithstanding the fact that other parties such as the RCMP have counsel, the government has counsel, and the commission itself has counsel.

L'argument du gouvernement et du solliciteur a toujours été que les étudiants n'ont pas besoin d'un avocat parce qu'il s'agit d'un processus officieux, nonobstant le fait que les autres parties sont représentées par un avocat, qu'il s'agisse de la GRC, du gouvernement ou de la commission elle-même.


This statement directly contradicted the position agreed upon between our general counsel and the Senior General Counsel to the Privy Council office and, on April 15, 1993, the general counsel wrote to Mrs. Williams to object to the continued use of that argument.

Une telle affirmation contredisait l'accord qui était intervenu entre notre conseiller juridique principal et l'avocate générale principale du Bureau du Conseil privé, et le 15 avril 1993, notre conseiller juridique principal a écrit à Mme Williams pour s'opposer à l'emploi de cet argument.




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Date index: 2024-03-06
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