Setzen alle fünf Anbieter auf selektiven Vertrieb, können insbesondere Vereinbarungen, bei denen quantitative Kriterien zum Tragen kommen und die die Zahl der Vertragshändler un
mittelbar begrenzen oder die qualitative Kriterien anlegen (z. B. die Bedingung, dass der Händ
ler über einen oder mehrere physische Verkaufspunkte
verfügen oder bestimmte Dienstleistungen erbringen muss), was den Ausschluss bestimmter Vertriebsmethoden bewirkt, Probleme für den
...[+++]Wettbewerb bereiten.Wanneer de vijf grootste leveranciers allen selectieve distributie toepassen, kunnen met name bezwaren uit het oogpunt van de mededinging rijzen
met betrekking tot overeenkomsten waarin kwantitatieve selectiecriteria worden gehanteerd waardoor op directe wijze beperkingen aan het aantal erkende wederverkopers worden gesteld of overeenkomsten waarin kwalitatieve selectiecriteria worden gehanteerd, zoals de
eis om over een of meer fysieke winkels te beschikken of spe
cifieke diensten te verrichten ...[+++], waardoor bepaalde distributiemodellen worden uitgesloten.