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Create new fight sequences
Create new sequences for fights
Determine cargo loading sequence
Determine freight loading sequence
Determine loading sequence for freight
Digital sequence
Invent new fight actions
Maximise efficiency of freight loading sequence
Numerical sequences
Numerical sequencing
Plan new combat movements
Sequence of digits

Vertaling van "Sequence movements " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
invent new fight actions | plan new combat movements | create new fight sequences | create new sequences for fights

créer de nouvelles séquences de combat


digital sequence | sequence of digits | numerical sequences | numerical sequencing

codes numériques | séquences numériques


determine freight loading sequence | determine loading sequence for freight | determine cargo loading sequence | maximise efficiency of freight loading sequence

déterminer l'ordre de chargement de la cargaison


Departure management integrating surface management constraints is an ATM tool that determines optimal surface movement plans (such as taxi route plans) involving the calculation and sequencing of movement events and optimizing resource usage (e. g. de-icing facilities).

La gestion des départs intégrant les contraintes de gestion des mouvements au sol est un outil ATM qui détermine des plans de circulation de surface optimaux (tels que des parcours de roulage), impliquant le calcul et le séquencement des phases de circulation et optimisant l'utilisation des ressources (par exemple, les dispositifs de dégivrage).


Departure Management Synchronised with Pre-departure sequencing, Departure Management integrating Surface Management Constraints, Automated Assistance to Controller for Surface Movement Planning and Routing and Airport Safety Nets shall be operated at the following airports:

La gestion des départs synchronisée avec le séquencement au départ, la gestion des départs intégrant les contraintes de gestion des mouvements au sol, l'assistance automatisée du contrôleur pour la planification et le guidage des mouvements au sol et les filets de sécurité aéroportuaires doivent être appliqués dans les aéroports suivants:


The sub-functionalities Departure Management Synchronised with Pre-departure sequencing and Time Based Separation for Final Approach may be implemented independently from the other sub-functionalities; The implementation of the sub-functionalities Departure management integrating surface management constraints and Airport Safety Nets require the availability of the sub-functionality Automated assistance to controllers for surface movement planning and routing (A-SMGCS level 2+)

Les sous-fonctionnalités «gestion des départs synchronisée avec le séquencement au départ» et «espacement en temps pour l'approche finale» peuvent être mises en œuvre indépendamment des autres sous-fonctionnalités. La mise en œuvre des sous-fonctionnalités «gestion des départs intégrant les contraintes de gestion des mouvements au sol» et «filets de sécurité aéroportuaires» suppose l'existence de la sous-fonnctionnalité «assistance automatisée du contrôleur pour la planification et le guidage des mouvements au sol» (A-SMGCS niveau 2+) ...[+++]


The structure of the Sequence Number in the ‘Excise Movement e-AD’ data group in Table 6 of Annex I to Regulation (EC) No 684/2009 no longer corresponds to the agreed structure in the common system specifications.

La structure du numéro d’ordre dans le groupe de données «e-AD relatif au mouvement de produits soumis à accise» du tableau 6 de l’annexe I du règlement (CE) no 684/2009 ne correspond plus à la structure adoptée dans les spécifications du système commun.


for airports with more that 100 000 commercial movements per year the additional time for ASMA (Arrival Sequencing and Metering Area).

pour les aéroports comptant plus de 100 000 mouvements commerciaux par an, le temps supplémentaire passé en zone ASMA (séquencement et espacement des arrivées).


for airports with more that 100 000 commercial movements per year the additional time for ASMA (Arrival Sequencing and Metering Area).

pour les aéroports comptant plus de 100 000 mouvements commerciaux par an, le temps supplémentaire passé en zone ASMA (séquencement et espacement des arrivées).




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'Sequence movements' ->

Date index: 2024-09-24
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